Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähäpukeisia naisia ei saa kritisoida

Vierailija
16.10.2020 |

Olen miettinyt miten tilanne olisi otettu, jos vaikkapa Sipilä olisi poseerannut kotimaisen kalsaribrändin mainoskuvissa. Tyylitellysti toteutettuna. Olisiko noussut äläkkä? Todennäköisesti. Mutta kun nainen tämän tekee, ei saa puhua. Nainen saa pukeutua kuten haluaa (tai oletetaan, paljas pinta ja sen esittely kuuluu naisen etuoikeuksiin - olemmeko oppineet mitään?)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei saa puhua? Onhan siitä puhuttu. On haukuttu. On arvosteltu. On lytätty. On tidellakin älähdetty. Onhan Marinin ulkonäköä muutenkin arvosteltu vaikka kuinka. Ihme komnentti. Tuskin ois Sipilää arvosteltu yhtä paljon.

Vierailija
2/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bleiseri on päällysvaate, kalsarit ei. Olisihan Sipilä voinut esiintyä vaikka kiltissä. Se on päällysvaate.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisit nyt vaan tumputtamassa enimmät höyryt.

Vierailija
4/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä usko, että olisi älähdetty AP:n kuvaamassa tapauksessa.

Vierailija
5/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vertaus olisi jos sipilä olisi poseerannut ylin nappi auki.

Vierailija
6/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tahansa saa kritisoida, ei sitä ole missään kielletty. Joku saa myös vastata toisen kritiikkiin. Sitä kutsutaan keskusteluksi. 

Vierailija
7/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaikenmaailman tissi ja tissivakojulkkikset ja wannwbeet - ei heitäkään saa kritisoida tai katsoa alaspäin. Heillä on luonteva oikeus pukeutua niin vähään kuin haluavat ja pyrkiä julkisuuteen, kunnia heille. Kenties tulevaisuuden huippupolitikkoja ja kansakunnan ykköspäättäjiä!

Vierailija
8/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi vertaus olisi jos sipilä olisi poseerannut ylin nappi auki.

Niinpä. Ei Marin ole esiintynyt alusvaatekuvissa, lähellekkään. Eikä se kuva ollut mainoskuva, vaan muotilehden tyylinrn haastattelun kuvituskuva. Aiemmin se, että ministeri suosi suomalaisia yrityksiä vaatetuksessaan, oli vain positiivista.

Vierailija
9/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikenmaailman tissi ja tissivakojulkkikset ja wannwbeet - ei heitäkään saa kritisoida tai katsoa alaspäin. Heillä on luonteva oikeus pukeutua niin vähään kuin haluavat ja pyrkiä julkisuuteen, kunnia heille. Kenties tulevaisuuden huippupolitikkoja ja kansakunnan ykköspäättäjiä!

No, muuten olen kanssasi samaa mieltä, paitsi noista kahdesta viimeisestä lauseesta. On se jännä, kun nainen on "voimakas" ja "toteuttaa itseään" , niin silloin nainen heittää suurimman osan vaatteistaan pois päältään, että miehet vamasti kuolaavat heidän peräänsä ja naiset saavat ilmaista somejulkisuutta. Kun joku näitä naisia uskaltaa arvostella siitä tosiseikasta, että itse asiassa he menevät samaan miesten retkuun kuin ennenkin vanhaan, niin jopa saavat arvostelijat näiltä naisilta itseltään haukkuja: miten uskallat arvostella meitä voimakkaita naisia! Emme alistu miehille! Paitsi että juuri niin he tekevät.

No, minä uskallan arvostella, minä nauran näille tissimisseille heidän "itsensä toteuttamiselle", eli hirveän suurelle hingulle päästä julkisuuteen, ei se muuta ole. Olihan niitä tietysti joku ennenkin, mutta Johanna Tukiainenhan sen suurimman trendin aloitti, Ike Kanervan hyvin myötämielisellä avustuksella.

Vierailija
10/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, muuten olen kanssasi samaa mieltä, paitsi noista kahdesta viimeisestä lauseesta. On se jännä, kun nainen on "voimakas" ja "toteuttaa itseään" , niin silloin nainen heittää suurimman osan vaatteistaan pois päältään, että miehet vamasti kuolaavat heidän peräänsä ja naiset saavat ilmaista somejulkisuutta. Kun joku näitä naisia uskaltaa arvostella siitä tosiseikasta, että itse asiassa he menevät samaan miesten retkuun kuin ennenkin vanhaan, niin jopa saavat arvostelijat näiltä naisilta itseltään haukkuja: miten uskallat arvostella meitä voimakkaita naisia! Emme alistu miehille! Paitsi että juuri niin he tekevät.

No, minä uskallan arvostella, minä nauran näille tissimisseille heidän "itsensä toteuttamiselle", eli hirveän suurelle hingulle päästä julkisuuteen, ei se muuta ole. Olihan niitä tietysti joku ennenkin, mutta Johanna Tukiainenhan sen suurimman trendin aloitti, Ike Kanervan hyvin myötämielisellä avustuksella.

Marinin kuvaa en näe ongelmallisena. Muuten olen kyllä ihan samaa mieltä siitä että naisten itsensäpaljastelu somessa ei ole voimaantumisen osoitus vaan osoitus siitä miten ns. male gaze on omaksuttu ja halutaan näyttää itsensä nättinä ja seksikkäänä, toisin sanoen miehille haluttavana naisena. Se on ihan luonnollista että nuoret naiset haluavat tuntea itsensä haluttaviksi, se mikä siinä häiritsee on se epärehellisyys että sitä ei voi noiden kuvien julkaisemisen motiivina myöntää vaan pitää teeskennellä että kyse on jostain muusta.

Vierailija
11/11 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On veteen piirretty viiva sen välissä, kuka ”saa” median ja ns älymystön mielestä näyttää paljasta pintaa, kenen taas pitäisi lopettaa itsensä esittely.

Jos paljaspintaisen kuvan ottaa ammattikuvaaja, se on mustavalkoinen tms... näyttääkö se tyylikkäämmältä, kuin esim itselaukaisijalla otettu filtteröity herutuskuva?

Mikä tekee sen eron, jolloin paljas iho on hyväksyttyä, milloin halveksittua?