Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

haluaisin modernimman kodin ja ilmeen kotiin, miten?

Vierailija
23.01.2014 |

Nyt meillä sekalaista ja aika paljon ikeaa ja maalaisromattistakin kiiltokalusteiden seassa. Pari vuotta sitten oli hotellityyli pinnalla ja nyt haluaisin skandinaavista ja modernia. Mistä alkaisin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hankkiudu nyt niistä tekomaalaiskalusteista ainakin eroon. Tämä on minusta kiva sivusto inspiraatioksi:

http://www.apartmenttherapy.com

Vierailija
2/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan helpointa lienee aloittaa siivouksesta. Ensihätään karsi tavaraa, vain muutamia, harkittuja esineitä näkösällä.

Vierailija
4/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustussuunnittelija ilmoittautuu palvelukseesi :)

laita viestiä s n e l l u l i @hotmail.com

Ei maksa mitään, oon lomalla ja hyvällä tuulella :D

Vierailija
5/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:50"]

Sisustussuunnittelija ilmoittautuu palvelukseesi :)

laita viestiä s n e l l u l i @hotmail.com

Ei maksa mitään, oon lomalla ja hyvällä tuulella :D

[/quote]

Niin, en taida uskaltaa laittaa meiliä. Jos onkin pila vaikka. ;)

Mitä suosittelisit nyt alkuun. Siivosin ainakin. Meillä ei paljoa tavaraa tasoilla. Lamput on ongelmat kun on romanttiset. Samoin noi kiiltokalusteet.

ap

Vierailija
6/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä väreistä ja materiaaleista tykkäät?

Haluutko värikkään vai harmonisen kodin?

Vierailija
7/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään valkoisesta, harmaasta ja beigestä ja pastelleista. Aika kylmistä ja viileistä sävyistä. Ei mitään keltaista tai vihreää ellei ole pastellisia. Eli harmoninen koti. 

ap

Vierailija
8/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluutko siis noista kiiltokalusteista eroon? Millaista sen tilalle haluaisit? Lamput tekee paljon, ne kannattaa vaihtaa mielemmäksi, modernit lamput käy myös vähän rouheammankin tyylin kanssa.

Vierailija
9/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei :) Millanen sohva ja perushuonekalut teillä on? Aiotko jättää ne vai vaihdatko kaikki?

Vierailija
10/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo lamput on kristallisia. Niistä haluan eroon ehdottomasti. Millaisia lamppuja suosittelisit tilalle? En tiedä millaista kiiltokalusteiden tilalle. Tykkään designista. Hay, normann copenhagen, string jne. Mutta nyt ei varaa laittaa tonnia kalusteisiin. Pienistä jutuista ja säästäen. 

ap

Vierailija
11/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tummanharmaa kulmasohva->saa jäädä. 

Kiintokalusteet on valkoisia esim. bestå ikea ja strind pöytä olohuoneessa ikeasta. Lamput on tosiaan keittiönpöydän päällä "kristallia" ja makkarissa vale verner panton. On meillä designiakin esim. parjattu lokki valaisin olohuoneessa ja ruokatuoleina on eamesit ja alakerrassa on hayn tarjotinpöytä. Sekalaista siis. Ei ole ollut varaa laittaa kaikkia kerralla sen takia kerrostumia. 

ap

Vierailija
12/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä väriset seinät teillä on? Jos on valkoiset, niin maalaa jollain vaaleanharmaalla, niin tulee heti selkää ja modenia ilmettä. Lisäksi uusi yksivärinen matto piristää myös kummasti.

Vierailija
13/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa edullisesti niin kannattaa katsoa IKEAsta ja Kodin1stä.

Vierailija
14/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, tänne tuli muitakin neuvomaan sillä aikaa kun kävin syömässä :D Lokkia olisin ehdottanut valaisimeksi.

Vierailija
15/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:14"]

Minkä väriset seinät teillä on? Jos on valkoiset, niin maalaa jollain vaaleanharmaalla, niin tulee heti selkää ja modenia ilmettä. Lisäksi uusi yksivärinen matto piristää myös kummasti.

[/quote]

seinät on valkoiset, alakerrassa on yksi seinä kukkatapetilla ja makkarissa on yksi seinä vaaleanharmaalla. Pitää miettiä tuota vaaleanharmaata yläkertaan. Matotkin on juuri hankittu ja pörröiset, niitä ei voi vaihtaa. Vaikka en niistä niin tykkää enää.

ap

Vierailija
16/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on yks kiva blogi, jossa paljon sisustuskuviakin, itse ku kanssa haaveillut modernimmasta ilmeestä (en tiä mennäänkö ihan samalla ajatukselle, mutta kuitenkin varmaan suuntaa antavaa).. itselle hieman liian sliipattua, mutta oon saanu paljon inspistä! :)

www.divaaniblogit.fi/charandthecity

http://www.pinterest.com/charcity/

ja tässä toinen kiva, vaikkakin hieman erilainen

http://muotimielessa.blogspot.fi/

Vierailija
17/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kirjastoon ja ota kaikki sisustuslehdet mitä löydät. Mrs Jonesin sivuilla on kauniita kuvia, myös tää blogi sisustus??? Jota pitää se Mila ? Joka on kimpassa xl5 solistin kanssa ? On ollut telkkarissa sisustamassa.

Talo kaupungin laidalla ilmoitti hinta on 50 e per h ja parilla tunnilla saa paljon aikaa.

Mä avioeron jälkeen laitoin kodin uuteen uskoon, etsin lehdistä mitä haluan, etsin kaupoista vaihtoehtoja ja siitä se alkoi.

Sohva oli kallis mutta onneksi kohtalo puuttui peliin ja tutulta sain edullisesti vst sohvan sekä löysin edullista verhoilukangasta.

Sitten löysin kauniin lampun jne jne.

3 v meni kunnes olohuone/minun makuuhuone oli kunnossa samalla tuli tyhjennettyä koti ylimääräisistä tavaroista.

Mutta nyt on osa asunnosta kunnossa. Lapset kasvavat ja sisustus sen mukaan, koti on tuskin koskaan kunnossa mutta paljonko on itse valmis itse tekemään töitä, siitä kaikki lähtee.

Käytettyjä huonekaluja on todella paljon markkinoilla.

Vierailija
18/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota karsimista suosittelen minäkin. Myy huutiksessa tai kirpputorilla, saat vähän käteistä sisustuskassaan. Älä luovu lokista, se on ihan makee klassikko. Ota tavoitteeksi hankkia yksi uusi juttu / vuosi, vaikka joka joulu yhteiseksi joululahjaksi (tai joulun jälkeen). Kierrä kirpputoreja ja selaa nettikirppareita, niistä voi bongata tosi kivoja löytöjä. Virkkaatko tai neulotko? Saat kivaa ja kodikasta tekstiiliä itse tekemällä: http://www.yhteishyva.fi/viihde-ja-vapaa-aika/neuleohjeet-ja-askartelu/virkattu-siksak-tyyny/0218010-178676

Pysy kaukana halpiskaupoista (Kodin1) ja jatkossa myös kopioista. Ne vaan harmittaa jälkikäteen. Toki jotain pientä kivaa voi iskusta, askosta, kodinykkösestä jne löytyä. Ikeassa on helmiä ja hyviä juttuja, mutta iso osa on kaameeta roinaa. Suosi aina luonnonmateriaaleja.

Vierailija
19/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että osaan sisustaa. Se on ollut pienestä asti intohimoni. Mutta siihen pisteeseen että on tyytyväinen kaikkeen kestää aikaa päästä ja sitten alkaa aina rundi uudestaan. Ssisustajat ymmärtää. ;) Nyt haluan panostaa klassisiin huonekaluihin. Mietin juuri misten saisi keväällä modernia ilmetta. Ehkä pari tyynyliinaa sohvalle ja peitto? Jossain pastellisävyssä tai musta-valko-graafisuus. Pitää tosiaan romattisempia juttuja ja lahjoja myydä kirpparilla ja uusia sitten jotain pientä. Nyt ei varaa. Pitää ensin säästää. 

Mutta kiitos ehdotuksista. Lisää saa ehdottaa vielä. Ehkä pidän parjatun lokki lampunkin. Sekin on talon ikäinen eli noin 5v vanha. Tai ostettu käytettynä kylläkin eli vanhempi. 

ä.

ap

Vierailija
20/27 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:33"]Mene kirjastoon ja ota kaikki sisustuslehdet mitä löydät. Mrs Jonesin sivuilla on kauniita kuvia, myös tää blogi sisustus??? Jota pitää se Mila ? Joka on kimpassa xl5 solistin kanssa ? On ollut telkkarissa sisustamassa.

Talo kaupungin laidalla ilmoitti hinta on 50 e per h ja parilla tunnilla saa paljon aikaa.

Mä avioeron jälkeen laitoin kodin uuteen uskoon, etsin lehdistä mitä haluan, etsin kaupoista vaihtoehtoja ja siitä se alkoi.

Sohva oli kallis mutta onneksi kohtalo puuttui peliin ja tutulta sain edullisesti vst sohvan sekä löysin edullista verhoilukangasta.

Sitten löysin kauniin lampun jne jne.

3 v meni kunnes olohuone/minun makuuhuone oli kunnossa samalla tuli tyhjennettyä koti ylimääräisistä tavaroista.

Mutta nyt on osa asunnosta kunnossa. Lapset kasvavat ja sisustus sen mukaan, koti on tuskin koskaan kunnossa mutta paljonko on itse valmis itse tekemään töitä, siitä kaikki lähtee.

Käytettyjä huonekaluja on todella paljon markkinoilla.

[/quote]

Ei ole Millan mies ollut XL5 - bändissä