Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoiko joku tuon vitamiiniohjelman?

Vierailija
14.10.2020 |

Mulle oli vähän järkytys, että antioksidanteista ei näyttäisikään olevan hyötyä. Olen niitä jonkin verran syönyt, mutta en onneksi noita vihreä tee- kapseleita. Mitään ajatuksia aiheesta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut ketään muuta kiinnostaa?

Vierailija
2/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan uskonut mihinkään vitamiinilisiin. Veriarvot erinomaiset vaikka ihan perusruualla mennään, eikä käytössä mitään vitamiinilisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo katsoin. Uusi tieto mulle oli että ns vapaat radikaalit ei olekaan pelkästään haitallisia vaan sopivana määränä jopa hyvin hyödyllisiä. Esim että kuntoilusta ei saa täyttä hyötyä jos sen päälle vetää vapaita radikaaleja torjuvia antioksidantteja purkista.

En ole kyllä itse ikinä mitään vitamiineja viitsinyt ostaakaan, ajatuksella että ihmiset on tuhansia vuosia ennenkin ilman eläneet joten eiköhän nytkin pärjää.

Vierailija
4/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen uutisia.

Vierailija
5/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina syönyt epäterveellisesti, ranskiksia ym. Siksi olen ajatellut, että tarviin vitamiineja ja antioksidantteja purkista. Nyt täytyy kyllä vähän vähentää, syön aamuisin kourallisen pillereitä.

Vierailija
6/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin yllättävää oli tuo antioksidanttilisien haitallisuus.

Vierailija
7/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä on puolesta ja vastaan. Itse syön monivitamiinia ja lisäksi C ja D vitamiinia, sekä sinkkiä ja magnesiumia. Päivittäin en muista ottaa mutta muutaman kerran viikossa. Uskon että niistä on hyötyä, tosin marginaalista. En ole sairastellut moneen vuoteen juuri ollenkaan.

Vierailija
8/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä katsonut mutta tästä keskustelusta opin että antioksidantit ovat purkista saatavia vitamiineja jotka ovat hyödyttömiä.

Vähän epäilen että jokin meni nyt väärin.

Vierailija
9/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina näitä on puolesta ja vastaan. Itse syön monivitamiinia ja lisäksi C ja D vitamiinia, sekä sinkkiä ja magnesiumia. Päivittäin en muista ottaa mutta muutaman kerran viikossa. Uskon että niistä on hyötyä, tosin marginaalista. En ole sairastellut moneen vuoteen juuri ollenkaan.

Tiedä sitten onko vitamiineilla vaikutusta. Itse en ole ollut teini-iän jälkeen edes flunssassa, olen nyt nelikymppinen, enkä ole eläissäni ottanut mitään lisäravinteita.

Vierailija
10/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu uskon että d-vitamiinia tarvitaan. Rautaa jos hb alhainen. En ole koskaan uskonut mihinkään muihin. Työn puolesta tiedän näistä maksan tuhoutumisesta myös täällä Suomessa. Itse en uskaltaisi olla työssä luontaistuotekaupassa kun oikeesti ei tiedä mitä myrkkyä myisi ihmisille.

Vierailija
11/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut ohjelmaa, mutta sen katsominen voisi kiinnostaa. Itse syön D-vitamiinia ja rautaa purkista ihan siitä syystä, että niistä näkyi ihan selvästi olevan puutetta verikokeessa. Arvot olivat nousseet suositustasolle vuoden syönnin jälkeen. En usko, että yksinkertaisesti pystyn saamaan riittävästi esim. D-vitamiinia ruuasta. Pilleri- ja lisäravinnebisneksessä pyörii varmasti paljon rahaa ja ihmisille kaupataan oletettavasti paljon myös turhuuksia, mutta ainakin minulle se on ok, että turvaan itselleni tarpeeksi korkeat tasot ottamalla pillereitä purkista.

Vierailija
12/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut yllätyksenä. Lääkärit eivät suosittele normaaleille ihmiselle vitamiineja, ravintolisiä tai jotakin antioksidantteja. D-vitamiini ainut eikä sitäkään tarvitse järjettömiä määriä kiskoa.

Otselle tulee ravintolisiä lähinnä mieleen maksan vajaatoiminta, yhteisvaikutukset lääkkeiden kanssa. Jo omegan liiallinen saanti voi johtaa hallitsemattomaam verenvuotoon

Inhoan sitä että fitness ja muut tyypit usein suosittelee kaiken näköisiä mömmöjä.

Vierailija
13/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä katsonut mutta tästä keskustelusta opin että antioksidantit ovat purkista saatavia vitamiineja jotka ovat hyödyttömiä.

Vähän epäilen että jokin meni nyt väärin.

Ohjelman mukaan eivät ole hyödyttömiä jos henkilöllä oikeasti on puute jostain antioksidanttivitamiinista. Mutta hyvin syöneissä länsimaisissa puutteet vaan on varsin harvinaisia lukuun ottamatta sitä että D-vitamiinin saanti pohjoisessa on talvisin heikkoa. Ohjelmassa tutkitut oli brittejä ja heillä ei ollut tarpeita lisille.

Vierailija
14/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antioksidantit eivät ole vitamiineja, mutta niitäkin voi ottaa purkista.

Vierailija
15/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan lähinnä d-vitamiinia talvisin. Myös rautalisää olen syönyt. On kyllä kokemusta muistakin, mutta en ole huomannut saavani niistä mitään sen suurempaa hyötyä.

Lähipiirissäni on yksi hurahtanut, joka syö esim älyttömiä määriä c-vitamiinia. Suhtautuu lisäravinteisiin fanaattisesti. Mitkään laadukkaat tutkimukset eivät häntä kiinnosta, vaan aina on joku viisas bloggari/influencer, joka tietää paremmin. Kyseessä on korkeakoulutettu tyyppi. Missä lähdekritiikki?

Vierailija
16/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini on vesiliukoinen vitamiini joten ylimääräinen tulee ulos hien ja virtsan mukana. Rasvaliukoisten vitamiinien liikasaannista on haittaa niiden kertymisestä elimistöön. Rasvaliukoisia ovat A, D, E ja K-vitamiinit.

Vierailija
17/17 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedä sitten onko vitamiineilla vaikutusta. Itse en ole ollut teini-iän jälkeen edes flunssassa, olen nyt nelikymppinen, enkä ole eläissäni ottanut mitään lisäravinteita.

Sama. Oon myös nelikymppinen enkä eläissäni mitään lisäravinteita ottanut. En ole juuri ikinä flunssassa tai kuumeessa, oiskohan mulla 2 sairaspäiväoloa töistä viimeisen 10 vuoden ajalta. Ruokavalio ei erityisen terveellinen, joskaan ei epäterveellinenkään.

Tuntuu oudolta, miten fanaattisesti toiset ihmiset suhtautuu ruokaan, pitää olla hedelmiä, kalaa, pähkinöitä ym + varuiksi vitamiinit purkista että muka pysyisi terveenä. Itse vähät välitän mistään ruokaympyröistä ja silti olen aina ollut terve kuin pukki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi