Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä todennäköisyydellä klamydiasta lapsettomaksi

Vierailija
24.07.2006 |

Olen sairastanut klamydian kahdesti aikoinaan. Ensimmäisellä kerralla meni muutama kuukausi ennen kuin tajusin asian ja toisella kerralla vain pari päivää. " Lasten teko" on tullut nyt ajankohtaiseksi ja pelkään, että entä jos en pystykään lapsia enää samaan. Onko kenelläkään kokemuksia aiheesta? Kuinka helposti klamydia aiheuttaa lapsettomuutta ja haluan tietenkin kuulla kuinka monet ovat vielä lapsia saaneet klamydiatartunnan jälkeen?!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kuinka kauan mulla oli ollut tartunta. Menein kuitenkin hoitoon melko pian oireiden ilmaannuttua.

Vierailija
2/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin hoitoon aika pian, poikaystävä oli onneksi sen verran fiksu että kertoi asiasta nopeasti. Eka raskaaksitulo kesti n vuoden , toinen tärppäsi oikeastaan heti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaaksi tulo kesti pari kuukautta pillereiden lopetuksesta, toinen viisi kuukautiskiertoa menkkojen alkamisesta synnytyksen jälkeen.

Vierailija
4/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita ei ollut, en osannut epäillä mitään. Kunnes sitten loppukesästä tammikuussa tapaamani kundi tuli sanomaan, että häneltä on löytynyt klamydia ja hän ei tiedä yhtään kuinka kauan se on ollut.

Pian minulle tulikin sitten oireita ja menin terkkarille, klamydia se siis oli ja noinkin pitkään hoitamaton.

Kun sitten viisi vuotta myöhemmin jätin e-pillerit pois, tulin raskaaksi ensi yrittämällä. =)

Vierailija
5/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että klamydiasta mahdollisesti kehittyvät tulehdukset ym. ovat ne, jotka aiheuttavat lapsettomuutta (tai saattavat aiheuttaa). Itse tulin raskaaksi heti kun pillerit lopetin, joten ei aiheuttanut hedelmällisyysongelmia vaikka noin pitkään klamydia mulla olikin : )

Vierailija
6/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään oireita, enkä osannut epäilläkkään. En tiedä kauanko se edes oli ollut, koska tänä päivänäkään en tiedä mistä olen sen saanut, luultavasti mieheltäni, jolla oli se myös oireeton.

Vierailija
7/7 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisellä kertaa se oli oireettomana n.8kk ja toisellakin kertaa useamman kuukauden ennekuin oireet tuli. kaksi lasta on, molemmat tärpänneet toisesta kierrosta. joten ei onneksi klamydia vaikuttanut kohdallani, vaikka minäkin sitä silloin aikanani vähän pelkäsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan