Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsa ei palaudukaan raskaudesta :(

Vierailija
13.01.2014 |

Synnytyksestä on vuosi, kiloja jäljellä yksi ja treenattu on. Vatsa ei taida palautua ollenkaan entiselleen.

Vihaan tätä pullottavaa p*skamahaa ja pistää niin vihoiksi, jos se jää tälläiseksi. Ja taitaa jäädä.

Syvemmät vatsalihakset eivät yksinkertaisesti vedä enää keskivartalokorsettia kasaan vaan tuntuvat venähtäneiltä. Kesti melko pitkään ennenkuin aloin saada niihin edes tuntumaa. Nyt jännityksen saa, ja pystyy pitämään, mutta tulos ei ole alkuunkaan sitä mitä ennen.

Onko muille käynyt näin?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kolme lasta, nuorimmainen vuoden ja vatsa roikkuu...muuten olen normaalipainoinen, kuntoilen säännöllisesti ja syön suht terveellisesti. Nyt tarvis hyviä vinkkejä vatsalihasten treenaamiseen, millainen treeni on tehonnut parhaiten?

Vierailija
22/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole samasta tuotteesta, kuin mitä raskausaikana käytetään, ei ainakaan minun vyöni ollut. Olivat aivan erilaisia, raskausajan tukivyöni oli sellainen suhteellisen kapea joka tuli tuohon alavatsalle/alaselkään, mutta tämä mahan sidontaan tarkoitettu vyö peittää koko mahan ja toimii muutenkin vähän eri lailla.

Toisella, rekkautumispakkoisella lapsipalstalla on tästä mahan sitomisesta monen sivun mittaiset keskustelut ja kyllä ovat auttaneet erittäin monilla. Ei kyse ole siitä, että se vatsalihaksia korjaisi, vaan auttaa lihaksia asettumaan oikealle paikalleen, kun ne raskauden vuoksi ovat aivan muualla kuin missä pitäisi. Samoin muiden sisäelinten ja kohdun suhteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki maha roikkuu vielä kahden vuoden jälkeen synnytyksestä. Painan kyl 7kg vähemmän kun ennen raskautta, mahtuu pienemmät vaatteetki päälle. Mut antaa mahan roikkuu. Vaikka ikävän näkönen onki, niin on se silti muisto niistä kamalan ihanista raskausajoista ja uuden elämän alusta. Itse ainakin ylpeydellä kannan raskausarvet ja nahkamakkarat. Se kuuluu elämään. Nauttikaa niistä lapsista ja elämästä muutenki. Kerran täällä vaa eletään, joten turhaan noita vatsamakkaroita ajattelee.

Vierailija
24/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:56"]

Vatsani palautui pian synnytyksen jälkeen. Nyt lihakset näkyvät jopa paremmin, koska painan kymmenisen kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Toivottavasti seuraava raskaus ei jätä myöskään jälkiä. 

[/quote]

Toivottavasti et ota tätä mitenkään pahalla, mutta jos sulla oli reippaasti painoa ennen raskautta ja nyt 10 kg vähemmän, niin ihan varmasti se näyttää paremmalta! Nimittäin sen vatsan palautumisessa, ei se ero minulla ainakaan ole valtava, muutamalla kilolla peittäisi varmaan hyvin. 

Siis, mulla näkyy lihakset jokseenkin, kuten ennenkin, niiden muoto vaan on muuttunut. Ne eivät vetäydy sisään sisäänvedettäessäkään kuin ennen. Karrikoidusti ennen sai navan kiinni selkärankaan, nykyään se jää suunnilleen tasaiseksi parhaimmillaankin. Eli kuin vetäisi tiukat housut jalkaan, vatsa ei mene kuopalle ja rasvan kanssa sillä ei ole juuri tekemistä.

ap

Vierailija
25/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpia näitä tuotteita siis EI saa käyttää raskauden aikana, ne vyöt ovat asia erikseen! http://www.pepino.fi/bamboo-belly-bandit-p-231.html itselläni oli tämä vyö. 

Vierailija
26/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:56"]

Vatsani palautui pian synnytyksen jälkeen. Nyt lihakset näkyvät jopa paremmin, koska painan kymmenisen kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Toivottavasti seuraava raskaus ei jätä myöskään jälkiä. 

[/quote]

Toivottavasti et ota tätä mitenkään pahalla, mutta jos sulla oli reippaasti painoa ennen raskautta ja nyt 10 kg vähemmän, niin ihan varmasti se näyttää paremmalta! Nimittäin sen vatsan palautumisessa, ei se ero minulla ainakaan ole valtava, muutamalla kilolla peittäisi varmaan hyvin. 

Siis, mulla näkyy lihakset jokseenkin, kuten ennenkin, niiden muoto vaan on muuttunut. Ne eivät vetäydy sisään sisäänvedettäessäkään kuin ennen. Karrikoidusti ennen sai navan kiinni selkärankaan, nykyään se jää suunnilleen tasaiseksi parhaimmillaankin. Eli kuin vetäisi tiukat housut jalkaan, vatsa ei mene kuopalle ja rasvan kanssa sillä ei ole juuri tekemistä.

ap

[/quote]

En ollut ylipainoinen ennen raskautta. Painoin ennen raskautta 65 kg ja nyt painan 55 kg. Olen 172 cm pitkä. Imetys ja huonosti syöminen on vienyt kilot. Toivon saavani ne takaisin. En ota pahalla! :) 

Olen kuullut, että se nahka ei lähde ilman veistä, koska kyse ei ole juuri siitä rasvasta vaan ylimääräisestä nahasta. Vähän kuin isokokoinen ihminen laihduttaa kymmeniä kiloja ---> ylimääräinen nahka jää "lörpöttämään." 

Nyt kun mietin tarkemmin niin en minäkään saanut heti vatsaa vedettyä sisään, koska lihakset olivat niin huonossa kunnossa. Lihakset olivat silloin vielä erkaantuneet ja siihen meni jonkun aikaa ennen kuin ne palasivat "yhteen." 

Vierailija
27/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kroppa monilla entisensä tule ikinä olemaan. Itsekin olen tällainen ongelmatapaus. Ainoa vinkki, mitä voin antaa (molemmat penskat jo kouluiässä) on, että pudota painoa 5-10 alemmas kuin ennen raskautta ja treenaa lisää. Lopulta saatat näyttää lähes yhtä hyvältä kuin ennen. Syvempiä vatsalihaksia saa sitten KOKO AJAN jännittää julkisilla paikoilla.

Vierailija
28/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viisi lasta takana (tosi isoa vielä) ja viimenen tuli päälle nelikymppisenä. Nyt 4,5 vuotta viimeisen synnytyksen jälkeen täytyy todeta että korsetin käyttö julkisilla paikoilla taitaa olla se mun loppuelämä. Muuten on kun viimesillään raskaana. Suorat vatsalihakset on apposen auki edestä ja vaikka käyn pilateksessa, niin en mitenkään jaksa jännittää niitä syviä aina. Ja kun en jännitä, niin kaikki tuntuu pursuvan sieltä vatsalihasten välistä ulos. Ja on siinä vielä kunnon läskimakkarakin päällä. vaikka muuten olen suht hoikka (tosin noin 15 kiloa painavampi kuin ennen lapsia, mutta silloin olin alipainoinen).

Vierailija
29/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin entisiin mittoihini,kuopus kohta 1. Vatsa roikkuu täälläkin,mikä harmittaa suuresti,koska on minulle se eroottisin kohta. Miestä ei tunnu haittaavan,mutta ei tässä vaiheessa sen sanoilla ole paljoa merkitystä,kun en itse osaa vielä hyväksyä.

Vierailija
30/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu. Sama homma. Vatsalihaksia pystyy jo tekemään normaalisti. Poika on nyt jo 1,5-vuotias. Olen vähän alipainonen, joten laihduttamaan en ala. Kerään vielä rohkeutta ajatukselle, että pitäisin ensi kesänä bikineitä, mutta typerältähän se näyttää, kun hoikassa lihaksikkaassa vartalossa on iso ja löysä reppu edessä.

Vierailija
31/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Oma neuvolalääkärini lohdutti minua, että KYLLÄ se palautuu, KAIKILLA se palautuu JOSSAIN VAIHEESSA, IHAN VARMASTI.

Aha, milloinkahan? 

t. v.-99 synnyttänyt

Vierailija
32/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 21:03"]

Eihän se kroppa monilla entisensä tule ikinä olemaan. Itsekin olen tällainen ongelmatapaus. Ainoa vinkki, mitä voin antaa (molemmat penskat jo kouluiässä) on, että pudota painoa 5-10 alemmas kuin ennen raskautta ja treenaa lisää. Lopulta saatat näyttää lähes yhtä hyvältä kuin ennen. Syvempiä vatsalihaksia saa sitten KOKO AJAN jännittää julkisilla paikoilla.

[/quote]

Sori, painoa ei ole noin paljon pudottaa... Lisää treenaaminenkin on vaikeaa - olen harrastanut kuntosalia aktiivisesti vajaat parikymmentä vuotta ja nyt mennään tällä elämäntilanteella 2-3 kertaa viikossa.

Luulin ihan oikeasti, että kroppa palautuu, kun näin positiivisesti väitetään joka paikassa.

Ei palaudu, päinvastoin. Pilalla on entiseen verrattuna. Olisi mukava jos ei jauhettaisi p*skaa etukäteen, jotta näihinkin osaisi varautua. Ei se nimittäin tuo alakertakaan ole aivan sitä mitä ennen.

Olen aina rakastanut vatsaani kuten nro 3, sama tilanne.

Vierailija
33/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani vielä 2 vuotta synnytyksestä! Entisensä ei toki ole (oli kaksoset...) mutta muutos oli iso 1v->2v vaikka en laihduttanut tms.

Vierailija
34/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kaksi lasta olen saanut, viimeisimmistä synnytyksestä on kulunut kaksi vuotta. Olen liikkunut paljon, juossut ja käynyt salilla. Myös ruokavalion on tarkka. Olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Mutta tuo vatsa. Nahka roikkuu ja täynnä raskausarpia. Ja rinnatkin hävisivät imetyksen myötä. Masentavaa :( täytyisi vain oppia hyväksymään asia.

Vierailija
35/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan en ole entisissä mitoissa. Mahareppu elää omaa elämäänsä. Jos vatsan haluaisin kauniiksi, niin se ois plastiikakirurgia. Mutta vielä en siihen lähe, jos saamme vielä yhden. vasta, kun lapset on saatu.

Vierailija
36/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei palaudu, vaikka mitä tekisin. Mutta olen nyt 3 vuopden aikana oppinut hyväskymään että tällainen olen!

Elämä jättää jälkiä.

Vierailija
37/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 21:03"]

[/quote]

Sori, painoa ei ole noin paljon pudottaa... Lisää treenaaminenkin on vaikeaa - olen harrastanut kuntosalia aktiivisesti vajaat parikymmentä vuotta ja nyt mennään tällä elämäntilanteella 2-3 kertaa viikossa.

Luulin ihan oikeasti, että kroppa palautuu, kun näin positiivisesti väitetään joka paikassa.

Ei palaudu, päinvastoin. Pilalla on entiseen verrattuna. Olisi mukava jos ei jauhettaisi p*skaa etukäteen, jotta näihinkin osaisi varautua. Ei se nimittäin tuo alakertakaan ole aivan sitä mitä ennen.

Olen aina rakastanut vatsaani kuten nro 3, sama tilanne.

[/quote]

Kuinka pian synnytyksen jälkeen aloitit vatsan treenaamisen? Ettet vaan aloittanut liian aikaisin?

Vierailija
38/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitten taisi käydä hyvä tuuri. Entisenlaista en edes tohdi toivoa, mutta kivalta tuo näyttää kaikkiin elättelemiini kauhuskenaarioihin verrattuna. En ole edes treenannut suoria vatsalihaksia, vaan ainoastaan tunnollisesti vetänyt vatsaa piukemmalle lastenvaunuja lykkiessäni.

Vierailija
39/40 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No , mulla oli kyllä ihan sama kiinteä vatsa ja alapää ensimmäisen 2 lapsen jälkeen. Komas tuli sitten tehtyä iltatähdeksi 35 vuotiaana ja nytpä ei enää paikat palidukaan . No , toisaalta ei se haittaa, ihminen rupsahtaa muutenkin vanhetessaan. 

Mutta 2-kymppisenä palauduin kyllä parissa kuukaudessa täysin.

Vierailija
40/40 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt lapset ikävälillä 31-36v. ekasta raskaudesta palauduin noin kahdessa kuukaudessa, tokassa puoli vuotta meni, nyt viimesin..... 2 vuotta. Maha pullotti pitkään, vaikka kiloja lähtikin. Mutta palauduin lopulta! Itse teen niin, että "jumppailen" päivän mittaan ihan normiaskareissa, siten, että hengitän syvään sisään ja puhallan hitaasti ulos ja koko ajan kiristän vatsaa tiukemmalle ja tiukemmalle, niin tiukalle, että melkein kramppaa. ja taas hengitän sisään. Tätä voi tehdä kävellessä, tiskatessa, bussissa, missä vaan. Joskus yhdistän tuohon lantiopohjalihakset lopuksi. Tämä on minua auttanut tosi paljon.

Mutta vääjäämättä tässä ikääntyy ja paikat alkaa muutenkin roikkumaan, että pitänee kai hyväksyä tämä totuus :) varmaan neljännestä lapsesta en enää palautuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme