Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolaina on maksettu

Vierailija
23.01.2014 |

Olen ollut 18 vuotta asuntovelkainen. Nyt on velka maksettu kokonaan pois. Ihan kiva. Asunto hyvällä paikalla pk-seudulla ja oikean kokoinen sekä muutenkin sopiva tarpeisiimme, eli uutta velkaa ei tule. Mitäs sitä nyt sitten tekisi? Ehdottakaa jotain irtiottoja.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko alapeukku! :)

Vierailija
2/9 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!!! Se on hieno tunne.

Itse mä kuvittelin, että sen jälkeen alkaa jäämään rahaa kuin itsestään säästöön, mutta ei alkanut. Kummasti ne lainaan menneet rahat sai tuhlattua, vaikka ei muka mitenkään muuttanut kulutustottumuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:34"]

Jee!!! Se on hieno tunne.

Itse mä kuvittelin, että sen jälkeen alkaa jäämään rahaa kuin itsestään säästöön, mutta ei alkanut. Kummasti ne lainaan menneet rahat sai tuhlattua, vaikka ei muka mitenkään muuttanut kulutustottumuksia.

[/quote]

Sama täällä. Kun mikä tahansa pitkäaikainen menoerä  lakkaa juoksemasta, tulee olo että nyt riittää enemmän kulutukseen ja säästöön. Kysy vaikka joltain vuosi sitten tupakoinnin lopettaneelta, että missä ovat säästyneet rahat. Öö, tota, ei kai oikein missään, niinku. Raha on tunnetusti liukasta sormissa.

Vierailija
4/9 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain asuntolainani maksettu pois viime kesänä ja sen jälkeen olen toden teolla laittanut ylimääräisen rahan säästöön. Nyt tilillä alkaa olla sen verran rahaa, että voisin pitää sapattivuoden ja keskittyä harrastuksiin ja omaehtoiseen opiskeluun. Näin ajattelinkin tehdä ensi syksynä, kun nykyinen työsopimus päättyy. Ihana tunne olla taloudellisesti turvattu!

Vierailija
5/9 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan tietoisesti säästää johonkin tavoitteeseen. Muuten käy varmasti helposti niin, että sitä ostelee yhtä sun toista ja mitään ei jäänytkään jäljelle.

Mitä haluat? Huvittaisiko matkustaa enemmän? Jos vaikka kesäkuussa haluaisitte matkalle Lissaboniin, mitä se maksaisi ja mitä kuussa pitää laittaa talteen? Perustakaa tälle oma tili ja siirtäkää palkasta heti palkkapäivänä tarvittava summa tilille.

Vai haluatteko vaihtaa autoa? Minkä hintaiseen? Kuinka kauan pitää säästää ja minkä verran? Taas tälle asialle oma tili.

Vai hankitko osalla summasta itselle vapaaehtoisen eläkevakuutuksen? Tai laitatko jonkun summan kuussa osakkeisiin?

Tai onko joku muu tavoite. Remontti? Uusia huonekaluja? Jne.

Vierailija
6/9 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:

Meillä on hyvätuloinen talous eikä meillä asu shoppailijoita. Luulen, että otan 5:sesta mallia ainakin jollain aikavälillä. Puolisokin on sillä kannalla että kaikkea muuta jo on, mutta vapaa-aikaa puuttuu. Eli siis tavoite: sapattibufferirahaston säästäminen.

Muutama pikkuremontti myös tehdään kämppään. Viime vuonna tehtiin jo yksi.

Tässä pitää siis totutella isompaa liikkumavaraan.

Vierailija
7/9 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettiin rahastoon sen jälkeen sama summa.  Ihan kiva potti on säästössä nyt, 6. vuoden jälkeen.  Ei säästetä sitä mihinkään erityiseen, mutta haluttiin laittaa sivuun, ettei mene normaalikulutukseen.

Vierailija
8/9 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Me maksettiin omaksi seitsemässä vuodessa, vaikka alkuperäisen suunnitelman mukaan olisi mennyt 20 v. Korot ovat olleet alhaalla. Nyt nopeasti eroon tästä ennenkuin putki-, julkisivu, katto- ym remontit tulevat kalliiksi!

Vierailija
9/9 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan perusremonttia tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi