Unikoulu käynnissä - olisko vinkkejä?
Kolme yötä unikoulua takana, 11-kuinen tyttö. Pointtina vieroittaa yöimetyksistä, olemme nukkuneet perhepedissä ja tyttö on heräillyt monta kertaa yössä ja rauhoittunut vain rinnalle. Mies on tassuttelutekniikalla hoitanut yöt, minä nukutan lapsen illalla n. yhdeksän tietämillä ja seuraavan kerran rintaa saa kuuden jälkeen.
Kysymys: tyttö nukkuu suht rauhallisesti kahden tienoille ja sen jälkeen heräilee tiuhaan pari tuntia. Neljästä puoli seiskaan on taas rauhallista unta. Olisiko kokemuksia miksi tuo yksi pätkä on noin rauhaton, nälkäinen vauva tuskin on kun nukkuu kuitenkin lopulta aamuun asti? Aika parantaa?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:46"]
Minun kolmas lapseni teki noin. Annoin pullollisen velliä käteen ja nukahti siihen, kaikki saivat nukkua.
[/quote]
???
Tarkoituksena on luopua yösyötöistä.
Ehkä uudet ruoka-aineet tekevät tuon? Meillä juuri samaa tehty, tyttö 1v 1kk ja aloitettiin noin 11kk iässä, mutta luovutettiin, kun ei tullut mitään. Esikoisella kaikki onnistui parissa päivässä ja kun pari viikkoa yritettiin niin päätin, ettei aika ole sopiva. Kolme päivää sitten aloitettiin uudestaan, päätin lopettaa imettämisen (jota olin tehnyt illalla ja yöllä). Annoin illalla pullosta iltavelliä, että sain rauhoittumaan, alkuun ei meinannut suostua ottamaan. Ensimmäisenä yönä herättyään en saanut rauhoittumaan ilman rintamaitoa, joten luovutin ja annoin yöllä. Toisena ja kolmantena iltana annoin myös iltavelliä, toisena heräsi aamulla kuuden aikaan rintamaidolle ja nyt kolmantena nukkui YHDEKSÄÄN asti. Katsotaan miten jatko, mutta jotenkin tuntuu, että aiemmin ajankohta oli vain väärä, kun nyt menee jo noin hyvin.
Minun kolmas lapseni teki noin. Annoin pullollisen velliä käteen ja nukahti siihen, kaikki saivat nukkua.
Ap, jatkaako teillä tyttö perhepedissä nukkumista vai opetatteko omaan sänkyyn? Meillä olisi sama rumba pojan kanssa kohta edessä, saa nähdä miten suhtautuu.
Hei, kiitos vastauksista. Tavoitteena on lopettaa ensin yösyötöt ja sitten siirtää omaan sänkyyn nukkumaan. Pulloa tuo epeli ei ole oikein ikinä osannut syödä, velliä on tarjottu mukista muutamana iltana puuron jälkeen tilkkeeksi mutta menestys on ollut korkeintaan muutama hörppy.
Enpä tiiä, ensi yö vähän jännittää. Miehellä on työpäivä huomenna, toivotaan että saadaan jo nukuttua paremmin.
Tulin vielä raportoimaan viime yöstä, se oli menestys! Mies nukkui vuorostaan sohvalla ja minä olin hoitovuorossa. Vain pientä äninää puoli kahdelta ja -neljältä, kevyt tassuttelu auttoi. Uniaika siis 21:30-6:00. Jee!
-ap