Häpeän, etten jaksa olla hyvä äiti.
En jaksa leikkiä kokoajan lapsen kanssa kun hän sitä vaatii, vaan välillä haluan olla rauhassa tai tehdä kotitöitä. Häpeän sitä, että en nauti siitä, että voin leikkiä hänen kanssaan jotain. Toki nautin hänen kanssaan olemisesta ja siitä, että käydään esim. retkeilemässä.
Kommentit (11)
Eiköhän me kaikki äidit koeta noita tunteita välillä.. En minäkään jaksa leikkiä eskari-ikäisen lapseni kanssa, en ole ikinä jaksanut. Mieluummin lähden metsäretkelle tai vaikka HopLopiin tytön kanssa. Sielläkin istun vaan ja juon kahvia enkä suinkaan syöksy liukumäkeen lapseni perässä.
Yritän ajatella, että vahvuuteni äitinä tulee esille ihan jossain muussa kuin leikeissä. Leikkikööt yksin, isänsä, ukkinsa, kavereidensa kanssa, minulla on ruuanlaitot ja muut tärkeät.
Eiköhän me kaikki äidit koeta noita tunteita välillä.. En minäkään jaksa leikkiä eskari-ikäisen lapseni kanssa, en ole ikinä jaksanut. Mieluummin lähden metsäretkelle tai vaikka HopLopiin tytön kanssa. Sielläkin istun vaan ja juon kahvia enkä suinkaan syöksy liukumäkeen lapseni perässä.
Yritän ajatella, että vahvuuteni äitinä tulee esille ihan jossain muussa kuin leikeissä. Leikkikööt yksin, isänsä, ukkinsa, kavereidensa kanssa, minulla on ruuanlaitot ja muut tärkeät.
Puistoon, harrastuksiin, perhekerhoihin, naapureihin. Meillä ei ole suvussa eikä ystäväpiirissä yhtään pikkulasta, mutta kavereita löytyy kyllä muualta.
Puistoon, harrastuksiin, perhekerhoihin, naapureihin. Meillä ei ole suvussa eikä ystäväpiirissä yhtään pikkulasta, mutta kavereita löytyy kyllä muualta.
En minäkään jaksa leikkiä lasteni kansa, enkä edes osaa hävetä sitä.
Puuhaillaan kyllä ja ulkoillaan, luetaan illalla sadut ja jutellaan päivällä. Harvemmin leikin heidän kanssaan. Aika usein pelaan lautapelejä kun olen kaksin eskarilaisen kans. Jos pelaa yhden pelin niin saa myös hetken rauhan :=)
No höpö höpö. Tekee hyvää että lapsi osaa touhuta välillä itsekseenkin ja oppii siihen että aina ei ole aktiviteettia tarjolla. Eikös vasta ollu jossaki juttua että nykyajan lapset ei vain osaa olla, kun koko ajan on jotain menoa yms.
En minäkään kaikkea vapaa-aikaa käytä lapsen kanssa leikkimiseen. Ruoka on laitettava, pyykit pestävä, koti siivottava jne. Ja joskus on tosiaan kiva vain olla. Lapsi saa osallistua tähän kaikkeen, jos haluaa.
Mutta just äsken leikittiin piilosta ja kivaa oli. Luulen että tärkein leikkikaveri lapselleni on kuitenkin ikäisensä lapsi.
"Luulen että tärkein leikkikaveri lapselleni on kuitenkin ikäisensä lapsi."
Tätä lapsenikin kaipaa ja ottaa välillä itsellä lujille ja harmittaa kun ei ole sitä tarjota kuin joskus harvoin kun sisko lapsineen tulee kylään tai käyn heidän luonaan.
ap
Sinulla on aika herkässä tuo häpeä. Kyllähän ihmiset tekevät oikeastikin sellaisia asioita, joita olisi syytä hävetä, ja lujaa. Sinun kirjoituksessasi mikään ei viittaa siihen ettet olisi hyvä äiti.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:28"]
"Luulen että tärkein leikkikaveri lapselleni on kuitenkin ikäisensä lapsi."
Tätä lapsenikin kaipaa ja ottaa välillä itsellä lujille ja harmittaa kun ei ole sitä tarjota kuin joskus harvoin kun sisko lapsineen tulee kylään tai käyn heidän luonaan.
ap
[/quote]
Miksette mene hakemaan niitä kavereita. Ei he osaa tulla oven taakse, pitää itse aktivoitua. Näin minäkin olen tehnyt. Yllättäen ihan naapurista löytyi täysin samanikäinen leikkikaveri ja äidille samalla kahviseuraa.
Ja ihan varmasti on eri kerhoja,tapahtumia yms.
Ei se niin helppoa ole löytää lapselle kavereita jos ei naapurissa ja tuttavapiirissä ole niitä. Itse koen juuri kanssa huonoa oloa kun en jaksa leikkiä eikä ole tarjota kavereita lapselle.