Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL:N YLILÄÄKÄRI: INFLUENSSAN JA KORONAN YHDISTELMÄ ON ERITTÄIN VAKAVA TAUDINKUVA. Ottakaa influenssarokote.

Keväällä se nähtiin
21.10.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11604890

"– Se on huono yhdistelmä. Se tiedetään viime keväältä, että samanaikaisesti sairastettuna taudinkuva on erittäin vakava." (THL:n ylilääkäri)

Viime keväänä se nähtiin mitä käy, kun influenssa iskee samanaikaisesti koronan kanssa: Sairaalat täyttyvät ja ihmisiä kuolee käsiin. Jokainen oikean influenssan sairastanut tietää että siinä taudissa ei ole varaa yhteenkään lisätautiin.

Tänä syksynä influenssarokotetta ei riitä kaikille eli nyt rokotusaikaa varaamaan. Tai kuolkaa pois.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, mitä pelottelua!

Unohti mainita, että esim. viime vuonna otettu influenssarokotus voipi antaa väärän positiivisen tuloksen koronatestissä. PCR-testi on sellainen.

Ja tää on fakta. Eli kun otat i.rokotteen, ja sairastut flunssaan, saat positiivisen tuloksen myös koronatestissä. Ja luvut nousee ja otsikot kirkuu jne ..

Kyllä saadaan tietämättömät taas paniikkiin.

Ovelasti suunniteltu huijaus tää koko homma. Big scam.

Ahaa. Siitä siis johtuu se, että keväällä kiersi fake news siitä, että influenssarokote muka altistaisi koronatartunnan.

No, otan joka vuosi influenssarokotteen, joten otan tänäkin vuonna.

Vierailija
22/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ota...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä maksaa 37 € meillä päin.

Vierailija
24/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se maksaa ja miten toimitaan, sitä ei kerrota niissä influenssarokotus ohjeissa mitä kaupunki julkaisee. Vain riskiryhmien aikatauluja on kerrottu.

Alle 50 euroa oli Terveystalossa. Siellä on sama rokote kuin julkisella puolella. Mehiläisellä on GlaxoSmithKlinen rokote. Molemmat antaa suojan sanoille 4lle influenssavirukselle.

Unohdit mainita, että antavat noin 40-60 prosenttisen suojan ikäryhmästä riippuen. Melko tehotonta sanoisin.

Vierailija
25/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se maksaa ja miten toimitaan, sitä ei kerrota niissä influenssarokotus ohjeissa mitä kaupunki julkaisee. Vain riskiryhmien aikatauluja on kerrottu.

Alle 50 euroa oli Terveystalossa. Siellä on sama rokote kuin julkisella puolella. Mehiläisellä on GlaxoSmithKlinen rokote. Molemmat antaa suojan sanoille 4lle influenssavirukselle.

Unohdit mainita, että antavat noin 40-60 prosenttisen suojan ikäryhmästä riippuen. Melko tehotonta sanoisin.

Parempi kuin 0%.

Vierailija
26/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, influenssarokote maksaa muutaman kympin mutta arvatkaapa mitä maksaa tulehduslääkkeet ja antibiootit, jos jättää rokotteen ottamatta ja tauti iskee..... :O ja pomo tykkää kun ootte kolme viikkoa pois töistä...

Vierailija
27/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäköhän OIKEASTI on mahdollisuus saada korona ja influenssa yhtä aikaa? Esim. itse olen etätöissä, käyn vain lähikaupassa. Toki lapset koulussa ja käyvät harrastuksissa. Mutta jotenkin ajatus että saan nuo kummatkin samaan aikaan tuntuu kyllä häviävän pieneltä mahdollisuudelta... 

Vierailija
28/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikäköhän OIKEASTI on mahdollisuus saada korona ja influenssa yhtä aikaa? Esim. itse olen etätöissä, käyn vain lähikaupassa. Toki lapset koulussa ja käyvät harrastuksissa. Mutta jotenkin ajatus että saan nuo kummatkin samaan aikaan tuntuu kyllä häviävän pieneltä mahdollisuudelta... 

Silti se joillekin napsahtaa.

Vierailija
29/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Vielä kun maski käytössä lähestulkoon aina kotoa poistuessa ja käsien pesu/desinfiointi tullut tavaksi huomattavasti useammin entiseen verrattuna. En ole koskaan sairastanut influenssaa, joten en nyt erityisen huolissani osaa olla. En siis ota influenssarokorusta.

Vierailija
30/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS EI OLE KOSKAAN SAIRASTANUT OIKEAA INFLUENSSAA, ROKOTE ON TODELLA TÄRKEÄ.

Tämä johtuu siitä että:

- sairastamattomalla ihmisellä ei ole mitään immuniteettia eli tauti on varmasti KOVA

- sairastamaton ei voi tietää miten hänen elimistö reagoi elimistölle täysin uuteen virukseen, riski vaikeaan taudinmuotoon (sairaalahoito) on mahdollinen

- sairastamaton ei voi tietää minkälaiset jälkitaudit hänelle iskee influenssassa.

Vierailija
31/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viime talvena influenssan (testissä löytyi A-virus, ei koronaa). Tauti oli todella kova ja pitkä, en koskaan ole ollut niin julmetun sairas. Kyllä siinä kuolemakin kävi mielessä ja avokkimieheni meinasi soittaa ambulanssin. Reilu kaksi viikkoa olin äärettömän sairas ja sen jälkeen vielä yli viikon tosi kipeänä. Töistä olin pois reilu neljä viikkoa ja en todellakaan ollut ihan kunnossa, kun palasin töihin. Mitään tuollaista en ollut koskaan ennen kokenut.

Jälkeenpäin olen miettinyt missä kuljin muutama päivä ennen sairastumista. Kävin vain kävellen kaupassa ja olin kotona (loma) eli todennäköisesti sain taudin kauppareissulla. Tai sitten rokotettu avokki oli oireeton ja tartutti minut, mutta hänkään ei tiennyt ketään jolta olisi voinut saada sen.

Rokotteen otin jo, kunpa se toimisi....

Vierailija
32/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

influenssa kaataa erittäin nopeasti petiin eli varmasti pysyt kotona, mutta influenssa romauttaa ihmisen puolustuskyvyn ja jos joku tuo kotiisi tai saat esim. lääkärireissulla koronaviruksia niin aika varmasti itää!!!!

Vierailija
33/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokote otettu!!!!!

Vierailija
34/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydestä tuli just kutsu marraskuulle rokotukseen. Menen.

Vierailija
35/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun influenssakausi loppui, loppuivst massiiviset koronakuolematkin

Vierailija
36/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koekanit menee innolla hakemaan uutta piikkiä, mikähän versio menossa?

Vierailija
37/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se rokote hankitaan julkisella puolella, jos ei ole riskiryhmää ja paljonko se silloin maksaa? Minua suututtaa, kun ihmisiä aina patistellaan hankkimaan rokotus, mutta ei kerrota, miten se tapahtuu (ellei mene yksityiselle). Lehdissä on isot mainokset ja alla pienellä kirjoitettuna, että tämä koskee riskiryhmäläisiä. Hankitaan resepti lääkäriltä, haetaan rokote apteekista, etsitään ihminen, joka sen pistää?? Minä ja lapseni emme kuulu mihinkään riskiryhmään, mutta tänä vuonna ajattelin, että koronan takia voisimme influenssarokotteen hankkia. Olemme sairastaneet influenssan useamman kerran, ja onhan se kova tauti, mutta normaalioloissa en sitä juuri pelkäisi. Meillä se on mennyt ohi ihan vain sairastamalla.

Vierailija
38/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä influenssarokotetta tule saataville sitten jos on niin tärkeä? Normaalisti olen jo syyskuun lopussa käynyt ottamassa. Näyttää siltä että tänä vuonna jää väliin kun tuon kanssa viivytellään niin pahasti. Turha sitä enää ottaa kun talven influenssakausi kohta jo alkanut.

Vierailija
39/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikaflunssan kohdalla kohtalokkaaksi osoittautui yhdistelmä rokote + sikaflunssa. Nyt muuttujia on enemmän ja ainakin nämä yhdistelmät asettavat uhrinsa vakavaan kuolemanvaaraan:

- kausirokote ja influenssa

- kausirokote ja korona

- koronarokote ja influenssa

- koronarokote ja korona

- influenssa ja korona

Mahdollisesti myös kausirokote + koronarokote, sen aika näyttää.

Vierailija
40/68 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä influenssarokotetta tule saataville sitten jos on niin tärkeä? Normaalisti olen jo syyskuun lopussa käynyt ottamassa. Näyttää siltä että tänä vuonna jää väliin kun tuon kanssa viivytellään niin pahasti. Turha sitä enää ottaa kun talven influenssakausi kohta jo alkanut.

Sekä minun että puolisoni työpaikalla rokotukset on tältä syksyltä jo tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi