huutava vauva.
toinen lapseni on nyt 4,5kk...
huutaa jatkuvasti melkein,täyttä huutoa ja oikeen kimeesti...pitäisi katos sylissä jatkuvasti pitää.
oikeesti IHAN VITUN RASITTAVAA ja hermot kireellä.
en ehdi kokoajan roikuttaa kainalossa kun esikkokin tarvii huomiota koska on vielä pieni.
en tajua välillä tuota vauvaa,ahdistavaa,mitään ei oikein pysty tekemään...
yöt nukkuu hyvin mutta aamulla aloittaa huutamisen jos ei heti sillä sekunnilla ole valmis kuljettamaan paikasta a paikkaan b....
todella rasittavaa. rakastan häntä mutta ottaa ihan vitusti päähän....!!!
toivottavasti löytyi joku kohtalotoveri...
esikon kohdalla ei tällaista ollut kun oli hyvin tyttyväinen ja rauhallinen lapsi.
Kommentit (11)
Esikoinen oli enkeli ja pikkusisko huusi aina vain. Olin aivan loppu ja pinna kireällä koko ajan ja isosisko ( alle 2v) joutui kuuntelemaan minun kiukutteluani turhaan. Minä en tajunnut pyytää ketään avuksi että olisin saanut nukkua pari tuntia päivällä tai lähteä ovesta ulos. Pikkuneiti roikkui rinnassa kiinni koko ajan tai huusi. Huuto ja ilmeisesti vatsavaivat helpottivat pikku hiljaa 4kk jälkeen, mutta yöhuuto jatkui koko ensimmäisen vuoden. Hän nukkui ensimmäisen kokonaisen yön syntymäpäiväänsä vastaisen yön!
Pyydä apua jotta jaksat ja jotta isompikin saa sinusta osuutensa. Meillä kokeiltiin vyöhyketerapiaa, auttoi jonkun verran.
Tsemppiä!
mutta voi olla kivun merkki. Jos huutaa yhtä soittoa, käyttäisin lastenlääkärillä. Meillä allergiat puhkesivat noin.
huuto lakkasi kun allergiat löytyivät, ja niitä oli paljon. Vasta siinä vaiheessa kun ne allergiat oireilivat ripulina joka johti kuivumiseen, saatiin lapselle kunnon diagnoosi ja poistettua kaikki allergiaa aiheuttavat ruoka-aineet. Aiemmin sain kuulla neuvolassa ja lääkärillä että vauvat vaan huutavat...
En ole mikään liinahörhö todellakaan enkä muutenkaan sekaisin, mutta meilläkin sattuu kuopus olemaan aika huutavaa sorttia (ja nimenomaan aina kun ei ole sylissä), ja kantoliina todella on pelastanut meidän perheen arjen. Vauva kököttää liinassa tyytyväisenä, ja itse saan touhuttua esikoisen kanssa ja tehtyä kaikkea mahdollista, eikä kaikki aika mene vauvan hyssyttelyyn.
puran kiukkuani isosiskoon sitten tiuskimalla :((
meilläkin esikko vasta 1v9kk :((
Todella rasittavaa,meillä onneksi lapset nukkuvat yön hyvin.
Lluulimme aluksi lastamme koliikki lapseksi,mutta eipä ollutkaan...
Kyllä lapsi tottuu syliin ja osaa varmasti vaatia syliä,ihan pienikin!
Nnytkin huutaa tuossa kurkku suorana sängyssään,mutta kun mikään ei kelpaa.
väsynyt kai on kun heräsi äsken kesken unien.
En kyllä uskoisi hänen terveydessään olevan mitään häikkää...
mutta pitää vissiin ottaa puheeksi neuvolassa kun viimeinen päivä hänellä se on.
Haluavat vain lisätä huoltasi ja ahdistustasi. Vauvan itkusta ei voi päätellä mistä se johtuu, eikä etenkään sitä onko lapsella jotain neurologista ongelmaa tai allergiaa. Sellaiset diagnoosit tehdään ihan eri perustein, vauvan itkuun on miljoona syytä ja tuon ikäisellä ne voivat olla mitä tahansa ilmavaivoista sylin kaipuuseen. Jos vauva on noin hyvin rauhoiteltavissa ja yötkin nukkuu, keskittyisin tässä vaiheessa lähinnä noihin käytännön asioihin kuten esim. sen kantoliinan kokeiluun.
Alle vuoden ikäinen ei osaa manipuloida vanhempiaan, eikä 4 kk:n ikäinen todellakaan osaa itkemällä vaatia syliin. Itkuun on aina hyvä syy, joko jokin vatsavaiva tai muu kipu tai sitten yksinkertaisesti turvaton ja onneton olo, johon sitten syli auttaa. Mutta vauva ei osaa päätellä, että jos tässä huudan niin sitten äiti ottaa syliin. Sellainen taito kehittyy vasta pitkän ajan päästä.
kun huolettaa tuo pikkuinen.
mutta sen kyllä jokainen joka on huutavaa vauvaa hoitanut,tietää että miten rasittavaa ja ahdistaa se voi olla.
Muuten ihana ja aurinkoinen lapsi, mutta tämä ainainen sylissä kiikuttaminen ja huudon kuunteleminen rupee ************** !!!!
En siis halua saada minkään hullun äidin leimaa,mutta hajottavaa tämä on...
onneksi minulla on mies ja paljon tukiverkostoa ympärillä,anoppi ja omat vanhemmat.
kantoliinasta en tykkää,annoin en siskolleni.
rintareppukin on hankala.
Nnytkin lapsi huutanut ainakin 15min jos ei kauemmin...kun mikään ei auta.
Nyt ei edes sylissä halua kököttää....
vaikeeta...
välillä nukahtelee,sit herää yhtäkkiä,pienikin rasahdus herättää...
ilmeisesti herkkä poika.
hain joskus aiemmin ihmisiä joiden lapsilla pini ikäero ja jotka olisivat hermostuneita ja väsyneitä....
Mutta kaikki vakuuttelivat miten IHANAA on kun on kaksi alle 2 vuotiasta...
Hip hei, oikeessa olin!
Ei kaikilla ollutkaan.....
Ja ap, kannattaa kysyä neuvolasta apua ja viedä lapsi lääkäriin. Tulee ainakin poissuljettua kaikki sairaudet tms.
on ihan selvästi " äitin syliin" huutoa, huuto alkaa heti kun laitan lapsen esim. sitteriin...