Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan miehen kosimaan, vai pitääkö sekin hoitaa itse?

Vierailija
14.01.2014 |

Kertokaa vinkkejä, miten pääsisin purjehtimaan avioliiton satamaan. Olen jo aika suoraan vihjaillut tyyliin "sitten kun ollaan naimisissa" tai "kun minulla on sinun sukunimesi". Ei mies näitä puheita tyrmää, mutta ei mitään tapahdukaan. Emme asu yhdessä ja minusta olisi hyvä, jos kosinta tulisi  ilman mitään avoliittovaihetta. Minulle naimisiin menemisessä ei ole mitään kynnystä, koska olen syvästi rakastunut. Pitäisikö olla kärsivällinen, huolestunut vai itse aktiivinen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, eletään 2000-lukua, jolloin on ihan tavallista että nainen kosii. Joten siitä vain. Niin tein minäkin =)

Vierailija
2/36 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei kosi niin se ei halua kanssasi naimisiin - ainakaan vielä. Simple as that. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 23:48"]Jos mies ei kosi niin se ei halua kanssasi naimisiin - ainakaan vielä. Simple as that. 

[/quote]

Komppaan. Ja jos ei halua niin älä sinäkään halua. Ongelmia tulee. Pakko kysyä oletteko uskovaisia vai miksi et halua asua yhdessä? Ehkä miehesi olettaa että ensiksi tulee se yhdessä asumisvaihe? Kauan olette seurustelleet? Kehottaisin odottamaan rauhassa. Me käytiin vasta kokeilemssa sormuksia miehen aloitteesta. Parempi mielestäni näin kuin itse kosia ilman mitään varmuutta toisen ajatuksista. Kysy suoraan mitä mieltä kihlautumisesta ylipäätään? Helpommalla varmaan selviää.

Vierailija
4/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole uskovaisia. Molemmilla takana pari avoliittoa.Ollaan jo yli kolmekymppisiä siis. Mies tykkää - ihan pilke silmässä kylläkin - naljailla siitä, että koska olin muinaisen poikakaverini kanssa kihloissa (olin silloin lukiossa eli aikaa lähes 20 vuotta tästä), niin ei voida des kihloihin mennä, kun olen toiselle lupautunut. Turhauttavaa koettaa päästä selville. En vain tajua, että jos hän sanoo rakastavansa minua, niin miksei siihen sisälly ajatusta avioliitosta.

-Ap

Vierailija
5/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin SINÄ olet rakastunut, SINÄ haluat päästä naimisiin, SINUSTA olisi hyvä ettei tule avoliittovaihetta....

Eiköhän oikea avioliitto ole se kahden kauppa, jossa pitäisi kuunnella myös sen toisen osapuolen haluamiset.

Vierailija
6/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mitä mieltä seurustelukumppanisi on naimisiinmenosta, suhteenne tulevaisuudesta. Keskustelkaa.

Vierailija
7/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 23:48"]

Jos mies ei kosi niin se ei halua kanssasi naimisiin - ainakaan vielä. Simple as that. 

[/quote]

Tai sitten naimisiinmeno on vain yhdentekevä asia. Yhdessä kun voi olla ilman papin aamentakin (tai tuomarin/notaarin/tms. "lupaa"). Nykypäivänä se on kuitenkin ihan normaalia eikä pariskuntaa paheksuta vaikka ei naimisissa oltaisiinkaan.

Vierailija
8/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Ehkä mies ei tosiaankaan halua yhteistä tulevaisuutta.

Vierailija
9/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kännissä suostuttelin miehen kihloihin :D Ehkä tapa oli vähän epätoivonen, mutta mies ei olis kyllä ikinä kosinukaan, on niin ujo ja epävarma itsestään.

Naimisiin asti päästiin ja edelleen ollaan. Eli toimi :P

Vierailija
10/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies sanoo rakastavansa minua. Haluan siihen uskoa, että sitä hän myös tarkoittaa. Mitä muuta sitten enää tarvitaan, jos rakkautta kerran on? Älkääkä, jooko, sanoko, että aikaa, kun eihän tässä ole kuin tämä yksi ja ainoa elämä, jota ei haluaisi naimattomana kuluttaa..

Vierailija
11/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli ap.

Vierailija
12/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin pitää suoraan keskustella, eikä yrittää vihjeistä arvailla. Pitäähän sitä selvittää, onko teillä yhteinen päämäärä suhteessanne. Ei kaikki halua naimisiin tai lapsia, mutta voivat silti rakastaa ja haluta olla yhdessä.

Vierailija
13/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 00:20"]Edellinen oli ap.

[/quote]

Juu sen huomas

Vierailija
14/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 23:43"]

Kertokaa vinkkejä, miten pääsisin purjehtimaan avioliiton satamaan. Olen jo aika suoraan vihjaillut tyyliin "sitten kun ollaan naimisissa" tai "kun minulla on sinun sukunimesi". Ei mies näitä puheita tyrmää, mutta ei mitään tapahdukaan. Emme asu yhdessä ja minusta olisi hyvä, jos kosinta tulisi  ilman mitään avoliittovaihetta. Minulle naimisiin menemisessä ei ole mitään kynnystä, koska olen syvästi rakastunut. Pitäisikö olla kärsivällinen, huolestunut vai itse aktiivinen?

[/quote]

Voit kosia, mutta odota karkauspäivään 29.2.2016. On noloa kaikille osapuolille, jos nainen kosii muulloin.

t. mies

Vierailija
15/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 00:19"]

Kyllä mies sanoo rakastavansa minua. Haluan siihen uskoa, että sitä hän myös tarkoittaa. Mitä muuta sitten enää tarvitaan, jos rakkautta kerran on? Älkääkä, jooko, sanoko, että aikaa, kun eihän tässä ole kuin tämä yksi ja ainoa elämä, jota ei haluaisi naimattomana kuluttaa..

[/quote]

Olen aina ihmetellyt, että mitä ihmeellistä tapahtuu sillä hetkellä kun naisesta tulee rouva? Kun kaikilla on niin kauhea hinku naimisiin. 

Kyllä, olen naimisissa eikä mikään ole muuttunut sitten avoliiton. Noh, tietysti erotilanteessa tai puolison kuollessa ei joudu ainakaan tyhjän päälle mutta noin muutoin. Naimisiinmeno ei muuta arkea mitenkään.

Minulle on edelleen se ja sama, mitä siellä papereissa lukee (neiti, rouva, naimaton, mitä lie) mutta miehelle naimisiinmeno oli tärkeä asia ja sekin vain juridisista syistä.

Vierailija
16/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, tuli ihan murskattu olo. Ei olisi pitänyt tätä aihetta avata ainakaan näillä tunneilla. Kiitos kuitenkin neuvoistanne.

-Ap

Vierailija
17/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mut ärsyttää ihmiset, jotka sanovat, etteivät ole koskaan ymmärtäneet, miksi edes pitäisi mennä naimisiin, kun yhdessä voi olla muutenkin. Joo niin voi, mutta jos joku haluaa elää mieluummin avioliitossa, niin sitten haluaa. Ei se ihan tuosta vain mene jakeluun, että ihan hyvinhän sitä voi elää ilmankin, menee vähän aikaa siihenkin.

Mut ap:lle, ymmärrän kyllä. Itsekin aina kuvittelin, että naimisiin on tietysti mentävä. Miehelle olen asiasta puhunut, usein kiusallani myös, mutta myös yrittänyt vakavasti keskustella. Ei vaan saa mitään järkevää vastausta. Ennen, siis suhteen alussa, oli kosimassa yms, mutta itse jarruttelin ja annoin ymmärtää, ettei vielä. No nyt kaduttaa. Hän kyllä tietää, että itse haluan naimisiin, ja että kyse ei ole edes häistä, vaan oikeasti avioliitosta. Mies ei vaan pysty sanomaan, haluaako naimisiin vai ei.

Ja kun tiedän, että aikaisemmin olisi halunnut kosia ja nyt taas ei, niin tulee vain tunne, että enää ei rakasta niin paljon, että naimisiin haluaisi, mutta ei vaan kehtaa jättää.

Vierailija
18/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap olet vain nykyajan nuori, joka pyörii niin omissa minä-minä-projekteissaan ettei siihen muut mahdu, ei edes mahdollinen siippa.

Jos sulle joku kommentoi realistisesti että mies ei ehkä halua naimisiin tai että edes pitäisi hänen kanssaan keskustella asiasta - ja sinä koet olosi "murskatuksi" - niin sulla on vielä paljon oppimista oikeasta elämästä.

Sulla nyt on vaan vaihe että "en keksi mitä tekisin elämälläni, se on pelottavaa kun pitäisi olla itsenäinen aikuinen, joten menenpä vaikka naimisiin, se ratkaisee kaiken, voin sitten roikkua miehessäni ja antaa hänen ohjata laivaa, eikä mun tartte mennä yksin ulos kylmään maailmaan eikä ottaa vastuuta omasta elämästäni"...  Tiedät kyllä itsekin, ettei tuollaista turvasatamaa oikeasti ole olemassa.

Mietipä jos et menisi naimisiin, mitä sitten tekisit elämälläsi? Mitä suunnitelmia ja toiveita sinulla on?

Vierailija
19/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 00:02"]En vain tajua, että jos hän sanoo rakastavansa minua, niin miksei siihen sisälly ajatusta avioliitosta.

-Ap

[/quote]

Siksi että kaikille ihmisille rakkaus ja avioliitto eivät suinkaan ole synonyymejä sanoja kuten sinulle.

Vierailija
20/36 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteemme alussa sanoin, että avioliitto on minule tärkeä asia. Edetessämme keskustelimme myös lapsista. Kumikaan ei ole kosinut, mutta jossain vaiheessa, kun suunnitelimme yhteenmuuta, päätimme hääpäivän. Asiat olivat helppoja, kun keskustelee niistä avoimesti. Jos toiveemme oisivat olleet erilaisia, oisimme eronneet ja jatkaneet samanlaisten haaveiden omistavan etsimistä.