Karanteenien valvonta
Miten viranomaiset valvovat karanteeneja?
Suomessa on asetettu tuhansia ihmisiä karanteeniin, miten näiden valvonta suoritetaan?
Tautia levittävät varmasti nämä karanteenin rikkojat. Valtaosa ei varmasti pysy 10 vuorokautta karanteenissa.
Tänään Jyväskylässä 500 ihmistä karanteeniin. Kuka valvoo?
Syytetään että maskia käyttämättömät ihmiset levittävät koronaa, kyllä tautia levittävät nämä altistuneet, karanteenia rikkovat ihmiset.
Kommentit (12)
19-vuotiaat opiskelijat tuskin pysyvät karanteenissa.
Ei niitä valvota. Ei minusta tarvitsekaan. Sen verran jos älyävät etteivät karanteeniaikana mene vanhainkotiin isomummua katsomaan niin ihan fine. Oireeton koronapositiivinen ei niitä limojakaan mihinkään pärskäyttele.
Uskon, että tauti leviää juuri karanteenia rikkovien johdosta.
Mä olen ollut karanteenissa jatkuvasti töiden takia (keikkailen Ruotsissa sairaanhoitajana) ja en kyllä ole jäänyt mihinkään karanteeniin. Tosin elämäni on aika yksinkertaista, en käy juuri kodin ulkopuolella, en baareissa Suomessa ollessa ja kotikin on pienellä paikkakunnalla Keski-Suomessa. Ja näin tekee monet muutkin mun tutut, ei kukaan jaksa töissäkäynnin takia olla karanteenissa 10-14 päivää varsinkin kun karanteenia ei tulisi jos rajan ylittäisi autolla eikä laivalla/lentokoneella.
Ei karanteeneja pystytä valvomaan. Joku jo mainitsi, että opiskelijat tuskin pysyvät karanteenissa.
Tauti leviää karanteenia rikkovien johdosta todella rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun koronapositiivinen opiskelijalapseni ainakin on tiukasti karanteenissa. On poistunut kotoa vain omalla autolla terveyskeskuksen driveinntestiin sekä samaan paikkaan happisaturaatiomittaukseen. Ongelma olisi syntynyt, jos hän olisi jäänyt oireettomaksi. Karanteenimääräys nimittäin tuli vasta viikon päästä oireiden alkamisesta, jolloin hän oli jo omatoimisesti hakeutunut testiin ja määrätty karanteeniin omalla paikkakunnalla. Eikä muuten ehtinyt tartuttaa ketään kodin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun koronapositiivinen opiskelijalapseni ainakin on tiukasti karanteenissa. On poistunut kotoa vain omalla autolla terveyskeskuksen driveinntestiin sekä samaan paikkaan happisaturaatiomittaukseen. Ongelma olisi syntynyt, jos hän olisi jäänyt oireettomaksi. Karanteenimääräys nimittäin tuli vasta viikon päästä oireiden alkamisesta, jolloin hän oli jo omatoimisesti hakeutunut testiin ja määrätty karanteeniin omalla paikkakunnalla. Eikä muuten ehtinyt tartuttaa ketään kodin ulkopuolella.
Se ei riitä, että yksi on tunnollinen. Mites ne sadat muut karanteeniin määrätyt.
Jyväskylässä asetettu 500 karanteeniin, kuka valvoo näitä?
Kyllä nämä karanteenia rikkovat ovat suurin taudin levittäjä, ei maskittomat ihmiset.
Eihän näitä kukaan pysty valvomaan.