Ex-miesystävä puhuu valheita minusta ihmisille. Mitä teen?
Olen huomannut, että minuun suhtaudutaan nykyään varauksella. En saa kutsuja ja minua kartetaan. Jotain olen kuullut ja rivien välistä lukenut. En voi itse korjata käsityksiä, koska en tiedä tarkkaan, mitä ja kenelle hän on puhunut. Joutuisin myös kertomaan yksityisasioitani, mistä olisi minulle vahinkoa. Miten tällainen tilanne hoidetaan?
Kommentit (3)
Nouset vaan sen yläpuolelle. Käyttäydyt itse korrektisti kaikkia kohtaan, etkä alene exän tasolle. Et voi muutenkaan mitenkään kontrolloida sitä, mitä sinusta sanotaan/ajatellaan. Oma käytöksesi on ainoa asia, mihin voit vaikuttaa. Tsemppiä, this too shall pass...
Aina kun kuulet asioita, kysyt keneltä kuulit ja mitä ja sitten kerrot oman kantasi.
Kuka tahansa voi valehdella toisesta ja sitä tehdäänkin ja paljon. Olen aivan varma, että sinäkin olet joskus kaunistellut asioita sinun suuntaasi paremmaksi.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 17:17"]
Aina kun kuulet asioita, kysyt keneltä kuulit ja mitä ja sitten kerrot oman kantasi.
Kuka tahansa voi valehdella toisesta ja sitä tehdäänkin ja paljon. Olen aivan varma, että sinäkin olet joskus kaunistellut asioita sinun suuntaasi paremmaksi.
[/quote]
Kaunistelu olisikin ymmärrettävää, mutta hän kertoo juttuja täysin yksipuolisina. Ihan kuin hän olisi ollut passiivinen ja minä yksin touhuava mielipuoli.
-ap