Sairaalassa eilen äiti toi vauvan ja lähti itse kotiin.
Vähän katsoin ihmeissäni, äiti toi osastolle vauvan, vaihtoi sille sairaalan vaatteet ja sanoi, että soittelee sitten huomenna. Ihme touhua.
Kommentit (11)
Minkälainen tilanne äidillä oli kotona? Tuliko vauva unikouluun? Oliko kroonikkovauva, joka on paljon sairaalassa ja vain lomilla kotona? Pääsitkö perille koko kuviosta vai oliko mystinen ja salailtu lastensuojelutapaus?
Itse olen ollut sairaalassa monta kertaa lapseni kanssa ja siellä on myös näitä. Mutta mistään ei voi ulkopuolinen tietää onko siellä kotona vielä 1v, 2v ja 3v kaksoset odottamassa.
Jospa vauva oli unikoulussa? Eikös siinä ole juuri tarkoituksena että äiti saa levätä?
No mitä? Kotona oli ehkä liuta lapsia odottamassa, isän pitää mennä töihin, mummi sairana, naapuri ei ehdi lapsenvahdiksi, lastensuojelulta ei voi pyytää väliikaista apua koska koko perhe huostaanotetaan ensimmäisen yhteydenoton jälkeen jne. Ja oikeasti, eivät ne lapset kuole jos heitä joku muu hoitaa välillä, jopa yölläkin. Toiset vauvat ja lapset luottavat muihinkin ihmisiin kuin äitiinsä. Ja toiset äidit luottavat muiden ihmisten kykyyn hoitaa heidän lapsiaan.
Ehkei voi itse jäädä, kun kotona muita lapsia.
Anteeksi. Mutta olen yksinhuoltaja, jolla on kotona kaksi muutakin lasta. En saanut heille hoitajaan, kuin vähäksi aikaa. Vauvalla ei ole mitään hätää sairaalassa on osaava henkilökunta.
Aivan kuin minä teen joka viikko. Vien meidän vauvan ikää 3kk sairaalaan ja käyn hakemassa kahden päivän päästä kotiin. Kotona odottaa 3v lapsi jota täytyy olla hoitamassa ja joka on todella kiinni minussa äidissään.
Keskitty nyt ap omiin asioihisi. Henkinen kapasiteettisi ei ole järin suuri, ja varmasti omat lapsesi tarvitsisivat sen koko (pienen) määrän.
Aika köyhä aloittajan mielikuvitus, jos ei keksi tapaukselle muuta syytä kuin välinpitämätön äiti.
Lisätään nyt vielä yksi vaihtoehto: äiti lähti itse toiseen sairaalaan, johon ei voinut ottaa vauvaa mukaan, ei ollut muutakaan paikkaa mihin vauvan olisi voinut viedä ja vauva tarvitsi myös jotain tutkimusta tai hoitoa.
No jopas sai tekstistäsi kuvan että äiti olis ollut aika välinpitämätön?! Itse en voinut jättää pientäni (alle 1v) yksin osastolle kun joutui muutamaksi päiväksi, vaan olin kanssaan koko ajan.