Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologin kanssa keskustelu, saako uusia katsantokantoja? ov

Vierailija
16.01.2014 |

Mulla on eräs asia josta haluaisin keskustella jonkun kanssa. Mietin asiaa päivittäin useita kertoja ja tuntuu että ajatukset pyörii samaa kehää päivästä toiseen (tässä asiassa). Itsekseni olen analysoinut asiaa PALJON. Olen tunnistanut omat tunteeni, ymmärrän miksi minusta tuntuu tältä. Ymmärrän myös miksi toinen osapuoli ajattelee/tekee niinkuin ajattelee/tekee. Onko hyötyä mennä keskustelemaan psykologille? Puhuuko tämä muutakin kuin kysyy että mitä toinen sanoi ja miltä se sinusta tuntui? Mitä hyötyä siitä olisi että toistan kaiken mitä olen jo yksinäni analysoinut? Toisin sanoen, tekeekö psykologi muutakin kuin kuuntelee minun mietteitäni?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sen takia mietin ammattiapua että en enää jaksaisi miettiä tätä asiaa. Haluaisin unohtaa koko jutun tai ainakin olla miettimättä päivittäin. Jotenkin vain olen jumissa tämän asian kanssa.

ap

Vierailija
2/4 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen samanlainen tilanne. Kävin paykoterapetilla ja sain apua. Hän kuunteli, teki tarkentavia kysymyksiä ja sen jälkeen antoi neuvoja, miten pääsen eteenpäin, miten puran itseäni kotona ja se auttoi. Kerran kävin ja kuukauden kuluttua asia oli päässäni järjestyksessä siten, että sisälläni vallitsi viimein rauha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai aina toiselle ihmiselle puhuminen auttaa. Koska sinä kierrät nyt ajatuksiesi kanssa kehää, niin joku toinen osaa esittää sellaisia kysymyksiä, että näet asian sellaisesta näkökulmasta, mistä vastaus löytyy.

Psykologi on hyvä esittämään näitä kysymyksiä, mutta kyllä  minä av:ltakin olen apua saanut :-)

Lisäksi minulla itselläni auttaa tosi tosi tosi paljon se, että kirjoitan asiat paperille, ihan tajunnanvirtana tai analysoiden. Kirjoittaminen on paljon tehokkaampaa kuin asian pyörittäminen omassa päässä.

Kukaan ei voi sinua neuvoa, mutta toisen ihmisen paras apu tulee siitä, että hän haastaa sinua ajattelemaan toisin.

Vierailija
4/4 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaako hyvän ja luotettavan ystävän kanssa keskustelu saman asian?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä