Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogin kommentteihin vastaaminen?

Vierailija
22.01.2014 |

Miksei suosittujen blogien bloggaajat vastaa kommentteihin?

Luen monia blogeja mut äkkiseltään tulee mieleen esim mamigogo, im a human not a sandwich ja mutsis on.

Varsinkin jos postauksen lopussa kysytään jotain lukijoilta ja sitten jätetään vaan vastaamatta niihin kommentteihin (tai vastataan viikon päästä jolloin en ees muista kommentoineeni enää::d)

Varsinkin kun portaalien yms alaisuuteen siirtymisen jälkeen kommentteja tulee puolet vähemmän

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:42"]strictly stylen Hannakaa, ei ikinä vastaa kommentteihin. ei huvita ees enää kommentoida.

[/quote]

No mut yritä ymmärtää rouvaa kun hän tekee töitä JA huolehtii kodista, perheestä ja koirista. Oikein arjen sankari :O

Vierailija
22/40 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 18:46"]

Se vie hirveästi aikaa, siksi. Mutta silti mielestäni huonoa käytöstä. Kommentteihin pitäisi vastata, mielellään jokaiseen.

[/quote]

Blogin pitäminen on yleensä harrastus tai työ. Minä en voi töissä sanoa asiakkaalle, etten nyt katso hänelle juustokakun tuoteselostetta, koska se vie niin hirveästi aikaa, tai kieltäytyä selvittämästä ruokaryhmän valmistusmaata, materiaalia jne ihan vain siksi, että se voi joidenkin tuotteiden kohdalla olla vaikeaa tai hidasta. Harrastukseni vie minulta yhden tunnin viikossa - tai oikeastaan kaksi. Yksi tunti matkoihin, yksi tunti itse harrastusta.

Pointtina nyt siis se, ettei blogin pitäjä mielestäni voi vedota siihen aikaan kommenttien suhteen. Minä arvostan blogeissa enemmän kommentteihin vastaamista ja yhtä postausvapaata päivää, kuin sitä että postauksia tulee ainakin yksi päivässä, mutta kommentteihin vastataan kerran kuussa. Sitäpaitsi, mitä pidempään siirtää kommentteihin vastailua, sitä enemmän se sitten vie aikaa kun sen aloittaa. Kommentteihin vastaaminen on yksi osa blogin pitämistä itse postausten suunnittelun, valokuvaamisen, kuvien muokkaamisen ja postauksen kirjoittamisen yms lisäksi. Ei sitä voi sivuuttaa siksi että se vie aikaa tai se on tylsää, jokaisessa työssä on joskus tylsiä ja aikaa vieviä asioita, jotka on vaan pakko tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:30"]

Jossain ulkomaisessa keskustelussa taisin juuri eilen lukea tästä aiheesta - en vain muista missä...

Siellä jotkut bloggaajat jakoivat sellaisia kokemuksia, että vuorovaikutuksella joidenkin lukijoiden kanssa oli ollut vähän ikäviäkin sivuvaikutuksia: kun tarpeeksi usein vastailee ja kommentoi vastavuoroisesti toisen blogissa ja niin edelleen, toinen alkaa helposti kuvitella, että nyt ollaan läheisiä ystäviä. Vaikken ole itse bloggaaja, minullakin on valitettavasti netin kautta kokemuksia siitä, että olen vain yrittänyt olla ystävällinen jollekin vieraalle ihmiselle, joka on sitten olettanut, että ollaan bestiksiä. Ja kun yritin ottaa etäisyyttä... noh, sanotaanko niin, että stalkkausepisodi ei ainakaan ollut elämäni paras kokemus. Enkä todellakaan ole mikään Mungomango-nettijulkkis vaan niin tavallinen tavis kuin vaan voi olla.

Joillekin luontevuus sosiaalisessa mediassa tulee kuin luonnostaan, mutta rajanvedot eivät ole helppoa kaikille. Vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa on pahimmillaan todella ahdistavaa. Jos joku osaa kirjoittaa viihdyttävää blogia, en ainakaan itse odota tämän olevan välttämättä mikään sosiaalisen median kingi.

Ihmisillä on erilaisia taitoja, ja joiltain ihmisiltä tuollainen luonteva vastavuoroisuus syö liikaa henkisiä resursseja. Kyllä niillä ihmisillä silti on mielestäni oikeus pitää blogia -  hyvääkin blogia.

[/quote]

Mitäköhän sinä pidät "stalkkauksena" sitten? ilmestyikö innokas lukija sinun ovesi taakse, ottiko selville numerosi ja sitä rataa? vai sattuiko vain olemaan innokas lukija joka laittoi aina kommenttia sinulle ja koit sen jokinasteisena häirintänä? aika moni ei taida tietää yhtään minkälaista on oikea stalkkaus, siihen kuuluu sellainen jatkuva vainoaminen että otetaan selvää kaikesta mikä koskaa tiettyä henkilöä. Itse olen lopettanut muutamien blogien lukemisen ja kommentoinnin kun bloggaaja vaikuttanut siltä ettei tietty lukija ole ollut tervetullut kumminkaan, silloin voisi kai ottaa koko kommentointimahdollisuuden pois tai pitää yksityistä blogia vain niille omille ystävilleen. Tuntuu hieman siltä että nykyään ollaan aivan liian helpoin perustein tuomitsemassa blogien lukijoita stalkkaajiksi jopa toisia bloggaajiakin, niitä kunnollisiakin jotka vain hyväntahtoisuuttan kommentoivat ja pitävät yhteyttä. Itse olen vähentänyt huomattavasti kommentointia tämän vuoksi, ei aina tiedä mitä joku bloggaaja ajattelee vaikka pistää asiallisen kommentin, ilmeisesti monille bloggaajille tulee niin paljon kuraa niskaan että ajatellaan niiden mukavienkin kommentoijien olevan niitä samoja piruja kuin haukkujat. Tietysti tämä ärsyttää asiallisena ihmisenä myös minua ja muuta ratkaisua ei ole kuin jättää kommentointi pois ja vetäytyä.

T. bloggaaja itsekin

Vierailija
24/40 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:11"]

Jossain ulkomaisessa keskustelussa taisin juuri eilen lukea tästä aiheesta - en vain muista missä...

Siellä jotkut bloggaajat jakoivat sellaisia kokemuksia, että vuorovaikutuksella joidenkin lukijoiden kanssa oli ollut vähän ikäviäkin sivuvaikutuksia: kun tarpeeksi usein vastailee ja kommentoi vastavuoroisesti toisen blogissa ja niin edelleen, toinen alkaa helposti kuvitella, että nyt ollaan läheisiä ystäviä. Vaikken ole itse bloggaaja, minullakin on valitettavasti netin kautta kokemuksia siitä, että olen vain yrittänyt olla ystävällinen jollekin vieraalle ihmiselle, joka on sitten olettanut, että ollaan bestiksiä. Ja kun yritin ottaa etäisyyttä... noh, sanotaanko niin, että stalkkausepisodi ei ainakaan ollut elämäni paras kokemus. Enkä todellakaan ole mikään Mungomango-nettijulkkis vaan niin tavallinen tavis kuin vaan voi olla.

Joillekin luontevuus sosiaalisessa mediassa tulee kuin luonnostaan, mutta rajanvedot eivät ole helppoa kaikille. Vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa on pahimmillaan todella ahdistavaa. Jos joku osaa kirjoittaa viihdyttävää blogia, en ainakaan itse odota tämän olevan välttämättä mikään sosiaalisen median kingi.

Ihmisillä on erilaisia taitoja, ja joiltain ihmisiltä tuollainen luonteva vastavuoroisuus syö liikaa henkisiä resursseja. Kyllä niillä ihmisillä silti on mielestäni oikeus pitää blogia -  hyvääkin blogia.

[/quote]

Mitäköhän sinä pidät "stalkkauksena" sitten? ilmestyikö innokas lukija sinun ovesi taakse, ottiko selville numerosi ja sitä rataa? vai sattuiko vain olemaan innokas lukija joka laittoi aina kommenttia sinulle ja koit sen jokinasteisena häirintänä? aika moni ei taida tietää yhtään minkälaista on oikea stalkkaus, siihen kuuluu sellainen jatkuva vainoaminen että otetaan selvää kaikesta mikä koskaa tiettyä henkilöä. Itse olen lopettanut muutamien blogien lukemisen ja kommentoinnin kun bloggaaja vaikuttanut siltä ettei tietty lukija ole ollut tervetullut kumminkaan, silloin voisi kai ottaa koko kommentointimahdollisuuden pois tai pitää yksityistä blogia vain niille omille ystävilleen. Tuntuu hieman siltä että nykyään ollaan aivan liian helpoin perustein tuomitsemassa blogien lukijoita stalkkaajiksi jopa toisia bloggaajiakin, niitä kunnollisiakin jotka vain hyväntahtoisuuttan kommentoivat ja pitävät yhteyttä. Itse olen vähentänyt huomattavasti kommentointia tämän vuoksi, ei aina tiedä mitä joku bloggaaja ajattelee vaikka pistää asiallisen kommentin, ilmeisesti monille bloggaajille tulee niin paljon kuraa niskaan että ajatellaan niiden mukavienkin kommentoijien olevan niitä samoja piruja kuin haukkujat. Tietysti tämä ärsyttää asiallisena ihmisenä myös minua ja muuta ratkaisua ei ole kuin jättää kommentointi pois ja vetäytyä.

T. bloggaaja itsekin

[/quote]

En ole bloggaaja. Tuo stalkkausepisodi tapahtui ihan muuten sosiaalisessa mediassa.

Kyllä, kyseinen henkilö selvitti henkilökohtaisia tietojani, pommitti päivittäin useilla sähköposteilla, uhkaili itsemurhalla, kertoi että olen ainoa sielunkumppani jonka hän on koskaan tavannut (netin välityksellä!) ja uhkasi ilmestyä vielä jonain päivänä oveni taakse. Ei siitä sen enempää.

t: tuo edellinen kirjoittaja

Vierailija
25/40 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 18:46"]

Se vie hirveästi aikaa, siksi. Mutta silti mielestäni huonoa käytöstä. Kommentteihin pitäisi vastata, mielellään jokaiseen.

[/quote]

Blogin pitäminen on yleensä harrastus tai työ. Minä en voi töissä sanoa asiakkaalle, etten nyt katso hänelle juustokakun tuoteselostetta, koska se vie niin hirveästi aikaa, tai kieltäytyä selvittämästä ruokaryhmän valmistusmaata, materiaalia jne ihan vain siksi, että se voi joidenkin tuotteiden kohdalla olla vaikeaa tai hidasta. Harrastukseni vie minulta yhden tunnin viikossa - tai oikeastaan kaksi. Yksi tunti matkoihin, yksi tunti itse harrastusta.

Pointtina nyt siis se, ettei blogin pitäjä mielestäni voi vedota siihen aikaan kommenttien suhteen. Minä arvostan blogeissa enemmän kommentteihin vastaamista ja yhtä postausvapaata päivää, kuin sitä että postauksia tulee ainakin yksi päivässä, mutta kommentteihin vastataan kerran kuussa. Sitäpaitsi, mitä pidempään siirtää kommentteihin vastailua, sitä enemmän se sitten vie aikaa kun sen aloittaa. Kommentteihin vastaaminen on yksi osa blogin pitämistä itse postausten suunnittelun, valokuvaamisen, kuvien muokkaamisen ja postauksen kirjoittamisen yms lisäksi. Ei sitä voi sivuuttaa siksi että se vie aikaa tai se on tylsää, jokaisessa työssä on joskus tylsiä ja aikaa vieviä asioita, jotka on vaan pakko tehdä.

[/quote]

Edelleenkin, tuo kai riippuu siitä, mitä blogilta odottaa. Jos lukija pitää blogin pointtina sitä yhteisöllisyyden tunnetta, niin totta kai kommentteihin vastaaminen on sitten tärkeä osa asiakaspalvelua.

Minä luen sellaisia hyviä blogeja, joiden parasta antia on kirjoitusten sisältö, eikä bloggaajan ystävällinen persoona. Toivoisin, että suosimani bloggaajat käyttäisivät nekin tunnit vaikka suunnitellen seuraavaa mielenkiintoista postausta, eivätkä haaskaisi aikaa kiittäen ja kumartaen erikseen jokaiselle sadalle kommentoijalle.

Toki on ihan eri asia, jos esimerkiksi reseptiblogissa joku lukija pyytää esimerkiksi selventämään jonkin ainesosan määrää. Kirjoituksen aiheeseen liittyviin kysymyksiin on minustakin ihan suotavaa vastata.

Vierailija
26/40 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:25"]

Vastaan aina kaikkiin kommentteihin.

Joihinkin kommentteihin on oikeasti vaikeaa vastata! Esim joku kommentoi uutta sisustusesinettä kommentilla "meillä on samanlainen". Mitä siihenkin sitten vastaisi..

[/quote]

Jos joku kertoo, että omistaa saman puhelimen kuin minä, vastaisin esim 'tää puhelin on kyllä ihan huippu :) oletko itse tykännyt?'

Kertoessaan keräilevänsä samaa astiasarjaa kanssani 'oon itse ihan koukussa tähän sarjaan, pakko saada kaikki! :)'

saman vaatteen omistajalle 'Olenkin huomannut näiden olevan melko suosittuja, mutta en ihmettele, nää housut on maailman mukavimmat jalassa!'

jne. ei se niin vaikeaa ole.

Vierailija
27/40 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoiseksi mennyt tää keskustelu. Huomaan kyllä itsekin blogeihin kommentoivana, että joo, todella mustakin saattaa tulla sellainen blogeihin kirjoittava tuttu kasvo, joka on myös kirjoittanut bloggarille että "hei näin sinut siellä ja siellä, mutten uskaltanut moikata" - ja toki sitten ei voi täysin olettaa, että bloggarilla ja sillä lukijalla sujuu se törmäys jossain kaupungilla tosi kivasti ja luontevasti ja voivat olla "kavereita" aivan kuin blogin kommenttiboksissa.

En kyllä itse oleta, että kukaan bloggaaja on kaverini (itse olen yli 30 ja monet kommentoimani blogit ovat itseäni nuorempien kirjoittamia) mutta uskon, että monelle 20+ ikäiselle naiselle, joka on tullut seuraamaan jotain blogia, koska häntä kiinnostaa aidosti samat asiat kuin bloggaajaa, miksi noin ei kokisi? Ainakin kokee, että bloggaaja on "samaa jengiä" - viiteryhmää. Itse pidän ehkä seurailemieni blogien bloggaajia vähän samanlaisena kuin harrastukseni tuttuja tyyppejä, joita nähdään ja joiden kanssa rupatellaan mutta ehkä riippuen blogistakin, voi joillekin bloggaaja tuntua hyvinkin läheiseltä.

Vierailija
28/40 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 20:25"]

Vastaan aina kaikkiin kommentteihin.

Joihinkin kommentteihin on oikeasti vaikeaa vastata! Esim joku kommentoi uutta sisustusesinettä kommentilla "meillä on samanlainen". Mitä siihenkin sitten vastaisi..

[/quote]

Jos joku kertoo, että omistaa saman puhelimen kuin minä, vastaisin esim 'tää puhelin on kyllä ihan huippu :) oletko itse tykännyt?'

Kertoessaan keräilevänsä samaa astiasarjaa kanssani 'oon itse ihan koukussa tähän sarjaan, pakko saada kaikki! :)'

saman vaatteen omistajalle 'Olenkin huomannut näiden olevan melko suosittuja, mutta en ihmettele, nää housut on maailman mukavimmat jalassa!'

jne. ei se niin vaikeaa ole.

[/quote]

Niin, ei ole SINULLE vaikeaa. Jotkut meistä ovat ujoja ja kömpelöitä internetissäkin, eikä smalltalk tule kuin itsestään.

Vierailija
29/40 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen blogin pitäjänä tämä on mielenkiintoinen ketju lukea. Itse kyllä ajattelen, että kommentteihin vastaaminen on iso osa koko bloggaamista. En itsekään pidä siitä, jos joku jättää vastaamatta, enkä enää kommentoi sellaiseen blogiin jossa kommentteihin ei vastata, luen sitten vaan. Sitä en ollut koskaan tullut ajatelleeksi, että vastavierailua odotetaan. Pisti miettimään. En ole johdonmukaisesti vieraillut kaikissa kommentin jättäneiden blogeissa.

Vierailija
30/40 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 00:33"]

Ihan mielenkiinnosta kysyn, vastaatteko te aina jokaiselle, joka on vastannut teidän av-aloituksiinne tai aloituksiin muilla foorumeilla?

Ennen kuin sanotte, että se on eri asia, niin ei se ole ihan eri asia kuitenkaan. Perusperiaate on sama. Miksi bloggaajilla se on perustavanlaatuinen kohteliaisuussääntö, mutta muilla nettikirjoittelijoilla ei? Jos kyse on tosiaankin vastavuoroisuudesta ja kanssaihmisten huomioimisesta, periaatteen pitäisi koskea meitä kaikkia kaikissa tilanteissa.

[/quote]

Av:lla vastaan kyllä kaikille sellaisille, joilla on joku asiallinen kommentti ja myös ajattelen, että on kohteliasta vastata. Monet blogit muuten ovat sellaisia, että niihin voi kommentoida vain rekisteröityneenä ja itse kommentoin aina rekisteröityneenä. Minusta siis on eri asia kommentoida sieltä oman nimen tai nickin takaa "persoonana" kuin taas anonyyminä. Musta siis on ehkä astetta tylympää jättää huomiotta rekisteröityjen käyttäjien kommentit mutta onhan tietenkin huomioivaa vastata myös anonyymeille (tosin voi vaihdella aika paljon, minkälaista kommenttia ihmiset laittaa anonyyminä).

Vierailija
31/40 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:56"]

Pienen blogin pitäjänä tämä on mielenkiintoinen ketju lukea. Itse kyllä ajattelen, että kommentteihin vastaaminen on iso osa koko bloggaamista. En itsekään pidä siitä, jos joku jättää vastaamatta, enkä enää kommentoi sellaiseen blogiin jossa kommentteihin ei vastata, luen sitten vaan. Sitä en ollut koskaan tullut ajatelleeksi, että vastavierailua odotetaan. Pisti miettimään. En ole johdonmukaisesti vieraillut kaikissa kommentin jättäneiden blogeissa.

[/quote]

Itselläni on hyvin pieni blogi, jota aloin pitää juuri sen vuoksi, että siitä muodostuisi vähän kuvaa, minkälainen tyyppi on niiden blogikommenttien takana. Mutta en itse osaa ajatella niin, että blogiini klikkaaminen olisi välttämätöntä. Pikemminkin niin, että jos todella minusta vähän muodostuu mielikuva kommentoijana jonkun mielipiteen tai parin kommentin perusteella, voi sitten käydä vähän täydentämässä tuota mielikuvaa, jos mielenkiinto herää. Mutta eihän mielenkiinnon todellakaan tarvi herätä aina, jos vaikka käyn vaan kirjoittamassa että "kiitos tästä" tai "minustakin nuo ovat ihania ja olen hankkinut itsellenikin" tms. tusinakommentin, miksi odottaisin, että joku kiinnostuu. Mutta jos olisin vaikka kirjoittanut pitemmän kommentin jostain aiheesta, ehkä blogiin kurkkaaminen tapahtuisi ihan luonnostaan.

32

Vierailija
32/40 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vähän aihetta sivuavaa mielenkiintoistakin keskustelua:

http://getoffmyinternets.net/forums/blogger-talk/too-big-to-support-other-bloggers/

Vierailija
33/40 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, vastaatteko te aina jokaiselle, joka on vastannut teidän av-aloituksiinne tai aloituksiin muilla foorumeilla?

Ennen kuin sanotte, että se on eri asia, niin ei se ole ihan eri asia kuitenkaan. Perusperiaate on sama. Miksi bloggaajilla se on perustavanlaatuinen kohteliaisuussääntö, mutta muilla nettikirjoittelijoilla ei? Jos kyse on tosiaankin vastavuoroisuudesta ja kanssaihmisten huomioimisesta, periaatteen pitäisi koskea meitä kaikkia kaikissa tilanteissa.

Vierailija
34/40 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä ketju onkin noussut takas ylös :)

Mua siis lähinnä häiritsee juurikin se, että lukijalta kysytään postauksen lopussa jotain esim. "Oisko teillä antaa vinkkejä lapsiystävällisistä kahviloista helsingin keskustassa?" , "Muita jotka on kokenu tän hiuksia tuuheuttavan shampoon hyödylliseksi?" , " Minkä ootte kokenu parhaimmaksi lasten tpaidaksi hinta-laatusuhteeltaan?" :D tmv. Ja niihin kun lukija kommentoi niin ei yhtikäs mitään vastakaikua??

Ei kaada mun elämää, mutta on suoraan sanottuna aika epäkohteliasta ja koko hommasta menee maku.

Terkuin ap

Vierailija
35/40 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:11"]

[/quote]

T. bloggaaja itsekin

[/quote]

En ole bloggaaja. Tuo stalkkausepisodi tapahtui ihan muuten sosiaalisessa mediassa.

Kyllä, kyseinen henkilö selvitti henkilökohtaisia tietojani, pommitti päivittäin useilla sähköposteilla, uhkaili itsemurhalla, kertoi että olen ainoa sielunkumppani jonka hän on koskaan tavannut (netin välityksellä!) ja uhkasi ilmestyä vielä jonain päivänä oveni taakse. Ei siitä sen enempää.

t: tuo edellinen kirjoittaja

[/quote]

Kuulostaa kamalalta. Ilmeisesti vainoaja oli mies kaikesta päätellen? tapasitte ilmeisesti nettitreffeissä eikö? itse en nettitreffisivuilla koskaan anna oikeita yhteystietojani tai oikeaa nimeäni juuri tuollaisten häiriköiden takia! heidänlaisiaan riittää. Mutta tietääkseni esim. suosituimmat bloggaajat ovat alkaneet tietyllä tapaa kääntyä sisäänpäin että bloggaamisesta on tullut pakkopullaa ja sitten aletaan epäillä niitä aidosti mukavia asiallisiakin kommentoijia kaikesta p*skasta mitä saavat niskaan. Tietääkseni aika moni bloggaaja metsästää IP:n perusteella kuka jättää ilkeitä kommentteja, vaikka se ei oikeasti auta mitään koska tiedän pahimpien nettikiusaajien (joita valitettavasti tunsin) käyvän myös kirjaston koneilla ettei oma IP näy. Kyllä he konstit keksivät. Ikään kuin sellainen meininki että kommentoija ei voisi kehua vaan epäillään että sama henkilö/henkilöt kävisivät myös haukkumassa ja näin ollen syy vieritetään myös muidenkin niskaan, koska haukkujat keplottelevat eri IP:llä jatkuvasti. Täälläkin monet ovat mainostaneet tekevänsä näin. Eihän tuossa ole mitään järkeä tiedän, mutta sellaiseksi on meno muuttunut ja juuri sen takia valikoin itse todella tarkkaan nykyään mihin ja kenelle kommentoin, en halua aiheetonta kritiikkiä niskaani enkä halua ottaa vastuulleni sitä mitä anonyymit tekevät. Bloggaajana minua on syytetty vähän kaikenlaisista asioista, syynä ilmeisesti kateus ja se että minä musertuisin ja lopettaisin oman blogini. En kumminkaan alistu lopettamaan mutta en myöskään ala kumartaa nettikiusaajia sun muita pahanilmanlintuja.

T. pienen ei niin suositun blogin bloggaaja

Vierailija
36/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan varsinkin :d

-ap

Vierailija
37/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

strictly stylen Hannakaa, ei ikinä vastaa kommentteihin. ei huvita ees enää kommentoida.

Vierailija
38/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogitta on varmaan vaikea kuvitella, miten paljon suosittuihin blogeihin tulee kommentteja. Postaa vaikka parin päivän välein yksi postaus, jokaiseen tulee 40 kommenttia. Pari päivää vastaamatta ja lähemmäs 100 kommenttia lukematta.

Omasta mielestäni blogistin ei tarvitse välttämättä vastata, ellei kommentissa ole kysytty jotain.

Vierailija
39/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositut blogit pyörii lukijoiden avustuksella. Ei se palkka ilman lukijoiden klikkauksia yms juoksis.

Mun mielestä sillon on kohteliasta vastata kommentteihin varsinkin kun usein postaukset lopetetaan johonkin kysymykseen.

Vierailija
40/40 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsa kyllä vastaa kaikille. On nostettava hattua kun vastaa ikäviinkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi