Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kestovaippoja käyttäviä arvostellaan ja pilkataan?

Vierailija
27.01.2014 |

Minä olen kaukana ekohörhöstä mutta en halunnut todellakaan kietoa vastasyntynyttä muovin ja kemikaalien sisään. Vaipoissa on homeenestoaineita ja hyönteismyrkkyjä jotta ne kestäisivät kuljetuksen konteissa. Kun itse pesi harsot 90 asteessa ja käytti villavaippahousuja ja moneen kertaan pestyjä väriaineettomia vauvanvaatteita, tiesi ainakin että suurin osa kemikaaleista jäi iholta pois. Kyse ei siis ollut maailman pelastamisesta vaan pikkuisen kehityksen turvaamisesta. Ja kyllä myös laiskuudesta, kotona oli aina vaippoja eikä tarvinnut kaupasta niitä tuoda eikä rynnätä yöllä huoltikselle ostamaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minusta paljon raaempaa syyllistämistä ja vouhotusta kuulee kestovaippailijoiden taholta. 

Vierailija
2/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en minä ainakaan koen että minua olisi pilkattu. Tosin minun vauvani on jo nelivuotias ja kestoilusta on kolmisen vuotta aikaa. 

Minä ainakin arvostan niitä äitejä jotka käyttävät kestovaippoja, sillä siinä säästää ensinnäkin sievoisen summan rahaa (jolle varmasti on muutakin käyttöä pikkulapsiperheessä) sekä toisekseen luonnonvaroja. Mielestäni olet fiksu ja käytännöllinen äiti! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:55"]

Minä olen kaukana ekohörhöstä mutta en halunnut todellakaan kietoa vastasyntynyttä muovin ja kemikaalien sisään. Vaipoissa on homeenestoaineita ja hyönteismyrkkyjä jotta ne kestäisivät kuljetuksen konteissa. Kun itse pesi harsot 90 asteessa ja käytti villavaippahousuja ja moneen kertaan pestyjä väriaineettomia vauvanvaatteita, tiesi ainakin että suurin osa kemikaaleista jäi iholta pois. Kyse ei siis ollut maailman pelastamisesta vaan pikkuisen kehityksen turvaamisesta. Ja kyllä myös laiskuudesta, kotona oli aina vaippoja eikä tarvinnut kaupasta niitä tuoda eikä rynnätä yöllä huoltikselle ostamaan.

[/quote] Samaa oon monesti miettinyt.

t. kolmen ex-kestovaippailijan äiti, joka ei koskaan arvostellut toisten valintoja.

Vierailija
4/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihtuisiko sun tuttavapiiristä. Minua ei ole koskaan arvosteltu eikä pilkattu kestovaippojen johdosta.

Vierailija
5/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Asun kaupungin vuokratalossa ja täytyy myöntää että vaikka naapurit ovat ihania ja mukavia, he saattavat arvostaa eri juttuja.

Vierailija
6/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään kommenttia kuullut kestoista. Neuvolassa kysyi niistä jonkun käytännön kysymyksen, tyyliin tykkäsitkö äp vaipoista tai jotain sellaista kun näki että meillä on kesto. Muuten kukaan ei oo ikinä kommentoinut mitään vaikka kestot on lähes aina käytössä, kaupungilla ja kylässä ym.

Kylässä on mukavaa kun ei tarvii jättää haisevia terveisiä sinne. Ja en ole kiihkoilija, pistän surutta käytetyn keston muovipussiin jos tarvis on.

Vierailija
7/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sukulaiset herkästi naureskeli. Tuhlaa kuka tykkää ja mihin. Mun lapsen vaippailu sujui hyvin sen lyhyen ajan mitä tarvitsi vaippoja, hinnaksi jäi pyykinpesuneste ja sähkö josta maksoin koneen pyörittämiseen. Vesi kuului asunnon vuokraan ja vaipoista sain saman rahan kun myin ne.

Ei muuten sähkölasku pienentynyt yhtään kun jäi vaipat pois. Harmi juttu, koska olisi kiinnostanut tietää paljonko rahaa meni pyykin pesuun.