Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö vs. varhaiskasvatus

Vierailija
06.01.2014 |

Kumpaa kannattaisi pyrkiä opiskelemaan yliopistoon? Plussia ja miinuksia? 

Olen kiinnostunut molemmista aloista paljon, mutta päätös ei tunnu selviävän millään. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri molempiin ja katso kumpaan pääset! Voit useimmiten lukea sivuaineen vapaasti. Molemmat täydentää toisiaan.

Vierailija
2/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen siis itse opiskelee sosiaalityötä yo:ssa - olen pyrkinyt myös kasvatustiedettä ja sosiaalipsykaa lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta ! Saanko udella mihin tähtäät tulevaisuudessa töihin? :) 

Vierailija
4/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:22"]

Pyri molempiin ja katso kumpaan pääset! Voit useimmiten lukea sivuaineen vapaasti. Molemmat täydentää toisiaan.

[/quote]

Täällä ois kans yks joka on kiinnostunu sosiaalityöstä..ja psykologiasta. Sosiaalityötä kuitenkin haen lukemaan, pääsykoekirja on lukemisen alla :) Mutta siis sivuaineen voi valita vapaasti? eli voin ottaa psykaa jos haluan? missä muuten opiskelet? :) itellä ois tarkotus hakea kuopioon tänä keväänä :)

Vierailija
5/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri varhaiskasvatukseen! Tänään oli kiinnostava mielipidekirjoitus hesarissa, jossa pari kasvattajaa (musiikkipedagogi tms. + joku muu) kirjoittivat siitä, että on omituista, että päivähoidossa korostuu nyt sosiaalityö ja perheiden tukeminen, ei lasten kasvattaminen.  

Ennustan, että nyt kun PISA-tuloksetkin osoittaa alas päin, niin varhaiskasvatukseen tullaan panostamaan tulevaisuudessa enemmän, ja voit olla kehittämässä päivähoidosta enemmän varhaiskasvatusta ja lasten oppimsta tukevaa toimintaa.

Ugh, olen puhunut.

Vierailija
6/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka vahvasti haluat työskennellä nimenomaan lasten parissa. Varhaiskasvatusta opiskelemalla suuntaat nimenomaan varhaiskasvatuksen pariin, kun taas sosiaalityötä lukemalla sinulla on koko ihmiselämän kirjo valittavana.