Millainen ihminen olen kauppalistani perusteella?
Tällainen typerä kysely illan kevennykseksi! Menen huomenna kauppaan ja listallani on
parsakaali
paprika
banaania
kurkku
tomaattia
porkkanaa
juusto
oivariini
hiiva
maito
maustettua jugurttia
bulgarian jugurttia
raejuustoa
kauramaitoa
rahka
wokkivihanneksia
pesto
mysliä
Kommentit (27)
Varmaan ainakin kasvissyöjä. Mutta mielenkiinnosta mitä aiot leipoa?
Sämpylöitä?
Jos joku haluaa vielä arvuutella, niin en vielä kerro, mikä meni vikaan :)
Ap
Mulla voisi olla samanlainen kauppalista. Luulen, että olet 34-vuotias yhden tai kahden lapsen kaupunkilaisäiti, korkeakoulutettu. Et tupakoi, alkoholia käytät harvoin ja kohtuudella. Vaatetat itsesi trendikkäästi laadukkailla vaatteilla, et kuitenkaan tuhlaa kalliisiin merkkivaatteisiin. Lapset pukeutuu uusretroon (POP tai vastaavaa) tai hillitymmin yksivärisiin, mutta ei mitään Disney-höttöä ole päällä. Et ole kasvissyöjä, vaan syöt kasvispainotteista ruokaa, liha on riistaa, poroa, kalaa, joskus nautaa... Eikö vain?
Koska te kaksi vastaajaa eittämättä odotatte malttamattomana vastaustani, teen paljastuksen nyt, koska mun pitää mennä syömään.
En ole kasvissyöjä, tai jollain määritelmällä varmasti olen. Syön nimittäin kalaa, muuta lihaa en.
En karppaa enkä yritä laihduttaa (leipää listalla ei oo sattumalta, meillä on tossa sitä tarpeeksi).
En asu yksin, mulla on mies ja lapsi, ja toinen lapsi tulossa. Olen yli 30-vuotias.
Käytän kyllä mausteita ja panostan ruuanlaittoon, mutten kyllä tee mitään kauhean monimutkaista.
Ajattelin panna miehen tekemään sämpylöitä! En itse oo kovin hyvä leipoja.
Ap
Sanoisin myöskin, että nuorehko kasvissyöjänainen, mutta kenties lapsikin on jo (koska listalla myös maustettua jogurttia ja jotain leipomiseen - wokkivihannekset helpottavat vähän ruoanlaittoa).
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:57"]
Mulla voisi olla samanlainen kauppalista. Luulen, että olet 34-vuotias yhden tai kahden lapsen kaupunkilaisäiti, korkeakoulutettu. Et tupakoi, alkoholia käytät harvoin ja kohtuudella. Vaatetat itsesi trendikkäästi laadukkailla vaatteilla, et kuitenkaan tuhlaa kalliisiin merkkivaatteisiin. Lapset pukeutuu uusretroon (POP tai vastaavaa) tai hillitymmin yksivärisiin, mutta ei mitään Disney-höttöä ole päällä. Et ole kasvissyöjä, vaan syöt kasvispainotteista ruokaa, liha on riistaa, poroa, kalaa, joskus nautaa... Eikö vain?
[/quote]
En asu kaupungissa, vaan maalla, oikein syrjäkylällä. Toinen lapsi on tulossa. Yksiväristä paljon, uusretroa ihan vähän, POP liian kallista. Oma vaatetyyli on hukassa ja tällä hetkellä hakusessa. En syö muuta lihaa kuin kalaa. Muut meni oikein, ikäkin on vain puoli vuotta pielessä!
Ap
Mulla voisi olla tällainen pieni kauppalista miehelle siitä syystä, että unohdin ostaa jotain ja en vaikka ehtinyt pyörähtää jonkun lapsen uhmakohtauksen takia enää vihannesosastolla.
Seitsemän lasta, joten meillä kauppalistat tuhottoman pitkiä.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 10:56"]
Ei sulla ainakaan murrosikäistä poikaa taloudessa ole.. tai minkään muunkaan ikäistä miestä. Tai sitten ne käy kaupassa itse. Meillä saisi koko perhe (mies + 3 poikaa) hermoromahduksen jos ruokakaapeista löytyisi vaan noi. Ja mä saisin hermoromahduksen jos mun kaapistä löytyisi noita valmiita wokkivihanneksia, ei se nyt kovin vaikeaa oo pilkkoa ja maustaa niitä ihan itekin.
[/quote]
Jaha, ketju on näköjään jatkunut!
Murrosikäistä ei ole, mies kyllä. Meillä on kaapissa kaikkea muutakin kuin listassa mainitut asiat, kyseessähän oli kauppalista, ei lista taloudestamme löytyvistä elintarvikkeista.
Wokkivihannekset eivät ole maustettuja. Mulla on runsaasti kokemusta kasvisten pilkkomisesta, olen ollut suunnilleen puolet iästäni kasvissyöjä. Meillä on kuitenkin tapana ostaa myös sellaisia elintarvikkeita, joista saa ruokaa mahdollisimman nopeasti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:49"]
Entäs meidän perheen!
Maito
Leipä
Kalkkunaleikkele
Lihapullat
Jauheliha
Kanafile
Porsaanfile
Ruokakerma
Polar juusto
Keiju-levite
Omenamehu
Gluteeniton näkkäri
Ketsuppi
Perunat
Chili
Rypsiöljy
(Pahoittelen isoja kirjaimia, kännykkäni laittaa ne automaattisesti "lauseen" alkuun)
[/quote]
Tämä voisi olla meidän kauppalista. Tosin lisänä olisi hedelmiä ja vihanneksia sekä lapsille jugurtteja tms. Ja meillä syödään perunan sijasta yleensä pastaa tai riisiä. lapset eivät jostain syystä välitä potuista tai ne saavat varmaan sitä tarpeeksi kolussa ja tarhassa..
No entäs minä? Tässä tömän päivän ostokseni:
litra tuorepuristettua appelsiinimehua
tuorepuoristettua omenasiideriä (alkoholiton)
aloe vera vettä
pitahaya - hedelmä
litra mantelimaitoa
0,5 L rahkaa
mansikkapunaherukkajukurtti
1 vaahtokarkkikeksi ja 1 valkosuklaakeksi
kurpitsarisottoa
intialaista perunasalaattia
coleslawta
Mita on intialainen perunasalaatti?
t.intiassa asunut
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:58"]
Mita on intialainen perunasalaatti?
t.intiassa asunut
[/quote]Tämmöistä: http://www.jamieoliver.com/magazine/recipes-view.php?title=bombay-potato-salad
Minä tilaan aina kauppakassista useamman kuukauden kuivatarvikkeet kerralla. Siitä olisikin hauska nähdä joku listaus, että millainen persoona olen, jos jättäisi kertomatta, että kaikki tarvikkeet on moneksi kuukaudeksi! :D Siellä kun olisi mm. vaippoja kahta eri kokoa miljoona pakettia, kummallisia juureksia ja hedelmiä ihan pari säkillistä, kahta merkkiä vessapaperia, 14 kg erilaisia jauhoja, paketti leipää, kolme näkkäreitä, seitsemän kahvipakettia ja muutamat maitohyllyn tarvikkeet, kolme värinpoistoa jne. :D
Miksi kahta erimerkkistä vessapaperia? Uteliaisuus heräsi.
quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:56"]Minä tilaan aina kauppakassista useamman kuukauden kuivatarvikkeet kerralla. Siitä olisikin hauska nähdä joku listaus, että millainen persoona olen, jos jättäisi kertomatta, että kaikki tarvikkeet on moneksi kuukaudeksi! :D Siellä kun olisi mm. vaippoja kahta eri kokoa miljoona pakettia, kummallisia juureksia ja hedelmiä ihan pari säkillistä, kahta merkkiä vessapaperia, 14 kg erilaisia jauhoja, paketti leipää, kolme näkkäreitä, seitsemän kahvipakettia ja muutamat maitohyllyn tarvikkeet, kolme värinpoistoa jne. :D
[/quote]
pilkunnussija
Jotenkin liian yksityiskohtainen kauppalista itselle.
Mä kans just mietin loppuviikon kauppalappua. Siinä tulee olemaan ainakin porkkanoita ja perunoita, linssejä, kaurakermaa, cashew-pähkinöitä, korppujauhoja, kesäkurpitsaa, avokadoa, soijajogurttia, sitruunamehua, banaaneja +muita hedelmiä, soijamaitoa, tavallista maitoa ja mahdollisesti jotain leikkeleitä. Pirkka-olutta saunajuomaksi. Että mikäs mä sit oon? :)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:14"]Mä kans just mietin loppuviikon kauppalappua. Siinä tulee olemaan ainakin porkkanoita ja perunoita, linssejä, kaurakermaa, cashew-pähkinöitä, korppujauhoja, kesäkurpitsaa, avokadoa, soijajogurttia, sitruunamehua, banaaneja +muita hedelmiä, soijamaitoa, tavallista maitoa ja mahdollisesti jotain leikkeleitä. Pirkka-olutta saunajuomaksi. Että mikäs mä sit oon? :)
[/quote]
Vegaanin ruokavaliolta näyttää, tosin normimaito ja leikkeleet miehelle ja mahdollisille lapsille? Jos oot vegaani tai muutenvaan vältät eläinperäisiä tuotteita nii miten saat omega-rasvoja tarpeeks? :o
Olet lakto(-ovo-)vegetaristi.
Olet jossain määrin karppaaja tai yrität laihduttaa.
Et valmista kovin monimutkaisia ruokia etkä käytä paljon mausteita. Asut yksin. Olet nuori tai nuorehko nainen.