Ihmiset on nykyään ihan häiriintyneitä
Käytös mikä on normaalia yöaikaan nakkikioskilla kun siellä on se joku pahin känninen räyhääjä joka haastaa riitaa kaikkien muiden jonottajien kanssa. Samanlaisia räyhääjiä on nykyään monet opettajat, lääkärit, naapurinmummot, koululapset, kirjastotädit, poliisit, poliitikot,...
Silkkoja räyhääjiä joka puolella.
Miksi riidan haastaminen on ihmisten rakkain elämän sisältö? Eikö heillä todellakaan muuta elämää ole? Eivätkö he todellakaan huolestu itsestään, siis tule pohtineeksi että kenties he ovat jotenkin syvästi pahoinvoivia, että kenties he tarvitsisivat vaikkapa jotain ammattiapua? Eikö heille juolahda mieleen ettei elinikäinen räyhääminen ole millään lailla tervettä eikä normaalia? Mikä heitä oikein vaivaa?
Kommentit (10)
Syytän tästä osin nettiä. Moni räyhäsuu on päässyt jonkinlaiseksi somejulkkikseksi, mikä ruokii sellaista "hei toikin tuli suosituksi ilkeilyllä"-mentaliteettia. Samoin se, että ajatukset mitkä ennen pidetiin oman pään tai pienen potukan sisällä, saavat nyt paljon julkisuutta. Ei tämä tietenkään kaikkea selitä, mutta minusta sillä on merkitystä.
Kylllä varmaan skitsofreniat ainakiiin urbaaneissa olosuhteisssa tulee yleistymäään yhä enemmän jos jopa harrastusten hinta nuorilllla on niin kallista.
Matrixissa matrixin tavalla ..
Zinc
En ole huomannut. Minun lähelläni ei edes ole ketään, johon korona olisi vaikuttanut paljon. Enkä käy nyt paljoa julkisilla paikoilla. Ostarin juopot tappelivat vähän rajummin jossain välissä, mutta vain tuo yksittäistapaus on tullut tietoon.
Hyvä käytös ja toisten kunnioittaminen on vanhanaikaista.
Erseily on nykyaikaa.
MITÄÄÄÄ!!!!/%/(%/(=%&¤/(?%/?/)?()&(%/)%(/)%/%/)?(&?(i)&&=!!!!
Olen pitkään miettinyt samaa asiaa - miksi ihmiset käyttäytyvät niin huonosti? Tämä tulee esille epäammattimaisena huonona käytöksenä töissä, luullaan että kenelle voi puhua ihan mitä sylki suuhun tuo ja muita ei tarvitse kunnioittaa lainkaan. Huonoa käytöstä on myös ettei esimerkiksi kadulla ihmiset väistä toisiaan - kävellään vaikka päin tai vähintään niin läheltä kuin mahdollista. Mitä tuollakin halutaan saada aikaiseksi? Viime viikolla seisoin kauppajonossa merkityllä paikalla ja ohi porhalsi nuori nainen, joka käveli suoraan takaa niin, että reppuni otti häneen kiinni. Tämä tyyppi ei reagoinut mitenkään, jatkoi vaan matkaansa. Tilaa ohittamiselle oli yllin kyllin molemmin puolin, mutta minuun oli vaan törmättävä. Käsittämätöntä, miten tällainen metsäläismeininki on nykyään trendikästä.
1. Niillä on menkat.
2. Ne oikeasti luulee olevansa koko ajan nakkikioskilla. Jonkinlainen joukkopsykoosi jonka vallassa suuri osa ihmisistä on.
3. Ne pelkää jotain mistä minä olen autuaan tietämätön. Jokin pelko, jokin salaliittoteoria, jokin kavala piinaava jäytävä ajatus, jokin mitä vastaan täytyy hyökätä koko ajan. Onneksi minua ei pelota - tietämättömyys on autuasta.
Ihmettelen samaa, saako vaikeat ajat ihmiset yrittämään kontrollin saavutusta räyhäämällä?