Minun pitäisi toimittaa tänään eräälle vanhukselle ruokakassi, hän on kirjoittanut listaan "appareita" mitä minun pitää ostaa?
Tätä vanhusta en saa kiinni koska hän on liian heikkokuuloinen puhelimessa keskusteluun. Mitä minä ostan?
Kommentit (65)
Apurattaat.
Voi olla tietysti mitä tahansa. Mummolta meni puhekyky hetkeksi, ja haki sanoja, "app app app... omena"
Vietiin sairaalaan ja saimme inttää melko pitkään ettei tämä nyt ole normaalia. Lopulta suostuttiin tutkimaan ja tukossa oli suonia, leikkauslähetteet tuli.
Käy kysymässä tolvana, turha sitä on meiltä kysellä.
tosin jos on ruotsinkielistä pohjaa niin saattaa olla omenakin.
Tarkista tekstiviestillä.
Mäkin veisin appelsiineja.
Appelsiineja ostaisin minäkin.
Aplareista tosin puhutaan täällä päin, mutta varmasti tuo on jossain päin muodossa "apparit".
Aplareita eli appelsiineja kokeilisin.
Vierailija kirjoitti:
Aplareista tosin puhutaan täällä päin, mutta varmasti tuo on jossain päin muodossa "apparit".
Puhuuko vanhuksetkin noin?
Näin viisikymppisenäkin kuulostaa oudolta.
Heh, vähän ohis mutta tuli mieleen kun silloin kuusikymppinen äitini joutui Amerikan reissussaan hauskaan tilanteeseen. Oli isän puolen sukulaisilla käymässä ja heistä kukaan ei puhunut sanaakaan suomea. Äiti katkaisi koipensa ja häntä pyydettiin kirjoittamaan kauppalista. Ei heillä pienessä maalaiskylän koulussa aikanaan mitään englantia opetettu, joten äiti turvautui sanakirjaan. Halusi sienikastiketta. Lapussa komeili "Sponge sauce"
Haluaa iphonen ja macbookin. Osta varmuudeksi uusimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuuko vanhuksetkin noin?
Näin viisikymppisenäkin kuulostaa oudolta.
Äitini 70 v käyttää joskus sanaa aplari.
Vie muutama appelsiini, pari omenaa ja kolme virolaista apumiestä lähimmältä raksalta. Silloin ei varmasti mene väärin.
Miehen maalaissuvussa apparit on ahvenia.
Ei tule suurta menetystä, kun ostat 3-4 appelsiinia.
Kokeile appelsiineja.