moneen mennessä on kohtuullinen aika hakea lapset pois yökylästä?
mihin mennessä olisi kohtuullista hakea lapsensa pois yökylästä, jos erikseen ei sovittu mitään aikaa?
Kommentit (20)
Puolen päivän jälkeen. Suunnilleen välipalan aikoihin..
Kyllä minä näihin aikoihin hakisin. Jää toiselle perheelle iltapäivä vielä oma perhe -aikaa, jos haluavat vaikka uimaan tai kauppaan tms.
Ennen lounasta, jos on sovittu vain yökylässä. Eli ennen kahtatoista.
Minusta 11-12 olisi syytä viimeistään hakea, jos ei aikaa ole sovittu jostain syystä. Isäntäväellä voi olla muitakin suunnitelmia. Toivottavasti lapset kohta haetaan, kysäise jos ei hakijaa ala kuulumaan :)
Kyllä se on kello 12 viimeistään.
Minä ainakin haluan äkkiä siivota vierasvuoteet ja kodin siistiksi ja olla rauhassa.
Kyllä mun mielestä siinä 12 aikaan tai heti sen jälkeen. Vaikka sillä toisella perheellä ei oliskaan mitään erityistä menoa, niin perhe varmaan haluaa tehdä iltapäivällä jotain oman perheensä kanssa, käydä ulkoilemassa tai muuta, ja tylsää jos ei tiedä edes aikatauluja. Tai ehkä on käytävä kaupassa, lasten pitää tehdä läksyjä.
Naapurin lapsi oli äsken meillä ja sanoin hänelle klo 12 että nyt alkaa meidän perheen omat jutut. Voi tulla seuraavana päivänä taas leikkimään. Hänellä siis eiollut kotiintulo aikkaa, joten jouduin itse sanomaan. Kyllä klo12 mennessä täytyy lähteä ellei ole muuten sovittu.
Klo 12 mennessä. Jos eivät ole vielä hakeneet, niin soita ja käske tulla heti, teillä on muutakin elämää.
Riippuu onko kavereilla vai esim. isovanhemmillaan. Meillä lapset herää aikasin (vauvasta lähtien). Haetaan ne yleensä pois kl 10 maissa. Jos menee myöhempään, niin sovitaan siitä erikseen etukäteen. Aikaset herääjät ehtii puuhata jo vaikka mitä tohon mennessä. Jos meillä olisi kl 12 asti joku yökylässä, niin tekstailisin jo vanhemmille, että milloin tulette hakemaan.
Jos sun luona on yökyläilijöitä ja haluat rauhaa, laita ystävällinen viesti lapsen vanhemmille että nyt on aika hakea lapsi. Meillä on ollut usein yökyläilijöitä ja ei mitään ongelmia. Kyllä aikuisen ihmisen on osattava kommunikoida lapsen kaverin vanhemmille jos on toiveita hakuajan suhteen. Jos taas ap sun lapsi on yökylässä, laita tekstaria ja kysy ihan reilusti milloin sopisi hakea lapsi. Lapsilla voi nimittäin olla just hauska leikki kesken ja kaverin vanhemmilla ei mitään menoja joten ei välttämättä tähän aikaan ole vielä kiire hakea.
Kyllä mäkin hakisin klo 12 aikaan varaisin vielä myös aikaa siihen, että juttelen miten lapsella on mennyt :) haluan tietää, onko mennyt hyvin yms. ja toivon, että perheen äiti kertoisi minulle. Myös itse olettaisin, että 12 aikaan tullaan hakemaan, tarjoisin kahvit ja kertoisin illan tapahtumat :)
Ennen lounasta pitää hakea lapsi/lapset. Yökylä ei ole enää lounasvierailu. Hakisin siis viimeistään klo 12. Olisin kyllä sopinut tarkan hakuajan jo lasta jättäessä yökylään ellei sitten kyseessä ole isovanhemmilla olo.
Meillä nukutaan pitkään ja notkutaan vielä aamupalan jälkeen yöpuvuissa sohvalla santsikupillista juomassa, joten ei ennen puoltapäivää, kiitos. Päiväruoka syödään kolmen aikaan, joten ennen sitä kuitenkin. En kyllä päästäisi ketään yökylään sopimatta hakuajasta.
Het aamupalan jäleen, viimeistään ennen lounasta.
Näin yökylään ottajan näkökulmasta (lapseton pari): Mieluiten ennen klo 14, ellei ole jotain muuta syytä, esim. pidempään kestävä työvuoro. Ehtii vielä tehdä jotain muutakin, siis itse, jos lapset on vaikka tulleet edellisenä päivänä jo iltapäivästä. Mun mielestä on aika hurjaa, että jotkut hakevat vasta klo 16-18 aikaan, kun "oma pää selviää juhlinnasta"... Siinä menee hoitajalla käytännössä koko viikonloppu!
jossei sovittu mitään niin seuraavaan yöhön mennessä kotiin
Sama ajatus kuin numerolla 20. Meillä ei ole mitään sääntöjä. Syödään kun on nälkä ja silloin tarjotaan talossa olevalle vieraallekin.
Minusta puoleen päivään mennessä.