Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt Helsingin alueista ymmärtävät kaipaan apuanne!

Vierailija
12.01.2014 |

Meitä on 5 henkeä. 2 aikuista ja kolme lasta. Yksi lapsi siirtyy yläasteelle ensi syksynä, yksi käy ala-astetta ja yksi on päiväkodissa. Olemme etsimässä perheellemme asuntoa Helsingistä. Perheen harrastukset pyörivät jääurheilun ja muun urheilun ympärillä. Haluaisimme siis asunnon, jossa olisi 4 makuuhuonetta, mikä nostaa asuntojen hintaa kovasti. Mikä olisi mukava alue perheellemme? Asunnon hinta saisi maksimissaan olla 700 000 euroa, mielellään 500 000 euron pintaan. Toivoisimme hyviä ja turvallisia kouluja. Suosittele meille siis aluetta Helsingistä, josta alkaisimme kytätä asuntoa. Vantaa tai Espoo eivät ole meille vaihtoehtoja. Kiitos avustasi!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-pakila. Ihanat päiväkodit, ihana metsolan ala-aste ja lähellä myös oulunkylän peruskoulu ja lukio, joka on melloisen arvostettu ja hyvätasoinen. Kannattaa tsekata myös oulunkylä, patola, paloheinä, länsipakila, tuomarinkylä ja torpparinmäki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloheinässä jäähalli joten suosittelen sitä, myös Torpparinmäki ja Pakila.

Vierailija
4/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Annoitte jo hyvää vinkkiä. Onko joku alue näistä sellainen, jossa paljon nuorisolla ongelmia?

ap

Vierailija
5/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia? En tiedä miten nykyään, mutta kymmenisen vuotta sitten kävin Pakilan yläastetta ja noin yläasteena se taisi olla sieltä kesymmästä päästä. Asuin Paloheinässä, ihana paikka on. En lähtisi noita alueita kamalasti pelkäämään..

Vierailija
6/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakila, Paloheinä, Torpparinmäki. Niistä on keskusteltu palstalla ennenkin, koita etsiä. Noista itse valitsisin Paloheinän.

Vierailija
7/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsisit Paloheinän? Ovatko merelliset Jollas ym. huonoja?

ap

Vierailija
8/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäestä olen itse tykännyt. Todella rauhallista ja luonnonläheistä seutua. Ainoa miinus on, että paikoitellen alueella on vähän huonosti julkista liikennettä. Tosiaan, lapsiperheiden suosimaa aluetta. Paljon leikkipuistoja ja hyvät peruspalvelut.

Vierailija
9/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloheinän hintataso on todella korkea, ei taida mahtua budjettiin. Ja asuntoja on vähän tarjolla. 

Vierailija
10/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakilan yläaste on erinomainen koulu, pärjää aina hyvin kun vertaillaan maamme kouluja keskenään. Pakila ja Paloheinä todella rauhallisia alueita, tarvittavat palvelut löytyy ja jäähalli tosiaan Paloheinässä ja Pirkkolassa ihan lähellä. Myös paljon vihreää ja Paloheinän ja Pirkkolan urheilu- ja ulkoulumahdollisuudet hyvät. Suosittelen erittäin lämpimästi aluetta!

Vierailija
11/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 12:42"]

Miksi valitsisit Paloheinän? Ovatko merelliset Jollas ym. huonoja?

ap

[/quote]

Kun on ikänsä niillä seuduilla asunut niin viihtyy hyvin eikä muista ole kokemusta.

Vierailija
12/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin Jollaksen, Laajasalon, Kaitalahden, Tammisalon ja Marjaniemen väliltä. Kaikki ovat todella rauhallisia alueita. Meidän perhe on asunut Jollaksessa parikymmentä vuotta ja pois ei muuteta. 

Vierailija
13/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutarila/ Siltamäki

Vierailija
14/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kannatan molempia Pakiloita, ovat mun mielestä kivan näköisiä (vars. Itä-); niissä asuvat kaveriperheet ovat tyytyväisiä. Paloheinä mulle tuntemattomampi, mutta sitä on usein kiitelty täällä ja monesta näkökulmasta.

Jollas, Laajasalo, Marjaniemi ovat mun mielestä tylsiä nukkumalähiöitä, pussinperiä joissa ehdottomasti pitää olla auto (lasten kuskaaminen!). Ja jos jostakin syystä kokee itä-Helsingin pelottavaksi, niin noihin paikkoihin kuljetaan julkisilla Itiksen ja Hertsikan metroasemien kautta - hui kamala! Entä sitten kun lapset alkavat liikkua itsenäisesti kaupungille ja harrastuksiin? 

Me asumme Arabiassa emmekä täältä muuta ikinä pois! :D Meri, urheilupuisto, hyvät palvelut ja yhteydet. 

Vierailija
15/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esim. Torpparinmäessä sopiva asunto, pienellä kohennuksella siisti:

http://www.etuovi.com/kohde/9691007

Vierailija
16/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Etelä-Haagaan. Alueella suomen suosituimmat koulut: Haagan peruskoulu, jossa liikunta-, matematiikka- ja luonnontiedepainotus ja SYK. Rakennuskanta matalaa ja 50-luvun kaavassa ihmisen mittaista, on tilaa hengittää, kun talot eivät ole vieriviereen. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä: koulut, päiväkoti, kirjasto, kauppa, apteekki, kampaamot jne. Uuden kauppakeskuksen palvelut 5 min päässä. Laajasuontielle on juuri valmistunut uusi urheilukenttäkin rodo-puiston viereen. Kesällä kaikkialle pääsee pyörällä, niin töihin, stadikalle kuin keskustaankin. Talvella, senkun viuhahtaa hämeenlinnanväylän yli onkin jo maunulan majalla ja keskuspuistossa ladulla.  

Vierailija
17/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 13:08"]

Tässä esim. Torpparinmäessä sopiva asunto, pienellä kohennuksella siisti:

http://www.etuovi.com/kohde/9691007

[/quote]

Miksi tuo yläkerran kylppärin pytty on seinässä kiinni, vaikka tilaa on toiseen suuntaan metritolkulla?

Vierailija
18/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakilan kouluissa on oikeasti ongelmanuoria, mutta ongelmat ovat erilaisia kuin tavallisesti. Ongelmat halutaan "painaa villasella" kun "eihän meidän Juliuksella voi mitään ongelmia olla". Tietynlainen paremman väen asenne loistaa läpi nuorissakin, eivätkä arvosta asioita oikeasti. Heillä on vain oikeuksia, ei lainkaan velvollisuuksia. Tällaista olen kuullut.

Vierailija
19/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa paikoissa, joita ketjussa on ehdotettu oikein mitään palveluja lähellä? Esim. Jollaksessa edes kauppaa? Tai varmaan joku kälynen löytyy. Mutta aina saa mennä sitten kauppaan autolla.

Vierailija
20/22 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatte jääurheilua? Jos lapset pelaavat jääkiekkoa/taitoluistelevat seurassa, niin kannattaa miettiä missä heidän treenit on ja miten niihin isompana kuljetaan yksin julkisilla. Ei paljon ole iloa asua Pirkkolan jäähallin vieressä, jos treenit on aina Salmisaaressa.

Jollas varmaan ihan kiva, mutta yhteydet moneen paikkaan aika huonot. Se Laajasalo ja Kaitalahti ovat mun mielestä Kulosaaren kanssa ne Itä-Helsingin parhaat rantaalueet.

Pakila/Paloheinä/Etelä-Haaga ovat hyviä aika keskiluokkaisia alueita ja monet kehuvat Viikkiä.

Itse laittaisin oikotien asuntohakuun max hinnan ja huoneluvun ja alkaisin sen kanssa katsella alueita mihin rahat voisivat riittää, sillä neljä makuuhuonetta on jo aina haaste löytää ja ton kokoisella perheellä saisi olla myös kaksi vessaa... Reittiopas on hyvä apuri selvittäessä miten julkisilla pääsee. Asuntojen hinnat korreloi aika paljon alueen "tason" kanssa. Joskin sitten "paremmilla/kalliimmilla" alueilla saatta olla kouluissa ja nuorisolla omat ongelmat, mutta nekin vähän aina vaihtelee ikäluokittain jne.