Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyisikö Kuopiosta viimeisillään raskaana olevia jotka haluaisivat kuvia...

Vierailija
25.01.2014 |

Olen valokuvauksen opiskelija, Ingmanin Käsi- ja Taideteollisuusoppilaitoksesta.  

Meillä on meneillään Dokumenttiprojekti- kurssi, johon kuvaamme dokumentoiden itse valitsemaamme aihetta. 

Itsekin kolmen lapsen äitinä, minua kiinnostaisi kuvata kurssityönäni lapsen ensimmäisiä päiviä joten etsinkin nyt jotakuta joka olisi viimeisillään raskaana(LA ennen helmikuun puoliväliä tai puolivälin tienoilla) ja tahtoisi itselleen kuvia lapsensa ensimmäisistä päivistä ja olisi valmis siihen että kuvia näkevät muutkin kuin perhepiiri(vähintäänkin opettajat sekä muut oppilaitoksen opiskelijat mutta mielellään toki myös käyttäisin kuvia  itsekin vaikkakaan tämä ei ole pakollista). 

Etsin projektiin muutamaa perhettä. Mahdollisesti olisi myös tilaisuus ottaa vauvasta studiokuvia jos perhe sitä toivoo.

Itse en veloita kuvista mitään ja perhe saa kuviin täydet käyttöoikeudet koska kyseessä on omiin opiskeluihini liittyvä projekti.

Ottamiani kuvia löytyy osoitteesta:  

https://www.facebook.com/pages/Syysvaara-Photography/578565085536233

Yhteyttä voi ottaa laittamalla sähköpostia osoitteeseen syysvaara@gmail.com

Kiitos jo etukäteen.

Lilja Syysvaara

Ingmanin Käsi- ja Taideteollisuusoppilaitos, KV13.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin aloittaa ketjun vähän huonoon ajankohtaan eilen. Tainnut kaikki ihmiset olla jo nukkumassa. :)

Vierailija
2/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kommenttina, ensimmäinen kuva fb sivullasi, silmät on ihan älyttömästi ylimuokattu. Vältä sitä.  Silmän valkuaiset eivät koskaan loista tuolla tavalla luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:34"]

Ihan vaan kommenttina, ensimmäinen kuva fb sivullasi, silmät on ihan älyttömästi ylimuokattu. Vältä sitä.  Silmän valkuaiset eivät koskaan loista tuolla tavalla luonnossa.

[/quote]

Itse asiassa silmän valkuaisiin ei ole koskettukaan. Mutta oikeassa olet siinä ettei ne noin vaaleana tulekaan esille luonnonvalossa. Studiovalot vaan ovat aika reilusti luonnonvaloa voimakkaammat.

Vierailija
4/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin muuten mutta:

- Julkaiset lastesi kuvia, mutta omaasi et voi laittaa edes facebookin profiilikuvaksi - ei anna kovin luotettavaa kuvaa sinusta

- Kuvasi ovat mielestäni vielä todella amatöörimaisia ja niitä on liian vähän

Lapsesi ovat todella suloisia ja charmikkaita :) kaikkea hyvää teille!

Vierailija
5/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 13:38"]

Tulisin muuten mutta:

- Julkaiset lastesi kuvia, mutta omaasi et voi laittaa edes facebookin profiilikuvaksi - ei anna kovin luotettavaa kuvaa sinusta

- Kuvasi ovat mielestäni vielä todella amatöörimaisia ja niitä on liian vähän

Lapsesi ovat todella suloisia ja charmikkaita :) kaikkea hyvää teille!

[/quote]

Omia kuviani on ollut esillä paljonkin ja on edelleenkin julkisesti esillä monessa yhteydessä samoin kuin luokkatovereiden sivuilla. Minulla on syyni siihen miksei facebookin profiilissa tällä hetkellä ole minun kuviani julkisena. Googlen kuvahausta kyllä löytyy useampiakin.

Toisekseen, en edes yritä väittää että olisin ammattilainen. Olen ensimmäisen vuoden opiskelija ja tavoitteena olisi kehittyä paremmaksi seuraavien 2,5vuoden aikana.

Jos olisin jo ammattilainen, en luultavammin olisi opiskelemassa enkä myöskään tekisi tätä ilmaiseksi vaan veloittaisin ammattilaisten taksat, vai mitä? Tosin luultavasti siinä vaiheessa sanoisit ettei kelpaa koska maksaa. Fakta on etten voi kehittyä ellen harjoittele ja tästä olisi kuitenkin hyötyä myös jollekulle jolla itsellään ei pysy kamera kädessä mutta toivoisi lapsestaan saavansa ne kuvat muistoksi ilman että tarvitsee maksaa niitä ammattilaisten taksoja.

Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi. :)

Vierailija
6/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita kuvia minusta jos olet vasta ensimmäisen vuoden opiskelija. Melkein harmittaa etten itse ole sopivasti raskaana koska mielelläänhän tuollaista projektia tukisi. :)

Tykkäsin sivustasi ja jään mielenkiinnolla seuraamaan millaista kehitystä tapahtuu tulevaisuudessa. :)

Vierailija
7/40 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kaunis nimi.

Vierailija
8/40 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:24"]

Sinulla on kaunis nimi.

[/quote]

Just ajattelin samaa, kun tulin tuolta kommentoimasta että miksi av:lla vihataan erikoisia nimiä. Tässä hyvä esimerkki onnistuneesta nimestä vaikka on vähän erikoisempi.

Vierailija
9/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:34"]

[/quote]

Itse asiassa silmän valkuaisiin ei ole koskettukaan. Mutta oikeassa olet siinä ettei ne noin vaaleana tulekaan esille luonnonvalossa. Studiovalot vaan ovat aika reilusti luonnonvaloa voimakkaammat.

[/quote]

En niele tätä. Varmasti on koskettu. Verisuonia häivytetty, piilotettu tai käytetty jotain tippoja.  Nimittäin itse näen päivittäin ihan riittämiin studiokuvia. ;)

Oikein käyttäessä studiovalot eivät myöskään tee noin vaaleaa efektiä. Kuva näyttää kauempaa jopa ylivalotetulta.

Ihmetyttää myös profiilikuvassa oleva meikattu lapsi? Miksi..?

Vierailija
10/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kummasti kenelläkään apn kuvaamalla ei oo verisuonia silmissä..

Vierailija
11/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alustavasti kiinnostaisi kyllä, laitan sinulle sähköpostia asiasta.

Vierailija
12/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä luulen Ap ettei tänne kannata tulla korppien nokittavaksi.

Meinaa jos ajattelit tämän olevan sellainen lempeä paikka, sellainen äitiydenkehto :D

Vierailija
13/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä luulen AP ettei tänne kannata tulla korppien nokittavaksi.

Ajattelin jos luulit tän olevan sellainen lämmin paikka, sellainen äitiydenkehto :D

Vierailija
14/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:42"]

Joo mä luulen Ap ettei tänne kannata tulla korppien nokittavaksi.

Meinaa jos ajattelit tämän olevan sellainen lempeä paikka, sellainen äitiydenkehto :D

[/quote]

No enhän nyt minä herranen aika tarkoita nokkia. Kritiikkivapaata postausta kannattaa harkita sitten johonkin facebookiin, parhaimpien kavereiden kesken ettei vahingossakaan saa negatiivista huomiota tai neuvoa mistään asiasta.. ;)

Vierailija
15/40 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset. Kokonaan on oma luomukseni. :)

Vierailija
16/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin minä kyllä näen niitä verisuonia silmissä vaikka oma näyttöni kotikoneella ei ole sieltä parhasta päästä. Joka tapauksessa niitä ei ole häivytelty eikä muutenkaan muokkailtu. Ihoa taas on. 

Toisekseen "meikatulla" tytöllä profiilikuvassa on tasan väritöntä puuteria jotei naama kiiltäisi ja lisäksi sävytettyä huulirasvaa. Jos se on liikaa meikkiä likalle joka rakastaa prinsessa ja meikkausleikkejä niin olkoon. Se on teidän mielipiteenne. Likka monesti pyytää itseään meikkaamaan ja silloin on naamassa meikkiä enemmänkin kuin tuossa kuvassa - ihan likan omasta pyynnöstä. 

Tuo kuva on päivältä jolloin neiti täyttä 5v ja likka läksi noissa "meikeissä" päiväkotiin eikä siellä oltu huomattu likalla olevan mitään meikkiä mikä kertonee jotakin siitä kuinka paljon sitä meikkiä todellisuudessa tuossa kuvassa on neidin naamassa.

Vierailija
17/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa kuvissa silmissä verisuonia!

Vierailija
18/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väritöntä puuteria ja sävytettyä huulirasvaa? Älä viitsi valehdella kun on minullakin silmät päässä.

Muissa tytön kuvissa hänellä on vaaleammat kulmakarvat, tuossa kuvassa on varmasti kulmissa väriä..Ripsariakin näkyisi olevan, toisessa kuvassa on vaatimattoman näköiset ripset. 

Vierailija
19/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/40 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:55"]

[/quote]

Kuvittele minun puolestani mitä haluat. Ihan tiedoksi että en usko että tuon ikäiselle likalle edes saisi laitettua ripsaria. Tai sitten se olisi pitkin naamaa. Kulmakarvat taas ovat sen verran pitkät että näyttävät tummemmilta jos ne harjaa kasaan ja vaaleammilta jos ovat levällään. Ei niihin tarvitse mitään väriä.

En toisaalta edes ymmärrä miksi vaivaudun vastaamaan tähän koska jos joku jotain päättää niin sillä ei tunnu olevan mitään väliä mikä todellisuus on vaan omat salaliittoteoriat ovat se ainoa asia johon uskotaan ja jota pyritään pönkittämään.

Joka tapauksessa voit uskoa ihan mitä haluat mutta tosiasia on se ettei tuon likan kohdalla tarvitse sitä meikkimäärää mitä inä tunnut kuvittelevan. Siskonsa taas on sitten ihan erilainen tapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi