Naiset, miksi olette kateellisia toisille naisille?
Miksi kadehditte ja haukutte toisten naisten ulkonäköä, ammattia, osaamista, lapsia, miehiä, mitä milloinkin?!
Tällä palstalla huomaa hyvin kuinka ei saisi sanoa itsestään eikä kenestäkään muustakaan mitään positiivista tai alapeukku alkaa helistä.
Mitä hemmettiä naiset?? Aikuiset??
Kommentit (20)
Kyse ei olekaan kateudesta...
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:46"]
tuntuu että en edes ole nainen. tuntuu epäreilulta olla niin epäonnistunut ja uskoisin että elämäni olisi parempaa kauniina.
Joo käyn salilla ja onhiustenpidennykset jne jne... Mutta haluaisin olla kaunis suihkunraikkaana Ja omana itsenäni. Siksi tunnen kateutta... ja siitäkin että on näin huono itsetunto.
Lisäksi olen keskivertoa tyhmempikin :/
kateus on hirveä tunne. Sitä ei kannata kadehtia :D
[/quote]
Et nyt niin kauhean tyhmä taida olla kuitenkaan. Tunnen tyhmiä ihmisiä, eikä ne olisi kyenneet noin kirjoittamaan.
Kateus on aliarvostettua. Ei siinä tunteessa itsessään ole mitään suurempaa vikaa, se sopeuttaa yksilöt laumaan ja laittaa etsimään paikkaansa siellä. Ongelma tulee siitä, kun se kateus saa liikaa kierroksia. Ihminen voi opetella ottamaan jalan pois kaasulta, kun niin käy.
Suomalaisella naisella on kyllä niin vähän ystäviä, että ei ihme ole jos kateus on näkyvillä. Vihollisia kyllä piisaa. Omanarvontunto hillitsee kateutta, mutta sitä on vaikea kokea, jos ei saa muilta hyväksyntää, tukea ja arvostusta. Meillähän naisen elämä on vuosikymmenien taidonnäyte, miten ilman niitäkin tullaan toimeen. Ehkä ne miehet ja lapset, ystävät ja sukulaiset pitäisi opettaa edes uudelleen osoittamaan pikkuisen enemmän arvostusta.
Hei 17
Me kaikki ollaan kimpassa melko väärän miehen kanssa. Jos mies rakastaa sinua niin se on aika paljon. Unelmamies elää meidän haaveissamme ja sitä me kaikki täällä haikailemme emmekä koskaan voi sitä saavuttaa. Vain harva voi sanoa että oma mies on täydellinen unelmien prinssi.
Jos hankit lapsia melko väärän miehen kanssa niin vaarana on että saat melko vääriä lapsia, vai mitä pelkäät.
Tuleehan sitä väistämättäkin kateelliseksi, jos toisella on jotain mitä itsekin haluaisi. :( Eri asia on sitten mihin sen kateuden kohdistaa: haukkumiseen vai kenties kehuihin ja oman toiminnan motivoimiseen.
Koska olen itse niin ruma, lihava ja tyhmä.
Et varmasti ole! Sinun pitää oppia arvostamaan itseäsi, opi rakastamaan itseäsi, sillä se sisäinen hyvinvointi kumpuaa ulos ja sinulla on parempi olla.
Mieti hyviä puolia itsessäsi!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:25"]
Tuleehan sitä väistämättäkin kateelliseksi, jos toisella on jotain mitä itsekin haluaisi. :( Eri asia on sitten mihin sen kateuden kohdistaa: haukkumiseen vai kenties kehuihin ja oman toiminnan motivoimiseen.
[/quote]
If you can dream it, you can have it! :)
Ei saa olla niin ankara itselleen, opi arvostamaan niitä asioita jotka sinulla on ja itseäsi myös!
Ap.
Jaa-a, en tiedä kun itse en ole kateellinen, siitä ei ole mitään hyötyä. Vaikka minä olisin kuinka kateellinen toisille ties mistä, en saisi itselleni mitään muuta kuin pahan mielen. Voin ajatella joskus että voi, oispa mullakin, mutta ei se saa mua tuntemaan mitään negatiivista sille jolla jo on.
tuntuu että en edes ole nainen. tuntuu epäreilulta olla niin epäonnistunut ja uskoisin että elämäni olisi parempaa kauniina.
Joo käyn salilla ja onhiustenpidennykset jne jne... Mutta haluaisin olla kaunis suihkunraikkaana Ja omana itsenäni. Siksi tunnen kateutta... ja siitäkin että on näin huono itsetunto.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:39"]
[/quote]
Ei saa olla niin ankara itselleen, opi arvostamaan niitä asioita jotka sinulla on ja itseäsi myös!
Ap.
[/quote]
Toi sanonta on kyllä paskaa :D Voin unelmoida ties mistä, mutta en voi kyllä niitä kaikkia asioita saada :D
Mutta niin, hyvä olisi tietysti arvostaa niitä asioita mitä jo on :)
En ole kateellinen kenellekään enkä inhoa enkä vihaa ketään.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:45"]
Jaa-a, en tiedä kun itse en ole kateellinen, siitä ei ole mitään hyötyä. Vaikka minä olisin kuinka kateellinen toisille ties mistä, en saisi itselleni mitään muuta kuin pahan mielen. Voin ajatella joskus että voi, oispa mullakin, mutta ei se saa mua tuntemaan mitään negatiivista sille jolla jo on.
[/quote]
Hieno ajatusmalli! :) Ap.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:49"]
En ole kateellinen kenellekään enkä inhoa enkä vihaa ketään.
[/quote]
Hienoa kuulla, jatka samaan malliin! :) Ap.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:39"]
[/quote]
Ap.
[/quote]
Toi sanonta on kyllä paskaa :D Voin unelmoida ties mistä, mutta en voi kyllä niitä kaikkia asioita saada :D
Mutta niin, hyvä olisi tietysti arvostaa niitä asioita mitä jo on :)
[/quote]
Ei se sanonta niin paskaa olekaan, älä koskaan luovuta! :)
Kiva että saatiin hymynaamakin! ;) Ap.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:46"]
[/quote]
Varmasti olet kaunis juuri omana luonnollisena itsenäsi, minullakin kesti pitkään hyväksyä itseni sellaisena kuin olen :) Elämäni helpotti kummasti, muista huolehtia myös henkisestä hyvinvoinnistasi, kokonaisuus ratkaisee, hienoa että käyt salilla ja hemmotelet itseäsi kampaajalla, tee asioita joista pidät! :)
Etkä varmasti ole tyhmempi, kun mieli kohenee niin tällaiset ajatukset siirtyvät pois :) Ap.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:48"]
[/quote]
Samaa mieltä. En voi esimerkiksi päästä lentoemännäksi, koska olen liian lyhyt.
Mä ajattelen niin, että mulla on mahdollisuus kaikkiin niihin asioihin, joita tarpeeksi haluan ja toisaalta olen tyytyväinen itseeni sellaisena kuin olen. Siksi en koe kateutta muita ihmisiä kohtaan. Enkä todellakaan ole mikään täydellinen, enkä elä täydellistä elämää, siitä ei ole kyse.
Ja pitää muistaa, että ei kenenkään elämä ole täydellistä kuin ehkä hetkittäin, vaikka se ulkopuolisista siltä näytäisikin. Monet ihmiset pitävät kulissia yllä kynsin hampain, että kukaan ei huomaisi niitä virheitä, mutta itse miettivät niitä virheitään koko ajan, se on todella surullista. 6
Mä olen vähän kateellinen tasapainoisille, terveille, nuorille ja energisille. Mäkin haluaisin.
Mä itse käytin oman nuoruuteni kriiseihin. En opiskellut, en hankkinut parisuhdetta, en käynyt oikein edes töissä, enkä hankkinut kokemuksiakaan. Sen sijaan kävin lääkärin ja psykologin luona, koska mä en osaa käsitellä omia tuntemuksiani, enkä osaa oikein vieläkään. Kolmenkympin kriisissä menin naimisiin melko väärän miehen kanssa kun pelkäsin että miehet loppuu kesken. Nyt vähän vanhempana mietin pitäisikö tehdä melko väärän kanssa lapsia vai jäädä lapsettomaksi. En edes tiedä, olisinko hyvä äiti. Mies kyllä rakastaa mua, mutta minusta on kuollut joku osa, kiitos kamalan lapsuuden.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 21:16"]Mä olen vähän kateellinen tasapainoisille, terveille, nuorille ja energisille. Mäkin haluaisin.
Mä itse käytin oman nuoruuteni kriiseihin. En opiskellut, en hankkinut parisuhdetta, en käynyt oikein edes töissä, enkä hankkinut kokemuksiakaan. Sen sijaan kävin lääkärin ja psykologin luona, koska mä en osaa käsitellä omia tuntemuksiani, enkä osaa oikein vieläkään. Kolmenkympin kriisissä menin naimisiin melko väärän miehen kanssa kun pelkäsin että miehet loppuu kesken. Nyt vähän vanhempana mietin pitäisikö tehdä melko väärän kanssa lapsia vai jäädä lapsettomaksi. En edes tiedä, olisinko hyvä äiti. Mies kyllä rakastaa mua, mutta minusta on kuollut joku osa, kiitos kamalan lapsuuden.
[/quote] et ole yksin...älä hanki lapsia.Tilanne vain pahenee silloin