Huominen makaamista puoleen päivään. Pyykkihuolto ja ruuanlaittoa. Lenkkeilyä tai kuntopyöräilyä. Siinä eläkeläisen maanantai.
Kommentit (18)
Voi kuule, moni vaihtaisi paikkaa sinun kanssasi. Nauti!!!
Vierailija kirjoitti:
Kunpa joskus voisi/osaisi nukkua edes kahdeksaan!
Klo 6 lähtien hereillä. Paistoin sämpylät muulle perheelle ennen heidän heräämistään. Nyt olen katsonut pari jaksoa sarjoja ja kunhan vähän valkenee käyn uimassa.
Päivä menee sitten puutarhassa touhutessa, kasvihuone pitää laittaa talvikuntoon jne. Ärsyttää kun tekeminen loppuu, en ole makoilijatyyppiä.
Ruokakin on valmiina eilisestä joten sitäkään ei tarvitse tehdä. Kävelemässä voisi käydä, marjassa tai sienessä.
Mikset voi? Nuku siihen saakka, että muut ovat lähteneet kotoa.
Eiköhän jokainen osaa tehdä omat leipänsä.
ohis
Nyt sinulla olisi aikaa opetella uusia asioita. Aloittamisen vaikeus siinä sitten. Itse aloitin neulomisen. Norjalais villapaita. Netistä ohjeen sain. Ystäväpiiristä löytyi ohjeistaja. Netistäkin oisin saanut. Olen jo äheltänyt tätä korona ajan. Sujuu jo paremmin. Aloitin myös kielten opiskelun netistä.
Sehän nyt on ollut raskainta, kun yhteisöllisyys on koronan vuoksi pannassa. Olen miettinyt tukihenkilöksi rupeamista. Jotain joka antaa syyn liikkua ja samalla olisin avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 6 lähtien hereillä. Paistoin sämpylät muulle perheelle ennen heidän heräämistään. Nyt olen katsonut pari jaksoa sarjoja ja kunhan vähän valkenee käyn uimassa.
Päivä menee sitten puutarhassa touhutessa, kasvihuone pitää laittaa talvikuntoon jne. Ärsyttää kun tekeminen loppuu, en ole makoilijatyyppiä.
Ruokakin on valmiina eilisestä joten sitäkään ei tarvitse tehdä. Kävelemässä voisi käydä, marjassa tai sienessä.
Mikset voi? Nuku siihen saakka, että muut ovat lähteneet kotoa.
Eiköhän jokainen osaa tehdä omat leipänsä.
ohis
En minä muiden takia herää, sämpylät paistan ihan ajankuluksi.
Herään 3-4 aikoihin joka yö koviin kipuihin ja pyörin sitten tunnin pari kunnes veetuttaa tarpeeksi ja nousen. Olen ollut uneton melkein 37v ja kivut on pahentuneet 3v sitten sietämättömiksi
Lue kirjoja. Netistä löytyy tietoa uusista julkaisuista, kuin myös elokuvista.
Tai repäise oikein kunnolla ja ala pelaaman jotain koukuttavaa videopeliä. Jos löytyy rahnua tililtä niin osta vaikka uusi playstation 5. :D youtubessa oli yksi 80 vuotias isoäiti joka alkoi pelaamaan skyrimia. En tosin tiedä pääsikö sitä läpi koskaan mutta ehti pelaamaan ainakin satoja tunteja.
Käsipainot mukaan kuntoiluun. En tarkoita niitä kaksi kiloisia vaan hankit vaikka säädettävät 2x10kg painot. Eläkeikäisenä lihas jumppa super tärkeää, varsinkin jonkinlainen Jalkakyykky muoto. Kuntopyörä ja kävely on hyvää mutta ei riittävää.
Taina Licciardo-Toivola herää joka aamu klo 3:00.
Kun jäin puoli vuotta sitten eläkkeelle, aloitin maalaamaan tauluja ja opettelemaan uutta kieltä. Joskus herään aamulla ennen viittä, joskus nukun puoli yhdeksään. Otan aamun rennosti, jumppaan television jumppatuokion tahtiin, käyn lenkillä, kaupassa, hierojalla yms. Leivon, laitan ruokaa, teen pyykkihuoltoa, siivoan, roikun netissä tai katselen suoratoistopalvelusta elokuvia tai sarjoja. Kuuntelen äänikirjaa tai luen, ompelen tai neulon.
Ihanaa kun ei ole velvollisuuksia tehdä mitään jos en halua, eli voin olla sohvalla ja olla tekemättä yhtään mitään. Varmaan aikuisiän parasta sikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun jäin puoli vuotta sitten eläkkeelle, aloitin maalaamaan tauluja ja opettelemaan uutta kieltä. Joskus herään aamulla ennen viittä, joskus nukun puoli yhdeksään. Otan aamun rennosti, jumppaan television jumppatuokion tahtiin, käyn lenkillä, kaupassa, hierojalla yms. Leivon, laitan ruokaa, teen pyykkihuoltoa, siivoan, roikun netissä tai katselen suoratoistopalvelusta elokuvia tai sarjoja. Kuuntelen äänikirjaa tai luen, ompelen tai neulon.
Ihanaa kun ei ole velvollisuuksia tehdä mitään jos en halua, eli voin olla sohvalla ja olla tekemättä yhtään mitään. Varmaan aikuisiän parasta aikaa.
Eihän tämä kyllä millekään eläkkeelle tunnu silloin kun on lapsia. Herättävä on teinin takia kuuden jälkeen. Valvottava sen menemisiä ja olemisia kummastakin päästä, että herää aamulla ja että menee ajoissa nukkumaan. Täysin uupunut olen aina siinä vaiheessa kun isälleen menee.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä kyllä millekään eläkkeelle tunnu silloin kun on lapsia. Herättävä on teinin takia kuuden jälkeen. Valvottava sen menemisiä ja olemisia kummastakin päästä, että herää aamulla ja että menee ajoissa nukkumaan. Täysin uupunut olen aina siinä vaiheessa kun isälleen menee.
Siis hetkinen... Minkä ikäisenä olet tämän teinisi saanut?
Juu sitähän se on. Onneksi on koirat.
Minä olen myös eläkkeellä kolmatta vuotta, käyn vielä töissÄ kun pyydetään tuuraamaan.
Myös vapaaehtoistyötä olen lupautunut tekemään.
Ihana kesä ollut, olen ollut paljon kotona ja raivannut varastoja ja siivonnut.
On tehty paljon rästitöitä mikä on jäänyt tekemättä työssä käydessä.
Puutarhassa on saanut viettää mukavasti aikaa.
Itse jään eläkkeelle vuoden kuluttua. Nyt jo kalenteri täyttyy vuoden päähän sitä tahtia, ettei tuollaisiin luppoaamuihin taida ainakaan ihan heti olla aikaa. Lupasin mennä vielä mukaan kahden eri yhtiön hallitukseen kun eläkkeelle jään. Lisäksi eräs yhdistystoiminta on lähellä sydäntäni ja aion antaa sillkin aikaa ja panostani.
Omapahan on valintani, mutta luonne on semmoinen, että jouten ei oikein osaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on teini (18v) kotona. Minä olin hilkkua vaille 42v kun hän syntyi. Ihan tavallista nykyään
1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on teini (18v) kotona. Minä olin hilkkua vaille 42v kun hän syntyi. Ihan tavallista nykyään
1
Minä kyllä muutin omilleni 18v. Ammattikoulua kävin siihen aikaan.
Miksi pitää noin raskaasti yrittää elää jos eläkkeelläkin jo. Mulle oli luksusta kun eilen pääsi 9 aikaan nukkumaan ja kerrankin aamulla heräsi ihmisten aikoihin 7 aikaan eikä väsyttänyt ollenkaan, aamu ulkoilut ja pirteä olo. Hyvinvoinnin ja elämän voi toki pilata valvomalla 12 asti ja nukkumalla päivän, mutta mitä ihmettä ihminen tekee illalla 21-00 välisen ajan. Kaivaa nenää ja puhuu paskaa.
M38v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1
Minä kyllä muutin omilleni 18v. Ammattikoulua kävin siihen aikaan.
Täällä pk seudulla on halvempaa että lukiolainen asuu vielä kotona. Olisi hassua että asuisi muualla ja tulisi tähän parin kilometrin päähän kouluun.
Meillä lapset ovat muuttaneet omilleen 19v:nä kun ovat menneet opiskelemaan kauemmas (n 30 km säteellä:D).