Jo toinen lääkeyritys keskeytti koronarokotetestit
Moni on sanonut, että aikoo eristäytyä niin pitkään kunnes roke saadaan. Taitaa tulla pitkä odotus.
Kommentit (8)
Olen yleisesti ottaen rokotusmyönteinen, koronan suhteen kuitenkaan en. Kaikki tapahtunut vahvistaa sitä.
Tuollaiset vastoinkäymiset ovat kuulemma ihan tyypillisiä rokotteiden (ja lääkkeiden) testauksessa, mutta tällä kertaa asia ylittää uutiskynnyksen. Tavallisesti ketään ei kiinnosta eikä asioista uutisoida.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset vastoinkäymiset ovat kuulemma ihan tyypillisiä rokotteiden (ja lääkkeiden) testauksessa, mutta tällä kertaa asia ylittää uutiskynnyksen. Tavallisesti ketään ei kiinnosta eikä asioista uutisoida.
Totta, mutta ongelma tässä onkin se että rokotusta yritetään runtata läpi nopeutetulla aikataululla. Se tarkoittaa kohonnutta sivuvaikutusten riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisesti rokotteiden kehittäminen vie vuosia, mutta koronarokotetta yritetään runnoa läpi vuodessa.
En ota koronarokotetta vaikka siitä tulisi pakollinen, ja olen kiitollinen vanhemmilleni siitä etteivät he antaneet minun ottaa sikainfluenssarokotetta.
(kaikki kansalliseen rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet olen ottanut ja pidän voimassa)
Tottahan lapset nyt pitää pukea viimeisimpien muoti-ideologioiden mukaan.
Pistäkää mieleen GlaxoSmithKline. Se teki kymmenen vuotta sitten narkolepsiarokotteen eikä ole ottanut asiasta vastuuta.
Nyt sama yritys tekee koronarokotetta.
Eilen Eli Lilly keskeytti testinsä, päivää aikaisemmin J&J. Muistaakseni joku kolmaskin (Pfizer?) laittoi testit jäihin vähän aikaisemmin mutta ilmeisesti testihenkilön oireet eivät kuitenkaan johtuneet rokotteesta.
Olen vahvasti rokotusmyönteinen mutta kiireessä kyhätty rokotus josta yritetään pakollista ei herätä luottamusta. Monet valtiot antavat rokotusfirmoille myös vastuuvapauden sivuoireista mikä ei sekään herätä luottamusta.