Mitä YH oikeasti tarkoittaa!?
Yleisesti käytetään YH-termiä ja se rinnastetaan automaattisesti naiseen vai olenko jotenkin väärässä?
Erosimme vaimomme kanssa pitkästä suhteesta ja meillä on yksi lapsi ja hoidimme eron sivistyneesti. Sovimme että maksamme lapsen kaikki kulut puoliksi, kun kummallakin on suurinpiirtein samanlaiset ansiot.
Kaikki toimi kuin junan vessa muutaman vuoden ja lapselle jäi useampia satasia kuukaudessa säästöön omalleen tilillensä. Lapsi elää vuoroviikon toisen luona.
Kummatkin löysi uudet puolisot ja yllättäen oltiinkin oikeudessa ja ex vaati että minun pitää maksaa enemmän vaikka kummankin tulot olivat suurinpiirtein samat edelleen ja lapsi vuori viikoin toisen luona... sossu päätti että minun pitää maksaa huomattavasti ennemmän ja eikä ole oikeutta edes katsoa lapsemme tilille minne olemma usemman vuoden laittaneet hänelle rahaa säästöön tulevaisuutta silmälläpitäen...
Olen pikkasen hämilläni ja harmistunut että näinkö Suomalainen yhteiskunta toimii? Naiset ovat kovasti tasa-arvon perään mutta se ilmeisesti tarkoita sitä että mies voisi olla tasa-arvoinen myös!? Vai kuinka tämä YH-käsite pitää ymmärtää, eikös se ole yhteishuoltajuus vai mitä?
Kommentit (6)
Ymmärtäisin asian samalla tavalla kuin 2.
Puolusta itseäsi hyvä mies!
Ap, jos oikeasti tulonne on samat exäsi kanssa(tämän päivän mukaan) ja lapsi yhtä monta päivää hoidossa molemmilla nnin ei kait kumpikaan maksa elatusapua? Näin mä olen luullut.
Ylimääräiset harjoitukset on myös eräs tulkinta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ylim%C3%A4%C3%A4r%C3%A4iset_harjoitukset
Jos olet ap mielestäsi kärsinyt vääryydestä, palkkaa lakimies ja vaadi muutosta huoltajuus/elatusjärjestelyihin.
T:nainen
Huoltajuus järjestelyt ovat mielestäni ihan toimivat ja niihin olen todella tyytyväinen, ainoastaan noi raha-asiat saavat näkemään punaista... Mielessäni kävi vain että kuinka muut ovat vastaavista tilanteista selvinneet, itse näkisin edelleen omalla kohdallani raastuvan äärimmäisenä keinona mihin en ihan äkkiä haluaisi lähteä...
Kiitos kaille vastaajille, tiedämpä NYT ainakin sen ettei ainakaan rajalle lähte YH-harjoitusten merkeissä ;) vaikka tämä suku sinne ihan tarpeeksi on aikoinaan verta vuodattanut...
Yh terminä tarkoittaa yksinhuoltajaa, ei yhteishuoltajaa.
Etkö mitenkään pystynyt muka puolustamaan itseäsi? Jos kerran lapsi on vuoroviikoin kummankin kotona, ei sinulla pitäisi lain mukaan olla velvollisuuta maksaa mitään elatusmaksuja, kuten ei vaimonkaan, tehän elätätte lapsen jo puoliksi.