Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni (8v.)haluaisi mennä katsomaan balettia

Vierailija
19.01.2014 |

Kaunotar ja hirviö  (Suomen kansallisbaletti Helsingissä). Lupasin lähteä hänen kanssaan.

Lippuja varatessani vasta tajusin ettei meillä olekaan varaa. Ja joudun siis pettämään lupaukseni.

Halvimmat liput viikonlopun näytökseen meiltä kahdelta 130€ + matkat.

Bussimatkoja saa tosin edullisesti jos varaa ajoissa.

Tiesin kyllä, että baletti ja ooppera ovat elitistisiä ja kalliita, mutta en sentään tajunnut että näin kalliita. Ja myönnän,  olisi pitänyt tarkistaa ennen lupausta

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata ajoissa. Halvimmat liput viikonlopun näytöksiin ovat 26 eur / kpl. En tosin tiedä, kuinka paljon niitä on enää jäljellä. Oopperassa on tyynyjä, joita lyhyt voi panna tuolilleen ja sen avulla nähdä paremmin. Olen itse 160 cm, ja näen kyllä ihan hyvin joka paikalta ilman tyynyäkin. Ihan halvimmilta paikoilta voi jäädä pieni osa näyttämön toista reunaa näkemättä.

Vierailija
2/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat liput viikolla (esim. to) 26,50 euroa/henkilö. Suosittelen sinulle vapaapäivän pitämistä. Lapsi voi olla päivän pois koulusta, jos opettaja antaa luvan. Bussimatkat ovat usein todella edullisia viikolla, jos löydätte hyvän tarjouksen.

Ooppera on jo rakennuksena näkemisen arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon halvemmatkin liput ajavat saman asian. Esim. omani suorastaan vaatii piippuhyllylle ;-) Permannolle ei edes suostu!

Vierailija
4/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtolomalla tämä voisi sittenkin onnistua. Minä kun en saa pitää vuosilomaa enkä palkatonta koulujen toiminta-aikana.

En ole ikinä käynyt oopperatalossa. Mistä siellä kannattaisi varata paikat pienikokoisen aikuisen ja pienen 8- vuotiaan kanssa? Permannolta, parvelta, piippuhyllyltä (mitkä paikat ovat näitä)?

Kerran minulla oli paikka parven ensimmäiseltä riviltä teatterissa. Enkä minä 155cm pätkänä nähnyt mitään kun kaide oli edessä. Iso osa nautintoa meni hukkaan kun joutui kurottelemaan nähdäkseen edes jotain kaiteen yli.

Vierailija
5/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen oli siis AP

Vierailija
6/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oopperatalolla pyöri enää muita balettej ohjelmistossa kuin Bella Figura ja sekin loppuu parin viikon päästä ?

Vierailija
7/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö liian ylös jos kärsitte korkean paikankammosta. Itselläni oli tuskaa istua siellä. Tietysti siellä on edullisimmat paikat mutta en usko että seuraavat paikat olisivat paljon kalliimpia. 

Vierailija
8/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:32"]

Eihän oopperatalolla pyöri enää muita balettej ohjelmistossa kuin Bella Figura ja sekin loppuu parin viikon päästä ?

[/quote]

Kaunotar ja hirviö näytökset alkavat helmikuussa.

Vierailija
9/11 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ainakin 1. parven sivupaikat taitavat olla halvempia tai ainakin saman hintaisia kuin 2. parven keskipaikat. Kovin sivusta ei paikkoja kyllä balettiin kannata ottaa, mutta keskimmäiset sivupaikat ovat ihan ok näkyvyydeltään. Ei myöskään kannata ottaa paikkoja parvien ensimmäiseltä riviltä. Olen 168 senttinen aikuinen, ja joudun kuikuilemaan siinä kaiteen yli. Miehelläni taas on tukalat oltavat jalkatilan puutteen takia.

Joka tapauksessa, kannattaa vertailla esitysten lippujen hintoja, itse harrastan oopperassa käyntiä, ja välillä siellä todellakin on hyviä diilejä.

Vierailija
10/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille

-ap

Vierailija
11/11 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni tulee varmaankin alkuperäiselle liian myöhään, mutta lapsethan pääsevät puoleen hintaan, eli -50%??!  Tietysti halvimmat hinnat määräytyvät jäljellä olevien paikkojen mukaan.  Ja  viikonloppunäytökset myydään yleensä nopeasti, eli jos ette pääse nyt, niin kannattaa kytätä hetkeä, jolloin syyskauden lippuja pääsee varaamaan ja ostamaan.  Tulossa on ainakin Pähkinänsärkijä ja Lumikuningatar, jotka molemmat ovat olleet tosi tykättyjä, sekä Don Quijote, joka on värikäs, mukaansatempaava ja hauska.

Vahtimestareilta voi kysyä ja pyytää takapuolen alle koroketyynyjä ainakin lapsille ja miksei pienikokoinen aikuinenkin voisi sellaista käyttää.

http://www.ooppera.fi/kalenteri/baletit?tab=repertoire

Kannattaa katsoa myös, josko baletti sattuisi tekemään viikonloppu- tai kesäkiertuevierailun johonkin aika lähelle.

Täältä löytyy videomateriaalia Suomen Kansallisbaletista: 

http://www.youtube.com/results?search_query=kansallisbaletti&sm=3

Ps.  Mulla ei ole "oma lehmä ojassa", mutta ystäväni työskentelee talossa ja siksi tulee seurattua tarkemmin.

Toivottavasti balettivierailunne toteutuu!  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi