Kuinka nopeasti sähköpostiin kuuluu vastata?
Mä olen tuttujen mukaan tosi hidas (liian hidas) vastailemaan s-posteihin. Työposteihinkin saattaa mennä useampi päivä, kaverille vastaamisessa voi kestää jopa viikkoja jos asia ei ole mitenkään kiireellinen eli normaalia kuulumisten vaihtamista.
Mikä on mielestänne maksimiaika, jonka vastaamiseen voi käyttää? Missä vaiheessa pitää jo pahoitella myöhäistä vastausta?
Taidan olla aika ulkona näistä asioista, kaipaan paperisia kirjeitä :D
Kommentit (16)
Työasioissa saman päivän aikana, mitä nopeammin sen parempi, liian pian ei voi vastata. Kaverille vastaisin myös samana päivänä tai viimeistään seuraavana. Pitäisin törkeänä vasta viikkojen jälkeen vastaamista.
Työsähköposteihin saman päivän aikana. Jos kysymyksessä on jokin viesti, mihin et jostain syystä pysty vastaamaan heti (jokin selvittely), niin sitten saman päivän aikana ainakin viesti, että otat asiasta selvää ja palaat pian asiaan.
Yksityisviesteihin olisi kohteliasta vastata muutaman päivän sisällä.
Työposteihin viimeistään seuraavana päivänä, vähintään kuittaus että asia on työlistalla. Kannattaa varata päivästä pari vartin jaksoa postin läpikäyntiin ja hoitaa ainakin helpot tapaukset pois alta ja aikatauluttaa hankalampien selvitys. Itse hoidan posteja vartin heti töihin tultuani, kymmenen minuuttia ennen lounasta ja kolmelta vartin.
Kavereille parin päivän sisällä, jos kyse ajankohtaisesta asiasta kuten tapaamisen sopimisesta, lahjan ostosta kimpassa tms. Jos kuulumisten kyselyä, noin viikko on ok. Yleensä viikkoon mahtuu ainakin yksi vapaapäivä, jolloin voi kohtuudella olettaa kaverin käyttävän hetken vastauksen kirjoittamiseen.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:37"]Työposteihin viimeistään seuraavana päivänä, vähintään kuittaus että asia on työlistalla. Kannattaa varata päivästä pari vartin jaksoa postin läpikäyntiin ja hoitaa ainakin helpot tapaukset pois alta ja aikatauluttaa hankalampien selvitys. Itse hoidan posteja vartin heti töihin tultuani, kymmenen minuuttia ennen lounasta ja kolmelta vartin.
[/quote]
Huh. Mulla menee useempi tunti päivässä meileihin.
Mun kaveri on aivan helkutin hidas vastaamaan sähköposteihin vaikka olis oikeasti kiirellistä asiaakin välillä. Jotenkin sille on niin vaikea vaan vastata, kuukausiakin saattaa mennä. Mä yritän kohteliaisuussyistä vääntää vastausviestit vaikka pakolla pian ettei ne vaan unohdu. Jos aina lykkää ja lykkää niin se muuttuu vaan vaikeammaksi. Ja kiireelliset asiat todellakin pitäisi hoitaa ajallaan eikä "unohdella". Joillakin on vaan tuollainen tapa. Prioriteetit hukassa?
Saman päivän aikana, viimeistään seuraavana päivänä. Kaverille voi ehkä antaa vielä pari päivää lisää. Sen jälkeen onkin jo aika pahoitella viivästystä.
Jos ei kiinnosta vastailla, niin ei varmaan kiinnosta sitten ystävyyskään oikeasti.
Työsähköpostit viimeistään seuraavana päivänä, jos on myöhään tullut. Sama kaveriposteissa, jos on tarkoitus esim. sopia tapaamisesta tai tärkeä kysymys. Jos vain kuulumisia niin viikon sisällä.
Virkamiehillä on kolmen päivän sääntö, siis arkipäiviä. Toki hyvä työntekijä vastaa mahdollisimman pikaisesti, mielellään jo samana päivänä.
Kavereille vastailen parin päivän kuluessa, jos on vain jotain jonninjoutavaa jaariteltavaa eikä mistään pikaisesta kyse.
Työsähköposteihin mahdollisimman nopeasti, riippuu aina tosi paljon asiasta ja henkilöstä/asiasta.
Kavereiden kohdalla taas menee vähän silleen, että niistä tietää millaisia s-postin käyttäjiä ne on eli joku katsoo sähköpostinsa kerran viikossa ja toisella tulee meilit suoraan puhelimeen. Tuon mukaan sitten vähän odottaa vastauksiakin.
Vastaan mahd. pian, eli asiasta riippuen parin päivän sisällä. Jos ei ole kiireistä saatan venyttää viikkoon
seurustelu tyttö ystävä tyttö kaveri tuntee sen avoliitto seurustelussa sille poika ystävä poika kaveri miehesä tärkeesti silevaimona suruja eroja eri teilleennii ne ei saata tykätä ahdistella saata hyvä kiusata seksuaallisesti kiusattuu tunteita pari suhteessa sattuu lapsiin paha mielikiellettyjä loukata pariskunta lais lapsi perheellisen raskaana synnyttää tyttö tai poika vauva äitinä särkyis sähkö posti a 1123465441a 200320140504021118 veli surakka
seurustelu avoliitto tyttön ystävä tyttö kaveri salarakas poika ystävä poika kaveri sulhas poika veli surakka avoliitto vaimona emäntä keittiössä miehensä parisuhde pariskunta raskaana synnyttää tyttöpoika vauva äiti miehenä isä pohjoisahon kadu28d9 outokumpu 200320140504021118
Jos oot saamassa jotaki vaik rahaa ni heti mut muuten ei kandee vaivautuu ja frendit ei ees oota et vastaa ku on kaikenlaista muuta. Eli nou mani nou hani tai sillee.
No joku kaverin mitä kuuluu -viesti voi minsuta odottaa vaikka viikonkin. Jos ehdottaa jotain tapaamista tms. niin odottaisin vastausta viim. seuraavana päivänä.
Työasioissa riippuu tietysti asiasta, mutta yrittäisin vastata saman päivän aikana. Jos lähettäjä on asiakas, niin ehdottomasti saman päivän aikana, vaikka ei pystyisiköön heti antamaan vastausta. On kuitenkin kohteliasta ilmoittaa, että selvitän asiaa ja palaan tähän tms.