Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei huvita mennä käymään äidin luona, koska heti töihin

Vierailija
14.10.2020 |

Olen aikuinen, työssäkäyvä perheenäiti. Kävisin mielelläni äitini luona pistäytymässä silloin tällöin, mutta joka kerta joudun tekemään jotain tyyliin "Nyt kun olet täällä, voisitko...pinota puut, kantaa hyllyn, kerätä mansikat..." Mökötystä ja jankutusta, jos kieltäydyn. Mielelläni häntä autan, mutta haluaisin sen olevan omasta aloitteestani. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Äitini asuu niin kaukana, että päiväselti ei voi käydä. Kun sinne menee, pitää ensin käydä ruokakaupassa, koska jääkaappi on tyhjä. Tehtävien töiden lista on pitkä. Ikkunat pitää pestä joka kerta, ison pihan hoitaminen; hän haalii uusia kasveja jatkuvasti vaikkei itse jaksa niitä hoitaa ja kiukuttelee sitten niistä jatkuvasti. Polttopuut luonnollisesti, mieluiten niin että joku muu käy, onneksi sentään, kaatamassa metsästä puut ja sitten minun pitää roudata metsästä jollain keinolla ne pöllit pihaan, pilkkoa, pinota ja sitten aikanaan liiteriin. Siivota pitää jatkuvasti ja se tarkoittaa kaiken pyyhkimistä, alkaen kattolampuista ja päättyen jalkalistojen päällisiin.

Ei varmaan tullut edes kaikki hommat tässä. Jos illalla istahtaa nojatuoliin katsomaan Netflixiä, se on paha juttu. Pitää seurustella ja kuunnella kun kaikki sukulaiset ja tuttavat haukutaan läpi vuorotellen.

Kun hommat on tehty, alkaa ilkeily ja suunnilleen ajetaan pois. Kunnes taas apua tarvitaan.

Ärsyttää.

Vierailija
2/4 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole miestä siinä, voi kotiapua ja palveluita ostaa tai muuttaa pienempään asuntoon. Moni muuttaa vanhana pienempään asuntoon jossa ei tarvi huolehtia pihatöistä. Se luopumisprosessi on vaikea.

Ehkä aivan järkevästi AP voi vihjata hyvissä ajoin. Jos on ilkeilyä, voi etsiä vanhuspalvelun yhteystiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä autan vanhaa äitiäni (71v) ihan mielelläni, ja olen sanonut että pyytää rohkeasti vaan jos tarvitsee jotain jeesiä. Ihan missä vaan. Olen ainut lapsi, eli ei ole sisaruksia jotka auttaisivat tässä. Mutta eipä äiti ole mitään liian vaikeaa koskaan pyytänytkään.

4/4 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli-ilmoitus vanhuksen kotikunnan sosiaalitoimeen. Ei näytä enää pystyvän itsenäisesti huolehtimaan asumisestaan. Kunnasta käydään tarkistamassa tilanne ja avun tarve, jonka jälkeen kotipalvelu alkaa käymään. Tietysti se maksaa jotain, mutta sekä äidin että sinun tilanteesi paranee.