Miksi teet vauvoja avoliitossa?
Kommentit (14)
Koska en asu missään kaavoihin kangistuneessa vanhollisessa maassa tai ole minkään konservatiivisen lahkon alamainen.
Mite se missä olosuhteissa teen vauvan, vaikuttaa sun elämään?
En tarvitse paperinpalaa tai sitä valaa voidakseni olla sitoutunut toiseen ihmiseen.
Raamatulla päähän ja fasistinen persustomaakuntien liitto uudeksi valtiomuodoksi, sitten on AP tyytyväinen!
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kyllä naimisissa, kun lapset syntyivät, mutta miksi se on jotenkin parempi avoliittoon nähden? Et kertonut ainuttakaan syytä tälle.
Luulenpa, ettei aloittaja pysty keksimään ainoatakaan syytä. Mielikuvitus riitti vain aloituksen tekstin kirjoittamiseen.
Enhän minä voinut tietää ennen raskaaksi tuloa pystymmekö me saamaan lapsia. Raskaana ollessa en halunnut mennä naimisiin, kun siitä olisi ainakin vanhat sukulaiset puhuneet, että meidän oli pakko mennä naimisiin. Jos meille ei olisi tullut lapsia, niin voi olla, että me ei oltaisi menty ollenkaan naimisiin.
Ihan riittävästi sitoutumista yhteisvastuullisessa asuntolainassa ja siinä lapsessa. Avioliitto ei olisi enää muuttanut mitään eikä tuonut mitään hyödyllistä tai kiinnostavaa lisää.
Eli aloittaja ei pysty keksimään ainoatakaan syytä, miksi lapsia pitäisi tehdä juuri avioliitossa.
Avioliitto on minulle aika merkityksetön. Minulla ja rakkaalla puolisollani on kummallakin talousasiat kunnossa ja olemme todellakin sitoutuneita toisiimme. Avioliitto ei vaikuttaisi meidän eikä lasten elämään juuri mitenkään. Ei toisaalta olisi siis mitään estettä mennä naimisiin, mutta kumpikaan ei ole sitä ehdottanut niin tässä ollaan.
Me saimme lapsen avoliitossa. Ollaan oltu nyt yhdessä 26 vuotta ja saatiin lapsi, kun yhteisiä vuosia oli takana 12. Ei olla naimisissa, mutta ollaan asuttu yhdessä 24 vuotta. Matkan varrella mies on eronnut kirkosta, mikä ei kyllä vaikuta avioitumiseen mitenkään. Emme vain koe, että avioituminen varsinaisesti muuttaisi mitään, emmekä koe siihen erityistä tarvetta nytkään.
Mä olin kyllä naimisissa, kun lapset syntyivät, mutta miksi se on jotenkin parempi avoliittoon nähden? Et kertonut ainuttakaan syytä tälle.