Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö 8 v. 136 cm ja 38 kg.

Vierailija
09.01.2014 |

Onko läski? Paino suhteessa pituuteen on noussut pari vuotta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näkemättä tyttöäsi sanoisin että on.. mulla on 11v poika, joka on 10cm pitempi ja painaa tuon saman, vissiin 1-2kg vähemmän. Mutta toisaalta tytöillä vetää ihan hillittömän painopyrähdyksen ensin ja sitten tulee kasvupyrähdys ja murrosikä (menkat yms), tosin tyttösi on kyllä aika nuori siihen, itsellä toi kävi aikoinaan 11- 12 vuotiaana.

Vierailija
2/7 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vähän liikaa painoa. Mulla poika täytti pari viikkoa sitten 7v, hänellä pituutta 134cm ja painoa 30kg ja ihan yläkäyrillä menee painon suhteen.

Lihavalta ei kuitenkaan näytä tippaakaan, käy futistreeneissä 3krt viikossa ja kaikki välitunnit pelaa myös koulussa futista tai juoksee pitkin pihaa muuten vaan.

Paino ollut aina meidän pojalla yläkanttiin, mutta nyt viimeisen vuoden aikana sitä tullut lisää ainoastaan 200g, eli näyttää meillä ainakin pikkuhiljaa toi painonnousu tasaantuva. Pituutta tuli sen sijaan vuodessa 7cm lisää.

Pitkä on kuitenkin edelleen ikäisekseen.

Vierailija
4/7 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samankokoinen tytär (9v). On vähän pullea ja olemme yhdessä kiinnittäneet asiaan huomiota niin, että minä korostan puheessani hänen kauneuttaan ja sitä, että kroppa kerää nyt vähän voimia kasvupyrähdykseen ja lapset ei saa laihduttaa. Tyttären kanssa on luettu mm. Väestöliiton sivuja murrosiän vaiheista, joten tietää, mitä tuleman pitää. Eli odotan pituuskasvun hoitavan tämän pyöreyden, koska ruokavalio on terveellinen ja kunnossa (ruokahalu on iso, sen huomaa lapsesta selvästi).

Vierailija
5/7 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa suhteessa pituuteen on ehkä hieman liikaa. Läskiksi en kuitenkaan haukkuisi.

Oma tyttöni 10-v, pn 147 cm pitkä ja painaa 32-33 kg. Eikä hän ole mitenkään erityisen laiha, ihan normaalivartaloinen.

Vierailija
6/7 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 12:42"]Meillä on samankokoinen tytär (9v). On vähän pullea ja olemme yhdessä kiinnittäneet asiaan huomiota niin, että minä korostan puheessani hänen kauneuttaan ja sitä, että kroppa kerää nyt vähän voimia kasvupyrähdykseen ja lapset ei saa laihduttaa. Tyttären kanssa on luettu mm. Väestöliiton sivuja murrosiän vaiheista, joten tietää, mitä tuleman pitää. Eli odotan pituuskasvun hoitavan tämän pyöreyden, koska ruokavalio on terveellinen ja kunnossa (ruokahalu on iso, sen huomaa lapsesta selvästi).

[/quote]Näin minäkin olen ajatellut. ap

Vierailija
7/7 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä käy usein noin että tosiaankin paino nousee ekaksi ja sitten alkaa pituutta kertymään. Ei tosin kaikilla !

Meillä 5 tyttöä ja jokainen on seurannut tätä kaavaa. Nuorin on 8v ja mitat 128cm/32kg. Ei näytä kylläkään lihavalle ja paljon harrastaa urheilua.