Ruoka, josta opit tykkäämään vasta aikuisena?
Voi olla kysytty ennenkin, mutta en jaksa kaivaa.
Itsellä ainakin oliivit, avokado ja sienet. Kaikki vasta päälle nelikymppisenä. Sen sijaan imelää olen alkanut aikuisena inhota, esim. suklaa ei mielestäni ole hyvää enää. Paprika päälle parikymppisenä, mutta lapsuudessani ei maalla paprikoita saanut. Sitten ne huonommat, mistä ei olisi edes tarvinnut oppia tykkäämään: Perunalastut ja ranskalaiset. Lapsena inohosin noiden rasvaisuutta, mutta mieheni kanssa opin syömään ja sipseihin tulee nykyään herkästi himo.
Kommentit (15)
Monista ruoista on omalla kohdallani harhaanjohtavaa sanoa, että "opin pitämään vasta aikuisena", koska esim. sushia, oliiveja, vuohenjuustoa ja monia "erikoisempia" ruokia ei meillä kotona ollutkaan tarjolla.
No silli! Se se on. Sitä oli lapsuudenkodissa tarjolla, mutta olen innostunut siitä vasta aikuisena.
Sienet, juusto uunin kautta käyneenä eli esim. pizza ja lämpimät voileivät... (siis lapsena ja vielä teininäkin meni vain punakuoriedam leivän päällä, ohuina siivuina)
Ja vaikka kuumin sesonki onkin jo ohi, niin pakko mainita entinen inhokki, nykyinen suosikki joulupöydässä, eli lanttulaatikko.
Minulla oli vähän nurinpäin, koska lapsena olin kaikkiruokaisempi kuin nykyään. Myöhemmin oon alkanut inhoamaan joitakin ruokia.
Lapsena en tykännyt pannukakusta ja appelsiinista. Nykyään maistuu. :p
Nuorena aikuisena honejuusto, brie, oliivit ja punaviini.
Bratvursti ja hapankaali, sinappi, maksalaatikko, janssoninkiusaus, rosolli etc.
Qaalilaatikko ja muutenkin kaaliruoat. En nytkään niitä ihan eniten rakasta, mutta maistuvat kyllä. Lapsena oli vaikea saada alas.
Oliivit on kans, niistä en ensi maisteluilla tykännyt, mutta nyt voisin syödä joka päivä, ihania!
Raa'at kalat, kuten mäti, graavi- ja kylmäsavulohi. Sushista en tykkää vieläkään. Oon tosin vasta 23, eli on tässä aikaa vielä opetella tykkään. :)
Mäti, katkaravut ja sienisalaatti.
Mustamakkara. Lapsena inhosin, nykyään maistuu erinomaisesti.
29 vuotiaana ollessani raskaana aloin syömään kanahampurilaisia ja ranskalaisia majoneesia kanssa. Kiitos jenkkimatkan.
Pidän niistä yhä mutta aika harvoin syön sattuneesta syystä.
Herkkusieni,tuliset mausteet,tortillat,porkkanalaatikko,kala.
Herkkuja nykyään.
Ranskalaisia inhosin lapsena, nyt voin syödä muutaman dipin kanssa. Myös maitopohjaiset keitot ällötti.