Minkä ikäisenä olet käynyt ekan kerran mammografiassa?
Kommentit (15)
En koskaan.
Säteily itse aiheuttaa syöpää.
Ne tyypit sieltä voisi työllistää jäljittämiseen!
51v. MIssasin ensimmäisen mammografian muuton vuoksi. Omaa saamattomuutta, että en käynyt uudella paikkakunnalla mammografiassa. Tuli onneksi uusi kutsu. Ja kyllä se hiukan sattui, ei pahasti.
En kertaakaan. En usko että se on hyödyllistä. N58
Kävin 43v kun pääsin työnantajan piikkiin. Äitini oli juuri sairastanut rintasyövän. Radiologi suositteli sen jälkeen 2v välein käyntiä. Tiivis rintakudos. En ole käynyt. Nyt kohta 48v.
35-vuotiaana. Minulta löytyi parikymppisenä fibroadenoomaksi paljastunut kyhmy rinnasta ja koin sen suurentuneen. Kävin sen johdosta sekä mammografiassa että ultraäänessä. Ystäväni on käynyt säännöllisesti mammografiassa jo parikymppisestä sukurasitteen vuoksi.
Vuosi sitten 48 vuotiaana. Löytyi kasvain joka onneksi todettiin biopsiassa hyvälaatuiseksi , fibroadenoma.
Olinkohan 37 vai 38. Rinnassa oli jonkinlainen patti, joka paljastui kystaksi. En muista, sattuiko. Ei varmaan ainakaan kovin paljoa, jos en muista.
Joskus 35v, rintapatin takia. Ei sattunut ollenkaan.
Uuden säteilylain mukaan kai ei saisi tehdä mammografioita oireettomille alle 50-vuotiaille kuin erikoistapauksissa.
Ensimmäisen kerran 38-vuotiaana ennen rintojen pienennysleikkausta. Toisen kerran 48- vuotiaana ennen kuin aloitettiin vaihdevuosien vuoksi estrogeenihoito. Ei varsinaisesti sattunut, mutta jonkin verran "puristaa".
Äidin sisko kuoli rintasyöpään alle nelikymppisenä, joten gyne suositteli mammografiaa. Olin silloin 38-vuotias. Mammografiat eivät tee kipeää, jotain iloa on näköjään näistä riippurinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Uuden säteilylain mukaan kai ei saisi tehdä mammografioita oireettomille alle 50-vuotiaille kuin erikoistapauksissa.
Radiologin mukaan Rutosissa aloitetaan säännölliset mammografiat 40v.
Mua huolestuttaa tuo säteily. Aion korvata mammografiat magneettikuvauksella.
Mulla alhainen kipukynnys ja nauroin vaan. Kai hermostuksissani..
Naiset jotka oli ollut siellä aikaisemmin sanoi että nyt oli harvinaisen sadistinen.
Varpaillani seisoin, vaikka vehje säädettävä.
Se on vain kova likistys.
Ei sattunut. 39v.