Tytär on tutustunut seurakunnassa kahteen seurustelevaan tyttöön.
Tytär aloitti noin puolitoista vuotta sitten uudessa seurakunnassa, josta onkin nyt löytänyt muutamia kavereita. Olen tästä tosi kiitollinen ja onnellinen tyttöni puolesta. Ainoa mikä minua mietityttää, on kahden tytön seurustelu. Näin olen tyttäreni jutuista ja muustakin käsittänyt. Molemmat ovat aivan ihania nuoria naisia, toinen todella sosiaalinen ja aktiivinen isostyttö ja toinen hieman hiljaisempi. Mutta miten nyt etenen asian kanssa ja vonko esimerkiksi ottaa sen nuorisopastorin kanssa puheeksi? En haluaisi saattaa omaa tytärtäni kiusalliseen tilanteeseen.
Kommentit (17)
Siis häh? Miksi sun tyttösi joutuisi kiusalliseen tilanteeseen? En ymmärrä... Ja yleensä seurustelevia ei sijoiteta samalle leirille joten tuskin tarvitsee tyttäresi seurata kateellisena heidän kiimaansa. ;)
Otat siis nuorisopastorin kanssa puheeksi sen, että tytöt ovat ihania nuoria naisia, toinen sosiaalisempi ja toinen hiljaisempi? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tää on ollut täällä aiemminkin.
Niin on.
Enpä tunnistanut silloin provoksi, mutta niinpä vaan taitaa olla. Ap on ihastunut tarinaansa.
Ihan sallittua tuo seurustelu. Onneksi myös monet seurakunnat suhtautuvat avarakatseisesti samaa sukupuolta oleviin pareihin, ja he ovat yhtä tervetulleita seurakunnan tiloihin kuin kaikki muutkin. Loppujen lopuksi Raamattu (ja etenkin uusi testamentti) nimenomaan opettavat rakastamaan, eikä kahden naisen tai kahden miehen välinen rakkaus ole yhtään sen vähäisempää kuin heteroparien. Parhaassa tapauksessa tyttäresi oppii hyväksymään erilaisuutta ja olemaan tuomitsematta muita äitiään paremmin :)
Minkä asian kanssa pitää edetä ja minne?
No mulla oli seurusteleva tyttöpari isosporukassa jo 2004, eikä ollu silloinkaan kellekään seurakunnassa mikään ongelma, eikä ole nykyäänkään. Ellet siis asu jossain lestadiolaiskylässä.
Ev. lut. kirkon ykis sloganeista on muuten se, että "pidetään katto korkealla ja seinät leveällä" eli kaikki mahtuu mukaan. Samasta syystä suvaitaan niitä lesboja, kun teitä lestojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on.
Enpä tunnistanut silloin provoksi, mutta niinpä vaan taitaa olla. Ap on ihastunut tarinaansa.
Mä en ymmärrä tätä, että tehdään samoja avauksia uudelleen ja uudelleen. Missä on mielikuvitus?
Sama provo on ollut aiemminkin palstalla. Älkää menkö lankaan.
Oletko varmasti ymmärtänyt nyt oikein? Siis, että tytöt seurustelevat keskenään? Ettei vaan olisi käynyt pieni väärinkäsitys, ja he kumpikin seurustelevat, mutta eivät keskenään?
Nyt alkoi joulu-uusinnat liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Pitääkö olla huolissaan, että tunnistelen täällä säännöllisesti vanhoja provoja...
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi joulu-uusinnat liian aikaisin.
Mutta ei ole todellakaan toiveuusinta.