Onko muilla niin että mies hoitaa kaikki raha-asiat? lainat, tilit, maksut. kertoo myös paljonko rahaa on käytettävissä jne
Kommentit (10)
yleensä, maksan laskut tietenkin.. Jos jättäisin miehelle, ei se muistaisi... =0)
jos maksan pankkikortilla.
Ennen maksoin laskuja automaatilla itsekin, mutta nyt kun laskut hoidetaan internetissä, se hoituu näppärästi noinkin.
vuokrat lainat +omat laskunsa, ja minä maksan kotihoidontuista omat laskuni.
Yhdessä ostetaan ruoat ja vaatteeet yms.
Tämä toki nyt siksi koska en ole töissä enkä tienaa rahaa, ja luulen että jos menisin töihin, niin ottaisin aina joknun tietyn laskun hoitaakseni, esim kainan korot tms.
Olen kotihoidontuella, joten hänen tililtään (kyllä, meillä on omat tilit) ne on kumminkin maksettava. Itse maksan omat laskuni ja lasten vaatteet, ruokakauppaan otan rahaa miehen tililtä.
Omat tilit meillä kyllä on, vaikka yhteiset rahat.
Tili on yhteinen, vain mies on töissä (olen kotiäiti).
Kyllä mieskin tämän varmaan osaisi, mutta olen hoitanut nämä asiat jo opiskeluajoista lähtien ja tapa on jäänyt. Sopii meille.
Mies ei halua yhteistä tiliä, joten mies hoitaa omalta tililtään vakuutukset, vastikkeen, sähkön ym. isommat laskut. Mies on myös PALJON parempi hoitamaan pankkiasioita, kilpailuttamaan vakuutuksia ym. Minä en jotenkin osaa toimia puhelimessa, missä yleensä noi asiat hoidetaan. Mies hoitaa myös meidän kaikki säästöt, rahastot ja osakkeet. Seuraa taloutta ja osaa tehdä asialle jotain. Minä oon ihan käsi tommosten kanssa.
En silti olisi k*sessa, vaikka meille ero tulisikin. Osaan laskea mihin on varaa ja maksaa laskut ajoissa. On vaan paljon helpompi että se hoitaa jolla rahat on. Ja kun mies osaa raha-asiat hyvin hoitaa (mitä nyt joskus tulee muistutuslaskuja), niin en valita. Hoitakoon. Jääpähän mulla enemmän aikaa surffailla av:lla.
niin ilmoitan miehelle että tili on kohta kuiva, turhat ostelut on jätettävä ennen seuraavaa tilipäivää. Minulla on oma tili, mutta maksan laskut ja pankkikorttini on miehen tilille. Kaikkiin tileihin on molemmilla käyttöoikeudet, mutta mies ei todellakaan käytä muuta kuin pankkikorttia.
Ja se sopii mulle hyvin.