Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia psykiatrisen sairaanhoitajan luona käynnistä?

Vierailija
24.01.2014 |

mitä siellä jutellaan/tehdään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juteltiin mun elämästä. Ei mitään ihmeellistä. Ei mitään ihmeellistä hyötyäkään jos ei haittaakaan. Tai no se oli haitta, että tulin puhuneeksi asioita, jotka olisin jo halunnut unohtaa ja sitten ne jäi kalvamaan mua pitkäksi aikaa.

Vierailija
2/7 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä jutellaan siitä syystä miksi sinne menet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus teininä. Oli aika ankeaa, valtaosan ajasta istuttiin hiljaa eikä hän juuri kysellyt mitään. Hänestä näki, että uskontoni takia hän halveksui minua. Siksi lopetinkin koko jutun.

Myöhemmin kävin psykologilla, joka taas oli ihan eri juttu. Siellä pääsin eteenpäin asioissa ja se oikeasti auttoi, pääsin vaikean elämänvaiheen yli. Siellä ei istuttu koskaan hiljaa, vaan psykologilla oli esittää paljon osuvia kysymyksiä joilla sai minut avautumaan.

Vierailija
4/7 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin juuri niistä asioista joiden takia sinne menin; itselläni se oli avioeron tuoma kriisi. Eroon liittyi exän puolelta henkistä väkivaltaa, uhkailua jne. Juuri niistä syistä myös eroa aikanaan hain.

Toiset ovat käyneet siellä esim. saatuaan vakavan sairauden diagnoosin, tai jos läheisellä on vastaava. Tai läheisen kuoltua jne. Ylipäätään elämän kriisikohdissa joissa on hyvä olla joku jolle puhua ilman että hän rasittuu tai ahdistuu. Monella voi olla joku jolle puhua, mutta moni voi joutua myös varomaan mitä sanoo, koska kuuntelija on liian tuttu. Tai sitten koittaa säästellä kuuntelevan tunteita.

Vierailija
5/7 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hyvät kokemukset, kävin sairaanhoitajan luona muutaman kerran. Käytiin läpi senhektinen vaikea tilanne ja etsittiin siihen käytännön ratkaisuvaihtoehdot. Sh oli reipassanainen ja terveen kriittinen, ja opetti näkemään omat toimintamallini ja epäloogisen tapani ajatella ja arvioida tilanteita.  Minulle tällaiset asiat olivat aivan käänteentekeviä ja kun opin muuttamaan oman tapani toimia, asiat alkoivat sujua.

Jokaisella ihmisellä on eri ongelmat, ja voi olla että kaikille ei sovi ripeä ja ratkaisukeskeinen keskustelu. Sairaanhoitajiakin on erilaisia, minä kävin kahden eri ihmisen juttusilla. Toinen oli hyvin empaattinen ja hoivaava, enkä saanut hänestä oikein mitään irti. Aloin vain sääliä itseäni. Toinen oli tuollainen suorasanainen mutta silti ystävällinen, ja hänestä oli enemmän apua. Mut nämä asiat selviävät vain kokeilemalla. 

Vierailija
6/7 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia. Siellä jutellaan niistä asioista joista sä haluat juteltavan :) Tai sitten niistä asioista joista tarvii puhua.

Vierailija
7/7 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt. Vaikea elämäntilanne ja sairaus. Mulla oli aivan ihana ihminen. Psykologia tapasin tuota ennen pari kertaa. Käynnit loppui, kun pyskologi ilmoitti ettei meillä ole mitään puhuttavaa.

Psykiatrian sairaanhoitaja oli aivan ihana. Keskusteltiin mun asioista. Antoi vinkkejä ja sain paljon uutta näkökulmaa asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan