No niin, nyt on sitten testit otettu ja lähetetty analysoitavaksi.
Tällä hetkellä ajatukset harhailevat kohtuullisen paljon.
Taustaa... Meillä on siis vaimon kanssa 6kk ikäinen poika ja yhdessä ollaan oltu vuosia. Ajatus testin tekemiseen lähti siitä, että pojassa ei ole mitään minun piirteitä, mikä ei tietysti tarkoita mitään, mutta en vain pystynyt olemaan ja elämään ilman varmuutta asiasta.
Kun puntaroin asiaa, niin mietin, että haluanko edes tietää, jos poika ei ole minun, mutta minun on yksinkertaisesti pakko saada varmuus asiaan. Kun sitten rupesin miettimään asiaa enemmän ja laskin esim hedelmöitymispäivän, niin sehän osui sellaiseksi päiväksi jolloin en ollut kotona. Tämäkään ei tietysti tarkoita mitään sillä ei nekään 100% tarkkoja ole, mutta sai taas ajattelemaan lisää asiaa. Toinen asia mikä ihmetytti oli se, että vaimo silloin joskus aikanaan sanoi, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut aiemmin kuin laskelmat väittävät, joka tuntuu hassulta. Voiko nainen muka olla muistamatta lapsen hedelmöittymisajankohtaa?
Tässä nyt sitten viikon verran odotellaan ja yritetään elää normaalia elämää, vaikka sisällä myllertää ja paljon. Se mikä harmittaa eniten on se, että tässä asiassa ei ole "voittajaa". Jos lapsi on minun, niin olen turhaan epäillyt vaimoa ja jos se ei ole minun, niin en tiedä mitä teen. Tai tiedän, mutta se sattuu jo etukäteen niin paljon, että ********. Olen kuitenkin jo silmittömästi rakastunut taaperoon, mutta en kykenisi enää ikinä elämään tai olemaan missään kontaktissa naisen kanssa joka on uskotellut, että lapsi olisi minun.
Tiedän, että tämä palsta on täynnä ääliöitä, mutta en halunnut kirjoittaa tätä muualle, joten kaikki urpot provoilijat saavat nyt nauttia ja kommentoida asiaa täällä.
Oli tulokset mitkä tahansa, niin yritän tulla kertomaan ne myös tänne, niin kaikki uteliaat saavat vastauksen.
Toivotaan parasta.
Kommentit (22)
Ei minulla ole aavistustakaan hedelmöittymisajankohdista. Se tulee kyllä varmaan myös siitä, että meillä on sen verran usein seksiä. Kun huomaa olevansa raskaana, se raskautumisajankohta on jo niin monen seksikerran päässä, etten todella muista sitä. Enkä pidä sitä edes erityisen Järisyttävänä Ajankohtana, jonka naisen jotenkin erityisesti pitäisi muistaa ja vaalia.
En itsekään ymmärrä miten voisi edes tietää tarkan hedelmöittymisajankohdan, ellei raskautumiskuukaudessa ole sitten ollut vain tasan yksi yhdyntäkerta. Ovulaatiohan tapahtuu pääsääntöisesti 14 vrk ennen seuraavia kuukautisia (ei 14 vrk edellisten jälkeen), joten ellei tikuta ja kierto ei ole kellontarkka (ja vaikka olisikin AINA ollut, ei se välttämättä ole sitä juuri siinä kierrossa) tai tunnista ovulaatiohetkeä erityisen tarkasti (joskus jomotusta tms. nippailua voi olla ennen ovulaatiota, joskus sen jälkeen), ihan tarkkaa ovulaationkaan hetkeä ei voi etukäteen tietää, ja kaikilla säännöllisessä parisuhteessa olevilla ei ole varmasti tapana laskeskella yhhdyntäkertoja vs. ovulaatiohetkeä, hyvä jos kuukautispäiviä merkitsee. Ovulaatio voi aikaistua tai viivästyä totutusta. Lisäksi siittiöt voivat elää naisen sisällä 5-7:kin vuorokautta, joten miten lasket, mikä yhdyntäkerroista on ollut juuri se, jossa juuri se yksi onnekas siittiö on onnistunut hedelmöittämään munasolun... Ja vaikka ovulaatiotestillä tikuttaisi ovulaation tapahtuvan, on siinäkin yritysaika (muistaakseni) 48 tuntia plussan jälkeen. Jos testaamisen jälkeen raskautuu, epäselvää voi kaikesta huolimatta olla se, onko raskautuminen juuri testin jälkeen suoritetun aktin seurausta, vai se viikkoa aikaisempi yhdyntä, josta on jäänyt joku onnekas elinkelpoinen siittiö emättimen poimuihin odottamaan pääsytään kohdunsuusta.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:43"]En itsekään ymmärrä miten voisi edes tietää tarkan hedelmöittymisajankohdan, ellei raskautumiskuukaudessa ole sitten ollut vain tasan yksi yhdyntäkerta. Ovulaatiohan tapahtuu pääsääntöisesti 14 vrk ennen seuraavia kuukautisia [/quote]
Niin ja kun niitä seuraavia kuukautisia ei hedelmöittymisen jälkeen tule, niin eipä voi tiedää, milloin se ovulaatio on ollut. Ellei ole tosiaan tikuttanut tai tunne muuten omaa kroppaansa niin hyvin että ovulaation tunnistaa.
Eli tämä ei ole alkuperäinen av-kirjoitus? Vastausta tuskin koskaan saadaan... Harmi!
Vaikea paikka sulla, toivotaan parasta!!
Mitä teet jos et ole lapsen biologinen isä? Jätätkö lapsen?
"Voiko nainen muka olla muistamatta lapsen hedelmöittymisajankohtaa?"
No tuota.. Voi. Kun ei se nainenkaan sitä ajankohtaa mistään tiedä. Se on kuitenkin parin viikon tarkkuudella, mitä kukaan voi tietää.
Minusta ei kuullosta siltä, että sinun olisi syytä epäillä. Meidän lapsista yksi ei muistuta minua pätkääkään, ei todellakaan (muut kyllä). Mutta tiedän, että on minun. Olen hänen äitinsä :)
Voin kuitenkin kuvitella, että ko. mietteet nakertavat jokapäiväistä elämää. Kerro kuinka kävi. Milloin saat tulokset?
Huh. Palaathan kertomaan kun vastaus saapuu.
Pohdin että mistä epäluottamus ihan todella saanut alkunsa? 6kk on vielä niin pieni ja ulkonäkö muuttuu vielä paljon eli yhdennäköisyyttä voi vielä löytyä.
Aika kinkkinen on tilanne, luottamus nyt puolin ja toisin vaakalaudalla..
Miks et kirjoita kirjaa kun oot noin hyvä kynäilijä? Tuohan on selvästi naisen kirjoittama.
no niin ap- tuliko hyvä mieli- onpa vankalla pohjalla parisuhteenne- hyi sinua
Vastaus kysymykseesi, voiko nainen olla muistamatta hedelmöittymisajankohtaa. Tietysti voi. Minullakin on ollut useampia raskauksia (7-8) ja vain yhdestä olen tiennyt hedelmöittymisajankohdan. Sillloin en elänyt parisuhteessa ja seksikerta oli satunnainen. Muulloin on ollut täysin mahdotonta tietää, koska tapahtuma on ollut. En pistä muistiin seksikertoja, joita on muutenkin usein enkä myöskään yleensä merkitse menkkapäiviä muistiin.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 21:35"]
Miks et kirjoita kirjaa kun oot noin hyvä kynäilijä? Tuohan on selvästi naisen kirjoittama.
[/quote] Ajattelin sanoa ihan samaa.
Se on varmaa että lapsi on 100 pros äidin. DNA testi kertoo kaiken. Eli jos on epävarma niin testeihin vaan pojat.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 21:43"]
suomi24
[/quote]http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977990
t. 8