Eläinrakkaalla ei ole lemmikkejä
Miksi eläinrakkaiksi itseään kutsuvilla on kotieläimiä? Miten voitte ostaa elävän olennon omaksi viihdykkeeksi? Ihmsillä on lemmikkeinä jopa viidakon eläimiä, käärmeitä jne. Onko se jotenkin helpompi ajatella että papukaijan voi ottaa lemmikiksi kun kotiseutu on kaukana kuin että ottaisi vaikka varpusen tai talitiaisen?
Olen itse niin eläinrakas etten voi eläintä ottaa. Ehkä rescue eläimen jota ei voisi enää päästää luontoon.
Selittäkää te lemmikkien omistajat, eikö teitä koskaan omatunto soimaa? Aivan sairasta on esim.rotukoirien jalostus... Ihmisille hupia ja viihdykettä. Oikeasti oksettaa.
Olen varma että tulevaisuudessa lemmikin pito tuomitaan epäeettisenä toimintana.
Kommentit (2)
Meidän lemmikki on kissa joka on haettu löytöeläinkodista. Oli hylättynä löytynyt pentue, ilmeisesti vahinkopennuista haluttu eroon koska emoa ei löytynyt ja pennut ihmisiin tottuneita. Kyllä tuo kissa on onnellinen meillä kun saa ruokaa, on lämmin koti ja ihmisiä silittämässä ja rapsuttelemassa. Jos ei olisi tuota pentuetta löytynyt, niin olivat raukat kuolleet nälkään. Kissa ei kuulu Suomen luontoon. En tajua ihmisiä jotka päästävät leikkaamattomia kissoja ulkoilemaan ja sitten itketään kun tulee pentuja. Meillä sisäkissa ja leikattu on silti tuo narttu. Pihalla käy vain valjaissa, että ei jää auton alle tai katoa.
Olisi kiva kuulla " eläinrakkaiden" lemmikinomustajien mielipiteitä. Oikeastiko ajattelette että joku marsu on onnellinen häkissään, lisko terraariossa tai koira jonka ominaisuudet on valittu ja jalostettu kuin jonkun esineen, kerrostalossa yksinään?