rv 9 ja iso maha?
Olen aina ollut ruumiinrakenteeltani hoikka ja kun tulin raskaaksi, alkoi se melko yllättävänkin nopeasti näkyä.. nyt minulla on menossa rv 9 ja vatsani puolesta näyttää siltä kuin olisin paljon pidemmällä - noin puolessavälissä..? Ellei pidemmälläkin.
Ensimmäinen neuvola on vasta perjantaina ja pelottaa että jokin on vialla...
Minun tai mieheni suvussa ei ole ollenkaan monikkoraskauksia.
Minulla ei myöskään ole ollut mitään "outoja" tuntemuksia tai oireita.
Osaisiko kukaan selittää tai antaa edes vähän mielenrauhaa?
Kyseessä esikoiseni.
Kommentit (6)
Yleensähän raskausvatsa tulee aiemmin esiin vasta uudelleensynnyttäjillä. Mä veikkaisin, että sulla on reippaasti turvotusta vatsassa! Ainakin mulle tuli ekassa ja nyt tokassakin raskaudessa tosi pian siihen vatsan päälle sellainen hyllyvä turvotuslöllykkä. Mä siis en liho vatsaan, jos joku nyt epäilee lihomista syyksi, vaan reisiin ja takapuoleen, ja molemmilla kerroilla mulla on alkuraskaudesta paino jopa hieman laskenut.
Mites muuten sun vatsalihakset, ovatko millaisessa kunnossa? Jos vatsalihakset eivät ole kunnossa, voi olla, että vatsa tulee aiemmin esiin. Voi myös olla, että ootkin pidemmällä raskaana kuin luuletkaan.
Minulla kahdessa eka raskaudessa maha tuli vasta viikoilla 20. Vaan nyt tässä raskaudessa jo 10 viikolla oli ihan kunnon pallo. Ajattelin ensin turvotukseksi, mutta ei ollu ei. Nyt viikkoa 17+ ja maha on ollut jo pitkään ihan vastaava kuin aikaisemmissa rv 20. Ja just kuulin että sukupuoli on eri kuin aikaisemmissa raskauksissa.
Eli voi olla turvotusta joka häviää, tai sitten se kasvu vain hidastuu sitten jossain vaiheessa. Mitään tuskin on vikana.
Kiitos vastauksista!
Yleiskuntoni on ok, voisi olla parempikin. En usko että raskaus olisi pidemmällä (takana säännölliset kuukautiset).
5; tuore vai myös tölkkiananas? ;D
Sainpahan mielenrauhan siihen asti että neuvolatäti pääsee kaitsemaan tätä hysteriaa :)
Mullakin pullahti melko äkkiä palloksi maha, tosin johtui turvotuksesta suurimmalta osin. Toisaalta olen myös tosi hoikka, joten tietysti kaikki "ylimääräinen" näkyy helpommin - eli kun kohtu alkaa venyä jne. niin se pienikin kasvu näkyy.
Se on turvotusta. Itsekin erehdyin hoikkana luulemaan, että raskausvatsa on kasvanut ajoissa, mutta turvotusta se on. Älä murehdi :)