Mistä tietää koska on aika lopettaa avioliitto?
Jota on kohta 20 vuotta takana. Ei mitään suuria ongelmia( alkoholi, pettäminen, väkivalta tms) mutta ei juuri mitään yhteistäkään. Tuntuu että mies on tyytymätön siihen miten olen muuttunut kun olen päässyt irtaantumaan kodista lasten kasvettua. Hän ei arvosta pätkän vertaa tekemääni vapaaehtoishommaa joka on taas mulle henkireikä. Ja minä taas olen tyytymätön siihen etten saa mitään tukea/kiinnostusta omiin juttuihini.
Aika pelottavaa että mulla on kotona paljon kivempaa ja rennompaa kun mies on reissussa.
Kommentit (14)
Noinhan se menee meilläkin. Ei tarvitse arvostaa toisen vapaaehtoistyötä, mutta hyväksyä se kuitenkin. Itse en aio erota, mutta itse teet ratkaisusi.
Toisaalta, noin pitkä avioliitto kannattaisi kyllä varmasti pelastaa, kun ei tuon "isompia" ongelmia ole. Se varmaankin on iso kriisi parisuhteelle, kun lapset lähtee pois kotoa. Teettekö mitään yhdessä? Olisiko se mahdollista? Ja oletko puhunut miehellesi siitä, miltä hänen asenteensa tuntuu?
Sitten pitää lopettaa kun toinen alkaa olla enemman tiellä kuin hyödyksi. Ei kai sillä muuten ole väliä kuka siinä on kämppiksenä.
No ehkä tuo on jo riittävä merkki että viihdyt paremmin kun mies on pois...
Tosin jos viihdyt yksin etkä kaipaa miestä, niin eikö noinkin voi jatkaa tehden omia juttujaan?
tuollaistahan se on, pitkä liitto. kysymykseen ei varmaan kukaan osaa vastata tyhjentävästi.
Tuohon ei teidän kohdalla kukaan osaa vastata paitsi sinä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:20"]
No ehkä tuo on jo riittävä merkki että viihdyt paremmin kun mies on pois...
Tosin jos viihdyt yksin etkä kaipaa miestä, niin eikö noinkin voi jatkaa tehden omia juttujaan?
[/quote]
Viihdyn yksin enkä kaipaa muitakaan miehiä =) Periaatteessa näinkin voi jatkaa, mieheni vaan on aika "tilaavievä" persoona ja vaatii koko ajan jotain. Siinä mielessä ei toimi
AV:n yleisvastaus: Jos mies ei joka päivä sanoin ja teoin osoita rakastavansa sinua palavasti, jos hän välillä väsyneenä kiukustuu tai sanoo ajattelemattomasti ja rumasti, jos hän joskus uskaltaa arvostella sinua äitinä tai taloudenpitäjänä, jos hän haluaa vähemmän lapsia kuin sinä, jos hän ei tee 50% kotitöistä tai jaa lapsenhoitoa kanssasi täysin tasan, jos hän tekee joskus jotain lapsellista tai typerää, jos hän kutsuu hölmöjä kavereita kylään tai juo alkoholia humaltuakseen, tällöin mikä tahansa näistä syistä jo yksinään on syy erota avioliitosta.
Oma mielipiteeni on toki erilainen:
Jos sinulla on kumppanisi kanssa lähes aina kurjaa ja toivot useammin saavasi olla yksin kuin hänen kanssaan. Jos toivot, ettei hän tulisi kotiin. Jos pelkäät häntä tai kavahdat hänen helliäkin kosketuksiaan jatkuvasti. Jos et koskaan halua häntä, jos sinua ei pätkääkään kiinnosta, missä hän on, kenen kanssa ja mitä tekee, silloin on aika erota.
Me ollaan oltu pian 20 vuotta yhdessä ja vasta mentiin naimisiin. :)
Itse ajattelen että kun lapset on pieniä ja elämä vauhdikasta heidän kanssa; tarhaa, koulua, harrastuksia, kavereita niin siinä samalla kun ollaan äiti ja isä niin ollaan samaan aikaan pari sille kumppanille, jos ei olla samalla tasolla kun lapset on pieniä eikä varsinkaan ole aikaa toiselle niin mistä se yhteinen juttu tulee kun lapset kasvaa?
Vaikka teillä olisi omat mielenkiintoiset harrastukset niin ei toisen juttuja voi dissatakaan. Niihinhän pitäisi kannustaa.. Miten se on mahdollista jos ei toisen juttu kiinnosta eikä sitä osaa arvostaa. Minulla on oman miehen kanssa eri juttuja jotka on vaan toisen alaa, eikä tule mieleen alkaa aikuisen ihmisen puuhia alkaa solvaamaan vaikkei ne ole omaan makuun.
Sinuna ottaisin asian kunnolla pöydälle: sanot miehelle että asiasta puhutaan kunnolla ja varaatte siihen aikaa. Ei tietokonetta tai telkkaa sillä hetkellä, etukäteen sovitte että milloin tähän on aikaa; toinen ei määrää että NYT puhutaan justiin tällä hetkellä.
Ja molemmat puhuu ja kuuntelee mitä olette mieltä. Mitä tahdotte, haaveita? Millainen tulevaisuus teillä tulee olemaan. Miettikää negatiivisia asioita. Kirjoittakaa vaikka etukäteen, ennenkö puhutte tästä toisen hyvät ja huonot puolet ja lukekaa ne läpi. On oleellista että jos ette ole tyytyväisiä niin puhutte asiasta. Kai miehesikin on jotenkin tyytymätön sinuun? Siinä missä sinä häneen?
Jos mies on reissussa ja sinulla on silloin kivaa niin mitä erilaista kivaa voisi olla kun mies on kotona? Jotain yhteistä?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:34"]
AV:n yleisvastaus: Jos mies ei joka päivä sanoin ja teoin osoita rakastavansa sinua palavasti, jos hän välillä väsyneenä kiukustuu tai sanoo ajattelemattomasti ja rumasti, jos hän joskus uskaltaa arvostella sinua äitinä tai taloudenpitäjänä, jos hän haluaa vähemmän lapsia kuin sinä, jos hän ei tee 50% kotitöistä tai jaa lapsenhoitoa kanssasi täysin tasan, jos hän tekee joskus jotain lapsellista tai typerää, jos hän kutsuu hölmöjä kavereita kylään tai juo alkoholia humaltuakseen, tällöin mikä tahansa näistä syistä jo yksinään on syy erota avioliitosta.
Jos sinulla on kumppanisi kanssa lähes aina kurjaa ja toivot useammin saavasi olla yksin kuin hänen kanssaan. Jos toivot, ettei hän tulisi kotiin. Jos pelkäät häntä tai kavahdat hänen helliäkin kosketuksiaan jatkuvasti. Jos et koskaan halua häntä, jos sinua ei pätkääkään kiinnosta, missä hän on, kenen kanssa ja mitä tekee, silloin on aika erota.
[/quote]
Jos unohdetaan tuo AV:n kriteerit, niiden mukaan meidän ei olisi kannattanut ikinä edes mennä naimisiin =)
ap.
Mies sanoi mulle: "you're a useless piece of shit". Ehkä nyt ois aika?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:34"]
[/quote]
Samaa mieltä kanssasi mutta kotitöiden jakaminen versus se ettei tahdo miehen kosketusta on taas eri asioita.
Asioiden eteen voi nähdä silti aina vaivaa. Sitä se parisuhteenhoitaminen on: että olisi me- henkeä! Sitä on, vaikka ollaan matkatyössä tai tahdotaan harrastaa eri asioita.
11
No just siinä vaiheessa, kun kotona on kivempaa ilman miestä.
Vaikea sanoa. Itse olen vähän päälle kolmekymppinen ja haluaisin toisinaan kuolla, satutan itseäni puremalla jne. enkä siltikään osaa lähteä. Lähde ennen kuin olet samassa jamassa kuin minä.