ulosotto
Pakko kysyä koska asia vaivaa. Avomieheni järjesti sitten yllärin ja nyt sain tietää että herra menee velkoineen ulosottoon.
Miten tämä toimii? Asutaan yhdessä mutta sohvaa lukuunottamatta kaikki on mun. Koskeeko ulosotto irtaimistoa? Meneekö multakin kaikki? Jääkö miehelle rahaa maksaa puolikastaan vuokrasta?
Kommentit (4)
Ei meillä omaisuutta ole joten juuri tässä mietin vievätkö huonekalutkin. Auto on onneksi minun ja vain minun nimissäni (ollut aina) joten siihen eivät varmaankaan kajoa?
Mutta kiitos vastauksesta!_Pikkasen_ helpotti :)
Jep ei ne nyt lähde mitää huonekaluja ulosottamaan. Kolmannes palkasta lähtee noin niinku suunnilleen.
Huonekaluja ei ulosmitata. Auto lähtee, jos on tarpeeksi uusi, mut ei sekään jos on sun nimissä. Ainoastaan miehesi palkasta kolmasosa joka kk niin kauan kunnes velka on maksettu. Susta ulosotto ei ole kiinnostunut.
Toivottavasti pystyt myös osoittamaan, että omaisuutesi on sinun. Toisaalta mitään tavanomaista koti-irtaimistoa ei saa ulosmitata. Eli ei sitä sohvaakaan, ellei se nyt satu olemaan joku 20.000 euron sohva, vaikka tulisitte hyvin toimeen 2.000 euron sovalla. Tämä siis vain esimerkki.
Miehesi palkasta tms. pitää ulosoton jälkeen jäädä myös tietty suojaosuus, joka pitää jäädä elämiseen, kuten vuokraan, ruokaan, matkakuluihin jne.