Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyteinien vanhemmat eivät osaa tehdä eroa lasten tarpeiden ja mielitekojen välillä

Vierailija
16.10.2020 |

Nykyteinien vanhemmat eivät osaa tehdä eroa lasten tarpeiden ja mielitekojen välillä. Kännykkä on nykyisin tarpeellinen muttei sen tarvitse olla se uusin suurin ja kallein. Mopoa ei kaupungissa tarvita, maalla on eri juttu. Elintasoinflaation tunnistaminen ja oman talouden opettaminen ois hyödyllistä. 1980-luvullakin piti itse rahat tienata jos jotakin halusi, ainakin meidän perheessä. Ajokortin hommasin vasta myöhemmällä iällä koska nuorena ei ollut tarvetta eikä varsinkaan rahaa autokouluun tai autoon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä mietitään aina jokaisen asian kanssa että onko se tarpeellinen vai ei. Ei kuitenkaan ole kitsasteltu vain tavan vuoksi vaan ne tarpeelliset asiat ovat saaneet olla laadukkaita . Ja hyvin ovat lapset oppineet sen rahan arvon ja ovat fiksumpia kuin me vanhemmat aikoinaan. Esim. rippi- ja ylioppilasrahoja he ihan oma-aloitteisesti sijoittivat ja kesätöihin itse hinkuneet heti kuin vain mahdollista.

Vierailija
2/3 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. Kalliit laitteet ja merkkivaatteet pitää olla. Ja monilla onkin, vaikkei vanhemmilla olisi sellaiseen oikeasti varaa. Sukulaislapsi saa maata koko päivän ja kuulemma yönkin kännykällä huoneessaan eikä sitä saa mitään tekemään.

Kun oltiin yhdessä mökillä, olisi jonkun pitänyt tehdä hänelle oma ruoka, kun yhteinen ei kelvannut. Söi sitten eri aikaan leipää, kun ei viitsinyt itse kokata. Se on kuulemma vain tuo ikä, sanoivat vanhemmat. Kyllä meilläkin nuoret aikanaan yrittivät, mutta ihan yhtälailla saivat kotitöihin osallistua kuin ennenkin ja yhteisiin ruokailuihin. Parempiin laitteisiin saattoivat säästää pitkään rahaa, mutta silloin ei onneksi Apple vielä olleet edes niin muotia. Ihan hulluksi menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miellä ainakaan osteta kuin tarpeeseen. Merkkivaatteisiin taivun välillä koska muistan itse miten tärkeää se oli. Mutta niihinkin vain jos on tarvis. Mopoa ei osteta kun ei tarvitse, puhelin kelvatkoon kunnes hajoaa. Omalla rahallaankaan ei saa ostaa mitä sattuu, vaan hankinnat mietitään yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän