Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysimettäjät, päivän ruokavalionne? ev

Vierailija
03.01.2014 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 13:46"]

miten ihmeessä te kerkeette syödä säänöllisesti?

[/quote]

No jos ei ihan tarkkaan samalla kellonlyömällä aina, niin kyllä sitä ruoka-aikaa olen saanut aina järkättyä, mut ehkä siksi koska tykkään syömisestä :D Ja muutenkin rytmini ollut epäsäännöllinen, esim. välillä syön aamupalan 1/2h sisällä heräämisestä, välillä olen muutaman tunnin hereillä ennen syömistä, eli ei aina tullut 5:ttä ateriaa päivässä syötyä, mut sen huomasi kyllä sitten nälän määrässä. Ja oon ottanut itselleni tärkeäksi, että ehdin syömään. Eli kun vauva on syötetty ja kuiva vaippa, niin sitten hän saa hetken olla lattialla tms. kun itse syön. Vaikka vauva tarvii 24h hoivaa, niin ei se mielestäni tarkoita sitä, että sun pitää se 24h olla kokoajan täyttämässä vauvan jokaista pientäkin tarvetta (esim. "mul on tylsää, viihdytä mua" -> sit vasta kun olen syönyt). Pidän kuitenkin huolta omastakin jaksamisestani ja syömisestäni. Eniten ongelmia tuli milloin ehtiä tehdä sitä ruokaa, etenkin jos itsellä oli jo liian kova nälkä ja pakko saada heti jotain ruokaa. Ku ei noi kaupan valmisateriatkaan ole oikein mun juttu, vaan tahdon tehdä ruokani tuoreista raaka-aineista. Nyt ku toinen lapsi tulossa, niin toki on opittava vain ottamaan tarvittaviin kotitihin aikaa ja antaa lapsenkin viihdyttää itse itseään, ku tehtävä ruokaa itselle ja esikoisellekin. Toki monesti on ruokailu jäänyt hieman kesken, mutta pääasiassa olen kuitenkin saanut syödä.

Vierailija
2/19 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:42"]

[/quote]

No jos ei ihan tarkkaan samalla kellonlyömällä aina, niin kyllä sitä ruoka-aikaa olen saanut aina järkättyä, mut ehkä siksi koska tykkään syömisestä :D Ja muutenkin rytmini ollut epäsäännöllinen, esim. välillä syön aamupalan 1/2h sisällä heräämisestä, välillä olen muutaman tunnin hereillä ennen syömistä, eli ei aina tullut 5:ttä ateriaa päivässä syötyä, mut sen huomasi kyllä sitten nälän määrässä. Ja oon ottanut itselleni tärkeäksi, että ehdin syömään. Eli kun vauva on syötetty ja kuiva vaippa, niin sitten hän saa hetken olla lattialla tms. kun itse syön. Vaikka vauva tarvii 24h hoivaa, niin ei se mielestäni tarkoita sitä, että sun pitää se 24h olla kokoajan täyttämässä vauvan jokaista pientäkin tarvetta (esim. "mul on tylsää, viihdytä mua" -> sit vasta kun olen syönyt). Pidän kuitenkin huolta omastakin jaksamisestani ja syömisestäni. Eniten ongelmia tuli milloin ehtiä tehdä sitä ruokaa, etenkin jos itsellä oli jo liian kova nälkä ja pakko saada heti jotain ruokaa. Ku ei noi kaupan valmisateriatkaan ole oikein mun juttu, vaan tahdon tehdä ruokani tuoreista raaka-aineista. Nyt ku toinen lapsi tulossa, niin toki on opittava vain ottamaan tarvittaviin kotitihin aikaa ja antaa lapsenkin viihdyttää itse itseään, ku tehtävä ruokaa itselle ja esikoisellekin. Toki monesti on ruokailu jäänyt hieman kesken, mutta pääasiassa olen kuitenkin saanut syödä.

[/quote]

Ja monesti oon syönyt vauva sylissäkin, jos tulee liian suuri parkukohtaus ja muksu haluaa syliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:42"]

[/quote]

[/quote]

Ja monesti oon syönyt vauva sylissäkin, jos tulee liian suuri parkukohtaus ja muksu haluaa syliin.

Vierailija
4/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruokaa+herkkuja.

Vierailija
5/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää ja karkkia...

Vierailija
6/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia herkkuja/karkkia syötte ja minkä verran päivässä? Ei Ap.

Vierailija
7/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiilaripitoista perusruokaa. Aamiaiseksi kaurapuuroa, kuten aina, pääruuaksi makaroonilaatikkoa. Hedelmiä ja jugurttia myös.  Eilen vedin kyllä ne perinteiset joulun aikaan kuuluvat Fazerin Sininen -överit, kun ei ole aiemmin tullut tehtyä, eikä hyvältä tuntunut.

Vierailija
8/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt tai jaksanut syödä päivällä mitään, muuta kun joskus suklaata (1pala-200g). Aamu alkoi vitamiineilla ja omega3:lla. Illalla ehkä viiden jälkeen söin. Esimerkiksi ison lautasellisen salaattia: tonnikala, raejuusto, kurkku, tomaatti, salaatti. Yleensä mies halusi laittaa itselleen illalla jotain, yleensä aika epäterveellistä ja rasvaista ruokaa, ja närpin ylijäämät =D Ja puolenvuoden ikäisestä eteenpäin kun vauva alkoi maistella kiinteitä, olen syönyt niistä sitten jämiä kun ei hänellä mene vielä kovin suuria määriä.

Vierailija
9/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavalio (ku sillä itse ollut yli 10v), josta lapsen vatsaoireiden takia ekat 3-4kk poissa kanamuna ja maitotuotteista muut paitsi luomu (ei niin prosessoitu, joten sitä lapsi kesti). Nälkä oli kova ja söin päivittäin myös maksimi annosta spirulina-tabletteja (8-9kpl), joka on yksi ravintorikkaimmista kasveista maailmassa, jossa puolet hyvin sulavaa kasviproteiinia. Hyvää rasvoja ja paljon proteiinia tarvii kanssa paljon. Siinä vaiheessa ku lapsi oli n. 5-6kk tuntui, etten tee mitään muuta kuin syön ja ku on vielä ihan ähkynä on jo nälkä :D

Vierailija
10/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla marjasmoothie (erilaisia marjoja, puolikas avokado, riisiproteiinijauhetta ja kookosmaito). Kahvi soijamaidolla.

Lounaaksi kanasalaatti, välipalaksi banaani + manteleita kourallinen.

Illalla lautasellinen riisipuuroa, mustikkamehukeitto ja lasillinen appelsiinimehua.

Vauva 3 kk.

Vierailija
11/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis aamulla hedelmä tai pari, leipää monta palaa, päällä voita, rehuja ja juustoa, juotavaa. Jos en ehtinyt tehdä päivällä ruokaa, niin sit lisää leipää, hedelmiä/kasviksia, pähkinöitä, siemeniä tms. Iso lautasellinen ruokaa, joka aika proteiinipainotteinen quinoaa, papuja, herneitä, kasviksia, paaaljon öljyä. Siis tota saattoi mennä helposti joku halk. 22 cm lautanen, jossa safkaa oli joku 4cm! Siis ihan älyttömiä määriä (mun mielestä). Tai jos hyvä tsäkä kävi, niin päivän aikana kaksi erillistä kertaa lämmintä ruokaa kunnon lautasellinen. Päivän aikana vielä napostelin pähkinöitä, hedelmiä, leipää tai karjalanpiirakoita. Iltapalaksi leipää ja rehuja. Monesti yöllä herätessäni oli nälkä ja välillä oli pakko nousta syömään leipää, banaania ja soijakaakaota. Siis miten noi aiemmin kommentoijat ovat pärjänneet noin vähällä, ettei esim oo aamulla syöneet ollenkaan?  *tähän sellainen silmänsä lähes päästä pudottava hymiö* No ei sillei, että mulla olisi ollut kauheasti varavarastoa itselläni, vaan menin n. 7-9kg alle siitä painosta missä olin raskauden alussa. Ja BMI varmasti alle 19 silloin.

Vierailija
12/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:37"]

Niin siis aamulla hedelmä tai pari, leipää monta palaa, päällä voita, rehuja ja juustoa, juotavaa. Jos en ehtinyt tehdä päivällä ruokaa, niin sit lisää leipää, hedelmiä/kasviksia, pähkinöitä, siemeniä tms. Iso lautasellinen ruokaa, joka aika proteiinipainotteinen quinoaa, papuja, herneitä, kasviksia, paaaljon öljyä. Siis tota saattoi mennä helposti joku halk. 22 cm lautanen, jossa safkaa oli joku 4cm! Siis ihan älyttömiä määriä (mun mielestä). Tai jos hyvä tsäkä kävi, niin päivän aikana kaksi erillistä kertaa lämmintä ruokaa kunnon lautasellinen. Päivän aikana vielä napostelin pähkinöitä, hedelmiä, leipää tai karjalanpiirakoita. Iltapalaksi leipää ja rehuja. Monesti yöllä herätessäni oli nälkä ja välillä oli pakko nousta syömään leipää, banaania ja soijakaakaota. Siis miten noi aiemmin kommentoijat ovat pärjänneet noin vähällä, ettei esim oo aamulla syöneet ollenkaan?  *tähän sellainen silmänsä lähes päästä pudottava hymiö* No ei sillei, että mulla olisi ollut kauheasti varavarastoa itselläni, vaan menin n. 7-9kg alle siitä painosta missä olin raskauden alussa. Ja BMI varmasti alle 19 silloin.

[/quote]

Niin, tää siis ton ylläolevan kasvisruokailijan kommentti.

Vierailija
13/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali, kuten ennen imetystä ja taatusti sen jälkeenkin.

AP: Herbalife-pirtelö ja appelsiini (jo pari vuotta ollut tapana, hyvä alku päivään!)

Lo: Makkarakeittoa, raejuustoa,sämpylää, porkkana

VP: mansikkarahkaa

PÄ: Broileri ja uunijuurekset, salaatti.

IP: Tonnikalaa,raejuustoa, avocadoa

En imettävänä koe muuttaneeni ruokavaliota ollenkaan. Annoskokoja en tarkkaile.

Vierailija
14/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:37"]Niin siis aamulla hedelmä tai pari, leipää monta palaa, päällä voita, rehuja ja juustoa, juotavaa. Jos en ehtinyt tehdä päivällä ruokaa, niin sit lisää leipää, hedelmiä/kasviksia, pähkinöitä, siemeniä tms. Iso lautasellinen ruokaa, joka aika proteiinipainotteinen quinoaa, papuja, herneitä, kasviksia, paaaljon öljyä. Siis tota saattoi mennä helposti joku halk. 22 cm lautanen, jossa safkaa oli joku 4cm! Siis ihan älyttömiä määriä (mun mielestä). Tai jos hyvä tsäkä kävi, niin päivän aikana kaksi erillistä kertaa lämmintä ruokaa kunnon lautasellinen. Päivän aikana vielä napostelin pähkinöitä, hedelmiä, leipää tai karjalanpiirakoita. Iltapalaksi leipää ja rehuja. Monesti yöllä herätessäni oli nälkä ja välillä oli pakko nousta syömään leipää, banaania ja soijakaakaota. Siis miten noi aiemmin kommentoijat ovat pärjänneet noin vähällä, ettei esim oo aamulla syöneet ollenkaan?  *tähän sellainen silmänsä lähes päästä pudottava hymiö* No ei sillei, että mulla olisi ollut kauheasti varavarastoa itselläni, vaan menin n. 7-9kg alle siitä painosta missä olin raskauden alussa. Ja BMI varmasti alle 19 silloin.

[/quote]

Itse asiassa olen aina ollut sellainen, ei vaan tule syötyä päivisin kun koko ajan tulee mieleen jotain parempaa tekemistä...ihan hullultahan se nyt kuulostaa kyllä...mutta jotenkin se vaan unohtuu -6

Vierailija
15/19 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa ja marjoja. Lämmin ruoka kaksi kertaa päivän aikana. Siinä välissä kuppi kahvia ja jonkinlaista välipalaa, esim. hedelmiä, pähkinöitä, jugurttia. Ja iltapala myös, leipää, puuroa tms. En ole juurikaan sen enempää juonut kuin yleensä.

Vierailija
16/19 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä söi milloin muisti ja jakso tai ehti. Kuitenkin maito riitti täysimettämään kaksoset, vaikka syöminen oli muiden näkökulmasta huonoa, minun näkövinkkelistä epänormaalia itselleni, koska normaalisti syön 1-2 kertaa päivässä.

Vierailija
17/19 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te täysimettäjät ehditte syödä noin paljon? :)

Mulla jää aina ruoka kesken tai pääsen syömään vasta kun suorastaan heikottaa nälästä. Saan syötyä rauhassa vain yöllä, kun vauva vihdoinkin nukkuu. Jos mies ei antaisi pullosta muutaman kerran päivässä, kuihtuisin varmaan pois kun en ehtisi syödä ollenkaan.

t. isoruokaisen ja isokokoisen vauvan osaimettävä äiti

Vierailija
18/19 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/19 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut jättämään sipulin pois vauvan vatsavaivojen takia, ja se harmittaa koska olen suuri punasipulin ystävä etenkin salaateissa käytettynä. Ja omenakin on jäänyt, sekin on lempivälipala...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan