Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen ja lihominen ym.

Vierailija
11.10.2020 |

Oletko lopettanut tupakoinnin? Mulla on nyt semmoinen olo, että en halua polttaa enää, mutta pelkään lihomista ihan hirveästi. Oletko keksinyt itse jotain terveellistä "korvaavaa toimintaa" sen sijaan, että syö jotain?

Oletko käyttänyt nikotiinivalmisteita tai saanut lääkäriltä apua?

Uskon itseni kohdalla riippuvuuden olevan enemmän henkistä ja tapa, kuin fyysistä. Jos olen ollut päivän pari polttamatta, ei koskaan ole tullut päänsärkyä tms, vain se tyhjä olo, jonka yleensä täytän tupakalla. Samaten hetket, kuten ruoan jälkeen kahvin kanssa ovat vaikeita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen on väliaikaista, se on vaan hyväksyttävä. Lopetin aikoinaan kerrasta poikki ja painoa tuli n.5kg lisää. Mutta ajan oloon se tasoittui taas.

Lopettaminen ei oo sun kropalle pikkujuttu, joten kun sen teet, sun pitää olla armeliaampi sille sun kropallesi. Pitkällä aikavälillä teet hyvän valinnan ja lisäät elinvuosiasi, pienen lyhyen aikavälin kustannuksella. Tsemppiä !

Vierailija
2/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet muuten joka päivä sen, mitä kävelit röökipaikalle ja pois.

Kummasti menee aikaa kun askin polttelee

Vierailija
4/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa se tupakka kokonaan kahvilla. Niin itse tein, ja ollut jo vuosia ilman. Sen sijaan kahvia on kyllä saatava vaikka mikä olisi.

Vierailija
5/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lopettaminen lihota millään tavalla jos syö oikein.

Vierailija
6/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lopettaminen lihota millään tavalla jos syö oikein.

Kyllä vaan lihottaa useimpia. Nikotiiniriippuvuus kiihdyttää aineenvaihduntaa, vähentää mielitekoja, ja lisää aktiivisuutta. Sen lisäksi tulee vielä se yleinen tapa korvata tupakointia syömisillä, joten painonnousu on lähes taattu, enemmän tai vähemmän.

Vierailija
7/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kokemus ei varmasti kannusta, mutta pastillit, tikkarit ja jatkuva vesipullosta siemailu olivat toimivia ”korvikkeita” alkuun kun lopetin, MUTTA nikotiinin poistuttua elimistöstä painoa alkoi silti vaan kertyä, vaikka ennakoin sitä lisäämällä liikuntaa ja syömällä järkevästi. Lopulta olin sekä läski että masentunut, olen mieluummin tupakoija :D

Vierailija
8/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli lopetti tupakoinnin ja lihoi muutamassa vuodessa 30 kiloa vaikka alkoi käydä salilla. On nykyään iso äijä kun sillä on lihasta ja läskiä. 

Vierailija
9/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisryhmillä tupakointi on yleisempää, ja myös lihominen...

Vierailija
10/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaa se tupakka kokonaan kahvilla. Niin itse tein, ja ollut jo vuosia ilman. Sen sijaan kahvia on kyllä saatava vaikka mikä olisi.

Mulla oli sama juttu että korvasin kahvilla. Olin noin kaksi ja puolivuotta polttamatta.

Vierailija
11/14 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama juttu että korvasin kahvilla. Olin noin kaksi ja puolivuotta polttamatta.

Onnelliset! Mulla taas kahvi on se pahin tupakanhimon laukaisija, joten jos mielii lopettaa, on luovuttava molemmista nautinnoista, mikä onkin tähän mennessä osottautunut ylitsepääsemättömäksi.

Vierailija
12/14 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnelliset! Mulla taas kahvi on se pahin tupakanhimon laukaisija, joten jos mielii lopettaa, on luovuttava molemmista nautinnoista, mikä onkin tähän mennessä osottautunut ylitsepääsemättömäksi.

Mulla kans ihan sama .Kahvi laukaisee heti tupakanhimon. Mulla vielä paha kun työpaikalla ilmaiset kahvit työpaikan puolesta. Ja ei ainakaan helpota sekään , kun mieskin polttaa.Onhan sitä puhuttu,että pitäis lopettaa ,mutta puheeksi on jäänyt . Mutta toisaalta yhdistävä asia ollut aina meillä .

Vierailija
13/14 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taidan alootaa tupakoimaan uudestaan lopetettuani lihoin 10 kg mieluummin oon hoikka tupakoija kun ylipainoinen kun poltin tupakkaa olin hoikka vaikka söin normaalisti enkä juuri liikkunu nyt kun en polta vattaa on tullu selvästi en halua yli painoa joka on itselleni kauhistus terveisin mies joka tupakoi 10 vuotta

Vierailija
14/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kymmeniä vuosia kestäneen tupakoinnin runsaat 3 v. sitten vieroituslääkkeillä ja samaan aikaan lopetuksen kanssa aloin pudottaa painoa pysyvillä ruokailutottumusmuutoksilla ja lisäksi aloitin säännöllisen liikunnan ensin vain lyhyitä kävelylenkkejä tekemällä ja voimien lisääntyessä lisäsin kilometrejä ja tavoitepainon saavutettuani mukaan tuli myös kuntosalilla 2 kertaa viikossa käynnit. Suurimnan tyydytyksen tuotti se, kun sain epäilijöille näyttää onnistuvani vastoin odotuksia molemmissa pykimyksissäni. Painoa lähti melkein 20 kg eikä pudotetut kilot ole takaisin tulleet ja tupakointi jäi lopullisesti. Kahden ison muutoksen yhtä aikaa tekemisessä on se hyvä puoli, että ei tule kiinnittäneeksi kumpaankaan pyrkimykseen liikaa huomiota ja molemmat muutokset tässä tapauksessa tukivat toisiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi