Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä vihaan tätä pakkasta. Kädet aivan verillä kuivuudesta

Vierailija
14.01.2014 |

ja kun rasvaa niitä, alkaa armoton kirvely. Tule jo kesä ja kosteus!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero oliiviöljyä ja sokeria käsiin ja huuhtele lämpimällä/haalealla vedellä. Kuivaa kädet ja voitele vaikka Bepanthenilla tai oliiviöljyllä ja puuvillahanskat käteen.

Vierailija
2/44 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan talvea :) Ihanaa kun kirpeä pakkanen ja pääsee ulkoilemaan :) Kesä on yhtä tuskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on rasvata itseään sisältäpäin. Oliiviöljyä, pähkinöitä, rasvaista kalaa, voita. Pois liuotinöljyt kuten rypsiöljy ja margariinit. Mulla väheni ihon kuivuminen kun lisäsin rasvojen osuutta.

Vierailija
4/44 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  ne kädet vielä mitään, mutta kun nenän limakalvot kuivuu ja nenästä vuotaa verta koko ajan, kun töissä on niin kuiva sisäilma. Ja ulkona hengitys salpaantuu pakkasessa... Inhottavaa. Onneksi päästiin tänä talvena tammikuun puolelle saakka, ennen kuin tämä ällösää iski :)

Vierailija
5/44 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän käsirasvana apteekista Lipolan rasvaan. Sitä illalla reilusti ja myös päivällä jos vaan pystyy. Jos ei niin sitte useasti ja aina käsien pesun jälkeen kevyempää rasvaa. Lipolan on paksua tököttiä. Jos tilanne mrnnyt pahaksi niin laitan oliiviöljyä yöksi.

Vierailija
6/44 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin tuosta vuosia, kämmenselät ja rystyset oli täynnä vertatihkuvia haavoja.  Nyt olen pari vuotta saanut olla rauhassa ongelmalta ja luulen, että apua on ollut omega kolmosten ja pähkinöiden lisäämisestä ruokavalioon. En voi käsittää mikä muukaan olisi tepsinyt, mitään muita muutoksia en näiden kahden talven aikana ole tehnyt. Ja mulla oli tosi pahannäköisessä kunnossa kädet ja mikään rasvaus ei ikinä auttanut.

Vierailija
7/44 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan tätä pakkasta kestänyt sentään jo kolme päivää.....kesällä sit liian kuuma?

Vierailija
8/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vaivaa. Ja iho kutisee ja melkeimpä kirvelee tämän kuivuuden takia joka paikasta. Ei voi edes käydä suihkussa kun sitten vana pahenee. Ja kylmii ja paleltaa kaiken aikaa.

Vierailija
9/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, onko sinulla ihotautilääkärin vahvistus siitä, että kyseessä ei ole atopia vai miten olet noin varma? Et juo maitoa, mutta syötkö voita, juustoa, kermaa, rahkaa, jugurttia, viiliä tms.? Ongelmasi ei tosiaan välttämättä selity maidolla, mutta käsiesi lisäksi sinulla tuntuisi olevan asenneongelma.

Tuo Locobasen Repair -voide, jota joku mainosti, on ihan huippu. Ja nimenomaan se valkopunainen pakkaus, ei valkokeltainen.

Vierailija
10/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:24"]

Hiero oliiviöljyä ja sokeria käsiin ja huuhtele lämpimällä/haalealla vedellä. Kuivaa kädet ja voitele vaikka Bepanthenilla tai oliiviöljyllä ja puuvillahanskat käteen.

[/quote]

eräs kosmetologi antoi tämän öljyn ja sokerin tai suolan vinkin minulle vuosia sitten, loistava!!!

Vierailija
11/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito ei aiheuta atopiaa. Toki maidollekin voi olla allerginen.

Vierailija
12/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö locobasen punainen versio ole vain hilaeilevälle jne iholle. Sitä ei edes saa käyttää terveelle iholle.

Vierailija
13/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:39"]

[/quote]

Kirvely voi johtua siitä, ettei rasvassa ole tarpeeksi rasvaa. Vaihda rasvaisempaan.

Vierailija
14/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile käyttää päivisin Kerodex 71-voidetta ja öisin tarvittaessa jotakin käsivoidetta (itse olen käyttänyt vaihtelevasti esim. hajustamattomia perusvoiteita, Natusan käsirasvaa, Bepantheneä, Decubalia tms.).

Kerodex 71-voidetta saa ainakin täältä (nykyään en ole enää löytänyt apteekeista):

http://www.temrex.fi/verkkokauppa/product_catalog.php?c=127

Vierailija
15/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 08:56"]

Eikö locobasen punainen versio ole vain hilaeilevälle jne iholle. Sitä ei edes saa käyttää terveelle iholle.

[/quote]

Onko iho terve, jos se on kivuliailla verihalkeamilla? Se on ainakin minulla ollut ainoa voide, joka on oireiden lievittämisen lisäksi myös parantanut ihon kuntoa. Siis Repair-voide, jonka pakkauksen pääväri on valkoinen ja sitten punaista tehostevärinä.

Vierailija
16/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:57"]

Ole pari vkoa kokonaan ilman maitoa missään muodossa. Oletettavasti autta? Jos ei auta, voit kokeilla vielä samaa gluteenilla. 

t. eräs, jonka kädet eivät kärsi enää atopiasta.

[/quote]

Jos yrittäisitte ymmärtää, että ne, jotka ovat vuosia kärsineet jostakin hankalasta ja elämää rajoittavasta ongelmasta, ovat sille asialle yrittäneet jotakin tehdä. Aina ei löydy apua, ei ruokavaliosta eikä lääketieteestä. Oliiviöljyä, kookosöljyä, valikoima käsivoiteita, Bepanthenia, riittävä nesteytys, ei ilman käsineitä pakkasessa hetkeäkään -ja mitä auttaa, ei niin mitään. Parin pakkaspäivän jälkeen veri vuotaa halkeilleista sormenpäistä ja kämmenselät näyttävät kuivaneelta aavikolta, jonka raoista tihkuu verta. Vielä ihmetellään, miksi en iloitse pakkasesta.

Vierailija
17/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:39"]

[/quote]

Kirvely voi johtua siitä, ettei rasvassa ole tarpeeksi rasvaa. Vaihda rasvaisempaan.

[/quote]

käytän lehmien utaresalvaa. kyllä siinä on tarpeeksi rasvaa. ei auta.

Vierailija
18/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:57"]

Ole pari vkoa kokonaan ilman maitoa missään muodossa. Oletettavasti autta? Jos ei auta, voit kokeilla vielä samaa gluteenilla. 

t. eräs, jonka kädet eivät kärsi enää atopiasta.

[/quote]

Jos yrittäisitte ymmärtää, että ne, jotka ovat vuosia kärsineet jostakin hankalasta ja elämää rajoittavasta ongelmasta, ovat sille asialle yrittäneet jotakin tehdä. Aina ei löydy apua, ei ruokavaliosta eikä lääketieteestä. Oliiviöljyä, kookosöljyä, valikoima käsivoiteita, Bepanthenia, riittävä nesteytys, ei ilman käsineitä pakkasessa hetkeäkään -ja mitä auttaa, ei niin mitään. Parin pakkaspäivän jälkeen veri vuotaa halkeilleista sormenpäistä ja kämmenselät näyttävät kuivaneelta aavikolta, jonka raoista tihkuu verta. Vielä ihmetellään, miksi en iloitse pakkasesta.

[/quote]

Ap ei kyllä ole avannut tähän ketjuun mitenkään isommin sitä, mitä kaikkea hän on vaivaansa kokeillut. Ei käytännön toimista eikä rasvamerkeistä. Siksi näitä ehdotuksia sinkoilee. Ja kai hän jotain ehdotuksia kaipasikin, kun teki avauksen vai ihan vaan valittamisen ilosta halusi kertoa ongelmastaan?

Vierailija
19/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais kokeilla rasvausta sisältäpäin. Ts. ruokavalioon enemmän rasvaa, kookosöljyä,oliiviöljyä,voita. Se on vaan tosi juttu,että sisältäpäin sitä ihoa hoidetaan.

Vierailija
20/44 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tuota Kerodex 71-voidetta.

Itse laitoin voidetta eilen päivällä ja kädet olivat tänään paremmassa kunnossa kuin aikoihin.