Kuinka laiska pitää olla ettei jaksa kirjoittaa mittayksiköitä numeron perään?
Näitä on nyt näkynyt av:lla vähän väliä.
Siis esim.
"Olen 60 nainen." (siis 60-vuotias, 60-kiloinen vai mitä?)
"Huone on 4 leveä."
Jne. Ei voi olla niin raskasta kirjoittaa sitä vuotta, kg:ta tai cm:ä sinne perään.
Kommentit (7)
Laiskuusko syynä vai mikä, mutta näinhän ihmisten välinen kommunikaatio toimii. Jos oletetaan, että toinen/toiset kyllä ymmärtää, mistä on kyse, ei turhaan selitellä. Ilmiö on maailmanlaajuinen ja sitä lienee tutkitukin aika paljon esimerkiksi kielitieteessä, kielillä kun on tapana kehittyä ajan myötä tietyllä tavalla. (Taivutuspäätteet jäävät pois, erilaiset muodot karsiutuvat yms.)
Huomasitko muuten, että jo itse yksikkölyhennykset ovat varsinaista laiskuutta. Siis kuka on niin laiska, ettei jaksa kirjoittaa, että senttiä, vaan lyhentää cm? Ja miksi me sanotaan viisi kiloa eikä viisi kilogrammaa? Miksi me sanotaan "me sanotaan" eikä "me sanomme"?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:31"]
HAH HAH mikä huone on 4 cm. leveä? Porvoossa varmaan.
[/quote]
Joo joten miksi turhaan kirjoittaa sitä metriä sinne perään? Olishan se melkoisen raskas operaatio.
Olen kuusikymmentä nainen. Ärsyttävää!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:45"]
Olen kuusikymmentä nainen. Ärsyttävää!
[/quote]
Joo, ja kun joskus oikeasti joutuu ihan miettiä, että mitähän tässä nyt on tarkoitettu. En ikävä kyllä enää muista mistä ketjusta on kyse, mutta viimeksi tänään mietin jossakin ketjussa tuollaisessa 60 nainen -tyyppisessä tilanteessa, että puhutaankohan tässä nyt iästä vai painosta, kun sitä ei voinut aukottomasti asiayhteydestäkään päätellä.
ap
Ap viittasi juuri huoneekoolla senttimetreihin. T: 2
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:58"]
Ap viittasi juuri huoneekoolla senttimetreihin. T: 2
[/quote]
En viitannut. Ne lopun mittayksiköt olivat ihan erillinen luettelo eikä niihin liittynyt mitään "yhdistä oikea mittayksikkö numeroon" -tehtävää.
ap
HAH HAH mikä huone on 4 cm. leveä? Porvoossa varmaan.