Miksi kouluissa ei enää rankaistas seisottamalla huonopstikäyttäytyviä lapsia presidentin kuvan alla käytävällä?
ennen siihen joutui ja joutui seisomaan siinä pitkään ja opettajat ja oppilaat nauroivat, nyt vielä oliisi instagram-maailma johon voisi oppilaat laittaa presidentin kuvan alla seisovan kuvia
Kommentit (18)
tuo ois mahtava, toinen olisi se aasin pään laittaminen päähän ja luokan taakse katsomaan seinää
Meillä seisotettiin nurkassa. Vietiin töpeksinyt tyyppi siis ihan toiseen luokkaan vieraiden oppilaiden luo ja pistettiin seisomaan naama nurkkaan päin. Kyllä siinä tyhmempikin oppi.
Koska koulujen seinillä ei enää oo presidentin kuvia.
Ei nuoria saa nykyään rangaista kun voi tulla paha mieli ja loppuelämän kestävä trauma.
Koulujen seinälle Trumpin kuva ja teksti "Jos teet pahoja, hän haluaa sinut".
Vierailija kirjoitti:
Koska koulujen seinillä ei enää oo presidentin kuvia.
no onhan siis käytävässä
2000 luvulla mua tukisti opettaja koulussa ihan ansaitusti. Opettaja vähän säikähti sen tukistamisen jälkeen, koska ymmärsi, että jos kerron eteenpäin niin siitä voi tulla jotain seuraamuksia hänelle. Nykyään tuosta nousisi hirveä haloo iltapäivälehtiin jos joku tukistaisi tik tok lasta.
saako nykyään enää istuttaa edes luokan ulkopuolella jos on villiintynyt lapsi?
Vierailija kirjoitti:
2000 luvulla mua tukisti opettaja koulussa ihan ansaitusti. Opettaja vähän säikähti sen tukistamisen jälkeen, koska ymmärsi, että jos kerron eteenpäin niin siitä voi tulla jotain seuraamuksia hänelle. Nykyään tuosta nousisi hirveä haloo iltapäivälehtiin jos joku tukistaisi tik tok lasta.
mun lapsuudessa 1980 luvulla 6 luokalla ope otti vittuilevan äpärän rinnuksista seinille ja sanoi että vieläkö vittuilet? loppu siihen
itse oli 2007 opena ja 6.luokkalainen ipana keksi että haukkuu minua julkisesti välitunnilla "pinokkioksi", onhan mulla terävä nenä mutta en tajua mikä idea se oli
yksi välitunti suutuin ja kun oli talvi ja kaikki oli menossa sisään ja vei kengät pois otin tän tapauksen
korvista kiinni ja ein kävelylle sukkasillaan hankeen ja pihalle, sen jälkeen ei puhunut mitään ja tuskin kertoi kellekään kun hävetti
faarao kirjoitti:
saako nykyään enää istuttaa edes luokan ulkopuolella jos on villiintynyt lapsi?
Saa jos opettajalla on näköyhteys oppilaaseen koko ajan. Oppilaiden tulee olla valvonnan alla koko koulupäivän ajan.
Häpeärangaistukset ovat poistuneet. Ne on kielletty lailla. Siksi esimerkiksi rattijuoppojakaan ei lukita jalkapuuhun torille ihmisten sylettäväksi.
Nauraminen jollekin on kiusaamista. Ei meidän koulussa ainakaan naurettu. Käytävälle jotkut päätyivät, mutta mikä istumisen tai penkin estää.
Koska oppilasta ei saa nykyään jättää yksin ilman valvontaa käytävään, vaan opettajan tms. pitäisi olla vieressä vahtimassa. Henkilökuntaa ei ole riittävästi vahtimaan.
Älkää nyt vaan sanoko ettei häirikköä heitetä ulos luokasta.🙄
Saanko arvata: jälkkää ei enää saa myöskään.
Sen sijaan häirikkö saa mehua ja pullaa, häntä taputetaan päähän ja yhdessä pohditaan miten mussun koulupäivistä tehtäisiin kivempia.🍩🍹😇😠😠😠
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt vaan sanoko ettei häirikköä heitetä ulos luokasta.🙄
Saanko arvata: jälkkää ei enää saa myöskään.
Sen sijaan häirikkö saa mehua ja pullaa, häntä taputetaan päähän ja yhdessä pohditaan miten mussun koulupäivistä tehtäisiin kivempia.🍩🍹😇😠😠😠
Juuri näin. Häirikköä ei heitetä ulos luokasta, koska hänelle ei silloin ole valvojaa. Häirikkö ei myöskään saa jälki-istuntoa, koska se on keinoista viimeinen. Ensin nuhdellaan, pidetään palaveria kaksin, sitten huoltajien kanssa, sitten oppilashuoltoryhmän kanssa jne. ja annetaan uusia mahdollisuuksia niin kauan, että sitten oppilaalla onkin jo loppusuora koulussa eikä enää kannata alkaa jälki-istuttamaan.
Tällaiseksi meidän koulumme muuttui, kun uusi nuori rehtori tuli taloon.
jännä, mun oppilaat viihtyy niin koulussa ettei heitä yhtään haittaa jos joutuu tukiopetukseen tai tunti venähtää vähän yli
siinä on se ongelma ettei jälki-istuntokaan ole paha
Koska lapsille ei myöskään anneta remmiä nykyään.