Teettekö te kaikki etätöissä olevat aina vaan töitä työpäivinä?
Kommentit (35)
Tänään myös käytiin myös etätöissä olevan mieheni kanssa makuuhuoneen puolella.
runkkaan työajalla, olin töissä tai kotona
Menee töitä tehden ajallisesti yhtä paljon kuin lähityössäkin.
Makoilen kyllä sohvallakin, mutta saan ainakin puolet enemmän aikaan joka päivä kuin avokonttorissa.
Ei. Etätyö ei ole yhtään vaikeaa. Paitsi sulle.
Teen töitä sitä mukaa kun niitä tulee. Jos ei ole töitä, teen sitten jotain ihan muuta vaikka kotitöitä tai katson Netflixiä. Toisena päivänä niitä töitä on sitten tosi paljon ja sen mukaan mennään.
Ongelma on ettei työt tule taisaiseen tahtiin vaan välillä on hyvin vähän ja sitten toisaalta ihan liikaakin.
Herään päivällä ja juopottelen pitkälle iltaan.
Kun teen töitä teen vaan töitä. Mutta kotona sen voi ajoittaa paremmin. Avaan tietokoneen, luen meilit, käyn tekemässä aamiaista, jatkan töiden tekoa.
Osallistun online palaveriin langattomat luurit korvilla, puhua pälätän minkä kerkeän kuten tekisin toimistollakin neukkarissa istuen. Nyt vaan samalla kun puhun pistän likaiset vaatteet pesukoneeseen ja koneen päälle sekä teen lounasta.
Syön lounasta sillä sohvalla istuen juu ja samalla kuuntelen jotain höpölöpöpalaveria joka olisi yhtä höpölöpö paikan päällä kuunneltuna.
Otan lapsen vastaan koulusta, pidän silloin taukoa töistä. Istutaan yhdessä sohvalla ja höpötetään päivän asiat yhdessä. Lapsi menee omiin hommiinsa, minä jatkan meileillä taas kerran. Seuraava puhelu alkaa, samalla kun puhun nostan puhtaat pyykit koneesta ja ripustan kuivumaan. Jne jne.
Lopetan työpäivän kun päivän hommat on tehty.
Tottakai teen siis muutakin kuin töitä mutta miksen tekisi kun teen myös hommani. Lisäksi en menetä aikaa siihen höpöhöpöön joka aiemmin meni kun kollegat mankuivat yhteiselle kahville tai tulivat muuten vaan juttelemaan ovensuuhun kymmeniksi minuuteiksi eikä heistä päässyt millään eroon 🤦♀️
No miten sen nyt ottaa. Usein aloitan työni myöhemmin kuin jos menisin työpaikalle, ja saatan pitää pidemmän tauon ja tehdä jotain muuta välissä. Mutta jatkan sitten myös myöhempään, eli työaika kyllä tulee täyteen ihan töiden parissa, se ei vain ole jakautunut samalla tavalla kuin tavallisena työpäivänä.
Teen kyllä itse töitä, mutta naapurini ei kyllä tee. Ördää ja meuhkaa päivät pitkät. Sinänsä mukava ajatus, että kilpailevan firman edustajilla on noinkin hyvä työmoraali, helpottaa meidän muiden firmojen tekemistä kun kilpailijat pelaavat itsensä sivuun pelistä. :)
Olen tehnyt etätöitä jo monta vuotta ja mulla on aika vakiintuneet rutiinit. Olen aamuvirkku ja herättyäni vien koiran aamulenkille ja sen jälkeen laitan aamiaista sekä pyykit koneeseen (jos on pyykkejä). Kannan aamiaiseni työpöydän ääreen ja syön samalla, kun käyn läpi sähköposteja sekä valmistaudun mahdollisiin päivän palavereihin. Kun pesukone on pysähtynyt, pidän kahvitauon ja nostan pyykit narulle. Aika usein tässä vaiheessa laitan tiskikoneesta phtaat astiat kappeihin. Kahvia juon samalla, kun teen töitä. Lounastauon pidän vasta iltapäivällä ja silloin vien koiran lyhyelle päivälenkille, takaisin tullessani lämmitän edellisen päivän jämiä mikrossa ja palaan ruuan kanssa tietokoneen ääreen. Syön lounaani samalla, kun teen töitä tai olen jossain palaverissa. Lounastauolla saatan myös pistää päivällisen uuniin. Päivälliseksi teen usein sellaisia ruokia, jotka kypsyvät pitkään miedossa uuninlämmössä (esim karjalanpaisti, pulled pork, uuniohrapuuro tms) . Kun työpäivä on pulkassa, voinkin siirtyä vapaalle. Ja jossain vaiheessa ottaa päivällisen uunista.
Sohvalla en makoile työpäivän aikana, mutta työpäivän jälkeen voikin hyvin makoilla, kun osa kotihommista on jo tehty.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt etätöitä jo monta vuotta ja mulla on aika vakiintuneet rutiinit. Olen aamuvirkku ja herättyäni vien koiran aamulenkille ja sen jälkeen laitan aamiaista sekä pyykit koneeseen (jos on pyykkejä). Kannan aamiaiseni työpöydän ääreen ja syön samalla, kun käyn läpi sähköposteja sekä valmistaudun mahdollisiin päivän palavereihin. Kun pesukone on pysähtynyt, pidän kahvitauon ja nostan pyykit narulle. Aika usein tässä vaiheessa laitan tiskikoneesta phtaat astiat kappeihin. Kahvia juon samalla, kun teen töitä. Lounastauon pidän vasta iltapäivällä ja silloin vien koiran lyhyelle päivälenkille, takaisin tullessani lämmitän edellisen päivän jämiä mikrossa ja palaan ruuan kanssa tietokoneen ääreen. Syön lounaani samalla, kun teen töitä tai olen jossain palaverissa. Lounastauolla saatan myös pistää päivällisen uuniin. Päivälliseksi teen usein sellaisia ruokia, jotka kypsyvät pitkään miedossa uuninlämmössä (esim karjalanpaisti, pulled pork, uuniohrapuuro tms) . Kun työpäivä on pulkassa, voinkin siirtyä vapaalle. Ja jossain vaiheessa ottaa päivällisen uunista.
Sohvalla en makoile työpäivän aikana, mutta työpäivän jälkeen voikin hyvin makoilla, kun osa kotihommista on jo tehty.
Kuulostaa tutulta. Minä myös teen tuollaisia pikkuhommia, eli vaikka kahvitauolla tiskikone päälle ja lounastauolla pyykkikone.
Minulla on tietty laskutusaste jokaiselle työpäivälle riippumatta, olenko työpaikalla vai etänä.
Eli töitä todella teen etänä.
Kotona työskentely on kuitenkin paljon vapaampaa ja päivää voi rytmittää eritavalla. Toki palaverit vaikuttavat päivän kulkuun myös
Heräilen joskus ysin-puoli kympin aikaan, teen töitä, syön lounaan ja käyn kävelyllä, teen töitä. Aktiivisesti töitä varmaan joku neljä tuntia päivässä. Sama määrä töitä kuin ennenkin ja ennen kevättä olin aina toimistolla. Toimistolla mulla oli aina liikaa töitä ja ylitöitäkin kertyi joskus. Kertoo ehkä siitä kuinka tehotonta toimistotyöskentely keskeytyksineen ja palavereineen on.
Kyllä teen töitä ihan koko päivän olin sitten toimistolla tai kotona. Etäpäivinä käyn koiran kanssa kävelyllä, juon kahvin ja laitan kasvonaamion sekä laitan pyykit koneeseen/tyhjennän tiskikoneen tmv. ennen kuin aloitan klo 8.
Pidän tunnin lounastauon jonka aikana ulkoilutan koiran, syön ja laitan pyykit rumpuun tmv.
Klo 16 saatan istua hetken sohvalla juoden kupillisen teetä ja syöden kourallisen pähkinöitä jonka jälkeen jatkan töitä 17:45 asti.
Olen tottunut tekemään töitä missä ja milloin vaan kunhan on nettiyhteys, läppäri ja headset!
Töitä tulee tehtyä kyllä koko päivän. Ehkä juuri jonkun pesukoneen voi täyttää tai roskat viedä. Muuten olen työpisteellä. Meillä töissä on nähtävissä, kuka työskentelee aktiivisesti, ja kuka on passiivinen. Työ on tehtävien lukumäärään perustuvaa, joten pomo on kyllä erinomaisesti kartalla alaistensa tekemisistä/tekemättä jättämisistä. Lukumääriä ja tilastoja käydään läpi myös vuosittaisissa työn arvioinneissa ja kehityskeskusteluissa. Onneksi olen luonnostani tehokas työntekijä, joten ei tarvitse tuloksesta stressata (kuten meillä töissä moni muu tekee).
Olen kieltämättä kateellinen miehelleni, joka pystyy etätöissä katselemaan rauhassa esim. urheilua ja sarjoja suoratoistopalvelusta. Niin vain työmme ovat erilaisia.
Mitäpä jos jättäisitte sen pesukoneen näpräämisen työpäivän ulkopuolelle?
Teen töitä mutta tehokkaammmin kuin toimistolla. Esim. ruokatauon teen kotitöitä vaikka imuroiden koko asunnon. Ruuan syön samalla kun teen töitä koneella. Seuraan palaveria kännykällä ja siinä samalla ripustan pyykit. Yleensä olen silti tehnyt työt klo 14 mennessä vaikka toimistolla meni pari tuntia myöhempään. Ei tuu juteltua niitä näitä työkavereiden kanssa ja kukaan ei keskeytä töitäni kotona.
Työpäivän aikana ei myöskään imuroida.
Ihme logiikka joillakin naisilla.
Eikö se mies vieläkään laita pyykkejä tai hoida lapsia työpäivän aikana?