Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen olen kauppalistani perusteella?

Vierailija
08.01.2014 |

Tällainen typerä kysely illan kevennykseksi! Menen huomenna kauppaan ja listallani on

parsakaali

paprika

banaania

kurkku

tomaattia

porkkanaa

juusto

oivariini

hiiva

maito

maustettua jugurttia

bulgarian jugurttia

raejuustoa

kauramaitoa

rahka

wokkivihanneksia

pesto

mysliä

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lakto(-ovo-)vegetaristi.

Olet jossain määrin karppaaja tai yrität laihduttaa.

Et valmista kovin monimutkaisia ruokia etkä käytä paljon mausteita. Asut yksin. Olet nuori tai nuorehko nainen.

Vierailija
2/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainakin kasvissyöjä. Mutta mielenkiinnosta mitä aiot leipoa?

Sämpylöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa vielä arvuutella, niin en vielä kerro, mikä meni vikaan :)

Ap

Vierailija
4/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voisi olla samanlainen kauppalista. Luulen, että olet 34-vuotias yhden tai kahden lapsen kaupunkilaisäiti, korkeakoulutettu. Et tupakoi, alkoholia käytät harvoin ja kohtuudella. Vaatetat itsesi trendikkäästi laadukkailla vaatteilla, et kuitenkaan tuhlaa kalliisiin merkkivaatteisiin. Lapset pukeutuu uusretroon (POP tai vastaavaa) tai hillitymmin yksivärisiin, mutta ei mitään Disney-höttöä ole päällä. Et ole kasvissyöjä, vaan syöt kasvispainotteista ruokaa, liha on riistaa, poroa, kalaa, joskus nautaa... Eikö vain?

Vierailija
5/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska te kaksi vastaajaa eittämättä odotatte malttamattomana vastaustani, teen paljastuksen nyt, koska mun pitää mennä syömään.

En ole kasvissyöjä, tai jollain määritelmällä varmasti olen. Syön nimittäin kalaa, muuta lihaa en.

En karppaa enkä yritä laihduttaa (leipää listalla ei oo sattumalta, meillä on tossa sitä tarpeeksi).

En asu yksin, mulla on mies ja lapsi, ja toinen lapsi tulossa. Olen yli 30-vuotias.

Käytän kyllä mausteita ja panostan ruuanlaittoon, mutten kyllä tee mitään kauhean monimutkaista.

Ajattelin panna miehen tekemään sämpylöitä! En itse oo kovin hyvä leipoja.

Ap

Vierailija
6/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin myöskin, että nuorehko kasvissyöjänainen, mutta kenties lapsikin on jo (koska listalla myös maustettua jogurttia ja jotain leipomiseen - wokkivihannekset helpottavat vähän ruoanlaittoa).

Vierailija
7/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:57"]

Mulla voisi olla samanlainen kauppalista. Luulen, että olet 34-vuotias yhden tai kahden lapsen kaupunkilaisäiti, korkeakoulutettu. Et tupakoi, alkoholia käytät harvoin ja kohtuudella. Vaatetat itsesi trendikkäästi laadukkailla vaatteilla, et kuitenkaan tuhlaa kalliisiin merkkivaatteisiin. Lapset pukeutuu uusretroon (POP tai vastaavaa) tai hillitymmin yksivärisiin, mutta ei mitään Disney-höttöä ole päällä. Et ole kasvissyöjä, vaan syöt kasvispainotteista ruokaa, liha on riistaa, poroa, kalaa, joskus nautaa... Eikö vain?

[/quote]

En asu kaupungissa, vaan maalla, oikein syrjäkylällä. Toinen lapsi on tulossa. Yksiväristä paljon, uusretroa ihan vähän, POP liian kallista. Oma vaatetyyli on hukassa ja tällä hetkellä hakusessa. En syö muuta lihaa kuin kalaa. Muut meni oikein, ikäkin on vain puoli vuotta pielessä!

Ap

Vierailija
8/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä.

Vierailija
9/27 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/27 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voisi olla tällainen pieni kauppalista miehelle siitä syystä, että unohdin ostaa jotain ja en vaikka ehtinyt pyörähtää jonkun lapsen uhmakohtauksen takia enää vihannesosastolla.

Seitsemän lasta, joten meillä kauppalistat tuhottoman pitkiä.

Vierailija
11/27 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 10:56"]

Ei sulla ainakaan murrosikäistä poikaa taloudessa ole.. tai minkään muunkaan ikäistä miestä. Tai sitten ne käy kaupassa itse. Meillä saisi koko perhe (mies + 3 poikaa) hermoromahduksen jos ruokakaapeista löytyisi vaan noi. Ja mä saisin hermoromahduksen jos mun kaapistä löytyisi noita valmiita wokkivihanneksia, ei se nyt kovin vaikeaa oo pilkkoa ja maustaa niitä ihan itekin.

[/quote]

Jaha, ketju on näköjään jatkunut!

Murrosikäistä ei ole, mies kyllä. Meillä on kaapissa kaikkea muutakin kuin listassa mainitut asiat, kyseessähän oli kauppalista, ei lista taloudestamme löytyvistä elintarvikkeista.

Wokkivihannekset eivät ole maustettuja. Mulla on runsaasti kokemusta kasvisten pilkkomisesta, olen ollut suunnilleen puolet iästäni kasvissyöjä. Meillä on kuitenkin tapana ostaa myös sellaisia elintarvikkeita, joista saa ruokaa mahdollisimman nopeasti.

Ap

Vierailija
12/27 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:49"]

Entäs meidän perheen!

Maito

Leipä

Kalkkunaleikkele

Lihapullat

Jauheliha

Kanafile

Porsaanfile

Ruokakerma

Polar juusto

Keiju-levite

Omenamehu

Gluteeniton näkkäri

Ketsuppi

Perunat

Chili

Rypsiöljy

(Pahoittelen isoja kirjaimia, kännykkäni laittaa ne automaattisesti "lauseen" alkuun)

[/quote]

Tämä voisi olla meidän kauppalista. Tosin lisänä olisi hedelmiä ja vihanneksia sekä lapsille jugurtteja tms. Ja meillä syödään perunan sijasta yleensä pastaa tai riisiä. lapset eivät jostain syystä välitä potuista tai ne saavat varmaan sitä tarpeeksi kolussa ja tarhassa..

Vierailija
13/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs minä? Tässä tömän päivän ostokseni:

litra tuorepuristettua appelsiinimehua

tuorepuoristettua omenasiideriä (alkoholiton)

aloe vera vettä

pitahaya - hedelmä

litra mantelimaitoa

0,5 L rahkaa

mansikkapunaherukkajukurtti

1 vaahtokarkkikeksi ja 1 valkosuklaakeksi

kurpitsarisottoa

intialaista perunasalaattia

coleslawta

Vierailija
14/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita on intialainen perunasalaatti?

t.intiassa asunut

Vierailija
15/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:58"]

Mita on intialainen perunasalaatti?

t.intiassa asunut

[/quote]Tämmöistä: http://www.jamieoliver.com/magazine/recipes-view.php?title=bombay-potato-salad

Vierailija
16/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan aina kauppakassista useamman kuukauden kuivatarvikkeet kerralla. Siitä olisikin hauska nähdä joku listaus, että millainen persoona olen, jos jättäisi kertomatta, että kaikki tarvikkeet on moneksi kuukaudeksi! :D Siellä kun olisi mm. vaippoja kahta eri kokoa miljoona pakettia, kummallisia juureksia ja hedelmiä ihan pari säkillistä, kahta merkkiä vessapaperia, 14 kg erilaisia jauhoja, paketti leipää, kolme näkkäreitä, seitsemän kahvipakettia ja muutamat maitohyllyn tarvikkeet, kolme värinpoistoa jne. :D

Vierailija
17/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kahta erimerkkistä vessapaperia? Uteliaisuus heräsi.

quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:56"]Minä tilaan aina kauppakassista useamman kuukauden kuivatarvikkeet kerralla. Siitä olisikin hauska nähdä joku listaus, että millainen persoona olen, jos jättäisi kertomatta, että kaikki tarvikkeet on moneksi kuukaudeksi! :D Siellä kun olisi mm. vaippoja kahta eri kokoa miljoona pakettia, kummallisia juureksia ja hedelmiä ihan pari säkillistä, kahta merkkiä vessapaperia, 14 kg erilaisia jauhoja, paketti leipää, kolme näkkäreitä, seitsemän kahvipakettia ja muutamat maitohyllyn tarvikkeet, kolme värinpoistoa jne. :D

[/quote]

Vierailija
18/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkunnussija

Jotenkin liian yksityiskohtainen kauppalista itselle.

Vierailija
19/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans just mietin loppuviikon kauppalappua. Siinä tulee olemaan ainakin porkkanoita ja perunoita, linssejä, kaurakermaa, cashew-pähkinöitä, korppujauhoja, kesäkurpitsaa, avokadoa, soijajogurttia, sitruunamehua, banaaneja +muita hedelmiä, soijamaitoa, tavallista maitoa ja mahdollisesti jotain leikkeleitä. Pirkka-olutta saunajuomaksi. Että mikäs mä sit oon? :)

Vierailija
20/27 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:14"]Mä kans just mietin loppuviikon kauppalappua. Siinä tulee olemaan ainakin porkkanoita ja perunoita, linssejä, kaurakermaa, cashew-pähkinöitä, korppujauhoja, kesäkurpitsaa, avokadoa, soijajogurttia, sitruunamehua, banaaneja +muita hedelmiä, soijamaitoa, tavallista maitoa ja mahdollisesti jotain leikkeleitä. Pirkka-olutta saunajuomaksi. Että mikäs mä sit oon? :)

[/quote]

Vegaanin ruokavaliolta näyttää, tosin normimaito ja leikkeleet miehelle ja mahdollisille lapsille? Jos oot vegaani tai muutenvaan vältät eläinperäisiä tuotteita nii miten saat omega-rasvoja tarpeeks? :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme